fjeddiu Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg har tengt en del på et nytt internettside konsept, som jeg ikke kan røpe her, vil ikke gå tomhendt hvis det skulle bli en suksess Hva gjorde folka bak youtube, facebook og alle de andre konseptene med sine ideer? Må jeg lage til siden først? Hvis jeg sender e-mail til yahoo f.eks og lanserer ideen til dem, og lurer på om de vil kjøpe den, kan de jo bare stjele den.. Endret 28. mars 2008 av fjeddiu Lenke til kommentar
Reached Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 først burde du være sikker på at konseptet ikke allerede er tatt og om det er så bra. kan man ikke ta patent eller noe sånt? Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Jo, men jeg vet ikke helt hva jeg skal google etter. Jeg vet at det finnes noe lignene i noen grad, men det er bare for noen få, men i mitt kan alle Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Jeg har tengt en del på et nytt internettside konsept, som jeg ikke kan røpe her, vil ikke gå tomhendt hvis det skulle bli en suksess Hva gjorde folka bak youtube, facebook og alle de andre konseptene med sine ideer? Må jeg lage til siden først? Hvis jeg sender e-mail til yahoo f.eks og lanserer ideen til dem, og lurer på om de vil kjøpe den, kan de jo bare stjele den.. Folkene bak YouTube og FaceBook kodet opp prosjektet og ble større etterhvert. Tviler på at noen kommer til å kjøpe en ide eller en liten mockup-side, hvis du vil ha noen som helst sjanse for å tjene penger på dette må du bygge opp siden og bygge opp brukermassen slik at bedrifter kan fatte interesse i den. Det jeg anbefaler deg er å tenke gjennom ideen og prøve å "slakte den", hvis den fortsatt virker nogenlunde stabil kan du begynne å satse på å få utviklet den. BTW: Finnes sikkert mange bedre steder å poste en slik tråd. Endret 29. mars 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Copyright er jo beskyttelse? Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg har tengt en del på et nytt internettside konsept, som jeg ikke kan røpe her, vil ikke gå tomhendt hvis det skulle bli en suksess Hva gjorde folka bak youtube, facebook og alle de andre konseptene med sine ideer? Må jeg lage til siden først? Hvis jeg sender e-mail til yahoo f.eks og lanserer ideen til dem, og lurer på om de vil kjøpe den, kan de jo bare stjele den.. Folkene bak YouTube og FaceBook kodet opp prosjektet og ble større etterhvert. Tviler på at noen kommer til å kjøpe en ide eller en liten mockup-side, hvis du vil ha noen som helst sjanse for å tjene penger på dette må du bygge opp siden og bygge opp brukermassen slik at bedrifter kan fatte interesse i den. Det jeg anbefaler deg er å tenke gjennom ideen og prøve å "slakte den", hvis den fortsatt virker nogenlunde stabil kan du begynne å satse på å få utviklet den. BTW: Finnes sikkert mange bedre steder å poste en slik tråd. Jeg er ikke så god i koding/webdesign at det gjør noe Noen ide om et annet forum som vet litt mer om dette enn diskusjon.no? Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Han mente vel at det finnes bedre steder enn OT-Baren her på Diskusjon.no å poste Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg er ikke så god i koding/webdesign at det gjør noe Noen ide om et annet forum som vet litt mer om dette enn diskusjon.no? Hvis du mener et forum med folk som har gode kunnskaper om koding/webdesign er diskusjon.no ypperlig. Du må bare gå inn de rette kategoriene. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg er ikke så god i koding/webdesign at det gjør noe Noen ide om et annet forum som vet litt mer om dette enn diskusjon.no? Hvis du mener et forum med folk som har gode kunnskaper om koding/webdesign er diskusjon.no ypperlig. Du må bare gå inn de rette kategoriene. Jo, men det første jeg må vite, er om konseptet faktisk finnes fra før av. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) sjekk på www.bedin.no Takk Men det ser ut til at siden er nede atm Endret 30. mars 2008 av fjeddiu Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 leter vi etter patenter? http://www.google.com/patents?hl=en Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Visst du har en bra idé kan du sende inn til VG. De søker den neste store internett idéen, slik som nettby. Her har du linken " 3 millioner kroner til din beste nett-idé " Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Tusentakk Havonzid Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Tusentakk Havonzid jauda, bare ignorer meg du *gråtesegselvisøvn* Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Tusentakk Havonzid jauda, bare ignorer meg du *gråtesegselvisøvn* Takk goliatmo også, du har vært super psykisk støtte gjennom denne lange vanskelige tråden. Du har betydd mye for meg. Jeg er nesten på gråten jeg også Så fint!! Åh..!!! Jeg er så glad i deg goliatmo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå