Gå til innhold

Numeriske entiteter i php6

Anbefalte innlegg

i xml har en numerisk entitet den samme betydningen som tegnet det referes til, og blir behandlet likt.

Hvordan er dette tenkt løst i php6?

Jeg vurderer å delvis skrive om bruker-input til numeriske referanser: paranteser, hakeparanteser, ol.

Jeg kommer garantert til å skrive om til xml syntax: apos, quot, amp osv.

Er det problemer rent designmessig tilknyttet til dette? Er det noen tekniske fallgruver.

Tanken er å behandle ren xml kode i php.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i xml har en numerisk entitet den samme betydningen som tegnet det referes til, og blir behandlet likt.

Jeg vurderer å delvis skrive om bruker-input til numeriske referanser: paranteser, hakeparanteser, ol.

Er det problemer rent designmessig tilknyttet til dette? Er det noen tekniske fallgruver.

PHP 6?

Lenke til kommentar

PHP 6?

Php6 har kommet ut det, du kan laste ned her http://snaps.php.net/ tror jeg, nederst på siden. Tror ikke php6 er ferdig utvikla enda da..

Lenke til kommentar

Takker for innspill.

...

Php6 har kommet ut det, du kan laste ned her http://snaps.php.net/ tror jeg, nederst på siden. Tror ikke php6 er ferdig utvikla enda da..

Problemet er at jeg ikke finner noe designdokumentasjon eller noen form for manual som dekker dette temaet.

Jeg har lastet ned win versjonen, men finner ingen manual eller liknende.

Jeg har lest ett konferanse referat også, men der er ikke xml håndtering nevnt.

...

PHP 6?

Grunnen til at jeg spør om php6 er for å ta en utdannet beslutning om ett slikt designvalg er forenlig med neste versjon av php. php4 er jo som kjent død, og dette er ett designvalg jeg skal leve med en stund.

php6 er for øvrig kraftig forsinket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...