Boettemedbriller Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Skal rusle litt rundt i Australia på slutten av året, og trenger derfor et best mulig kamera til en minst mulig penge, rundt 2000-lappen! Det viktigste er at det tar fine naturbilder, siden det er der jeg kommer til å befinne meg mesteparten av tiden! En best mulig videofunksjon er jo heller ikke til å fnyse av! Anbefalinger? Lenke til kommentar
morgas Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Skal rusle litt rundt i Australia på slutten av året, og trenger derfor et best mulig kamera til en minst mulig penge, rundt 2000-lappen!Det viktigste er at det tar fine naturbilder, siden det er der jeg kommer til å befinne meg mesteparten av tiden! En best mulig videofunksjon er jo heller ikke til å fnyse av! Anbefalinger? canon ixux serien! Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Vel, hvis jeg skulle dra til andre siden av kloden på en flott tur, hadde iallfall ikke et trøtt Ixus vært i mine tanker. Da hadde valget vært enkelt: et ultrazoomkamera for å være dekket for alt fra nært til langt hold i ett og samme kamera. Videre spørs det jo litt hvor mye du gidder å dra på. Selv er jeg særdeles glad i mitt store ultrazoom med mekaniske zoom- og fokusringer, men det kan oppfattes som litt stort for en ryggsekkturist. MEn det finnes et godt utvalg av de mellomstore ultrazoomene. Panasonic, Canon, Fuji, Olympus og Sony har alle gode ultrazoomer. Bruk Akams prisguide, søk på kamera med minimum 10 (eller 12) x optisk zoom, se på utvalget du får i forhold til budsjettet. Så kan du jo se om du finner tester på Akams rikholdige testsider, evt. også plukke ut kandidater og spørre om meninger her. Som sagt, å dra med en lite lommekamera på en sånn tur er fotomessig å banne i kjerka hvis man liker foto. Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Hmm, ja var kanskje ikke så dumt med et slikt et! Ser et Sony DSC-H3 som er i min prisklasse også Eneste er at man i såfall må kjøpe ekstra batteri, siden det ikke bruker AA eller AAA. Og noen video-støtte er det vel heller ikke? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Sony er jeg totalt ukjent med, har kun sett bilder og omtaler av noen, men har aldri latt meg fenge. Men det er nok Sony-entusiaster som burde kunne komme med erfaringer. Når det gjelder Canon, er S3 IS og S5 IS kompakte og fine, samt Olympus' SP5xx-serie. Olympus får litt pepper for litt treghet i bruk, og har ikke så mange modeller med vridbar skjerm som Canon Sx-serien. Skal du først reise så langt ville jeg ellers kanskje strukket meg en tusenlapp eller halvannen opp, så har du iallfall mange gode å velge i. Det er vel ikke mye å få av mellomstore ultrazoom til under 2K, er jeg redd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå