Matsvonban Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Definer 'Spore'. ja ble vel litt feil.. Finne eiers navn på en telefon uten aboment, Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er den kjøpt uten abonnoment har butikkene litt forskjellige rutiner på om de registrerer telefonen på kundens navn eller ikke. Vi registrerer ikke på navn med mindre den kjøpe med abonnoment. Mobil importør (f.eks Dangaard Telecom) kan finne ut hvilken butikk som har fått telefonen med det IMEI nummeret. Så kan butikken sjekke om telefonen er solgt og om det er noen navn knyttet til den. Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Er den kjøpt uten abonnoment har butikkene litt forskjellige rutiner på om de registrerer telefonen på kundens navn eller ikke. Vi registrerer ikke på navn med mindre den kjøpe med abonnoment. Mobil importør (f.eks Dangaard Telecom) kan finne ut hvilken butikk som har fått telefonen med det IMEI nummeret. Så kan butikken sjekke om telefonen er solgt og om det er noen navn knyttet til den. Okei Da får jeg høre litt og se om jeg finner frem til en butikk, og muligens eiers navn Takk for gode svar Lenke til kommentar
delfin Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Når du finner en telefon uten simkort eller noe lagret, så er det ikke bare-bare å finne eieren. Flott at du er ærlig og prøver, men jeg mener det er grenser for hva man kan forvente av en som finner en telefon. Jeg synes du har gjort et hederlig forsøk allerede, så jeg hadde bare tatt den og brukt den om den var brukelig. Hadde det vært lagret nummer på den, hadde saken vært en helt annen. Om du fortsatt vil finne eieren, kan jeg sjekke om den er solgt med et telenor-abo., men ikke før fredag. Tviler også en del på det, siden den ikke er låst. Mitt lille tips; behold den og bruk den for det det er verdt...hvis eieren dukker opp, leverer du den tilbake. Du har gjort nok Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Har fått skjekket Imei nr'et, og mobilen er ikke meldt stjålet, og har heller aldri vært inne til noe service.. Ser ut som om jeg har fått meg ny telefon gitt Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Om nokon vart fråstolen telefonen er det vel ikkje sikkert at dei har teke vare på imei-nummeret. Uansett, gratulerer med ny telefon! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Har fått skjekket Imei nr'et, og mobilen er ikke meldt stjålet, og har heller aldri vært inne til noe service.. Ser ut som om jeg har fått meg ny telefon gitt Takk for hjelpen folkens Bare lurer hvordan du fikk sjekket at den ikke har vært til service? Er vel bare verkstedet den har vært inne hos, samt butikken som sender den som vet dette? Om nokon vart fråstolen telefonen er det vel ikkje sikkert at dei har teke vare på imei-nummeret. Uansett, gratulerer med ny telefon! De burde jo ha en kjøpskvittering på den da. Da dette er garanti beviset på telefonen. Endret 7. april 2008 av jadz Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Bare lurer hvordan du fikk sjekket at den ikke har vært til service? Er vel bare verkstedet den har vært inne hos, samt butikken som sender den som vet dette? - Det gjelder bare å ha de rette kontaktene. Jeg har en god venn som jobber for de som selger ut telefonene til f.eks. telenor, og alle butikker osv.. De har alle telefonene inne i registeret, og kan dermed spore tilbake til den butikken den ble solgt til, og om den har noe merknader som f.eks. om den er meldt stjålet, har vært inne til service osv.. Endret 7. april 2008 av Matsvonban Lenke til kommentar
-=Morty=- Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Fant i dag en mobiltelefon av noe jeg tror er ganske ny type Sony Ericson. Den manglet det var ikke sim-kort eller batteri i den, og da jeg skjekket filer osv på minnekortet, viste det seg å være tomt for filer.. Kan jeg ringe feks. telenor og de kan finne kjøper av telefonen ved hjelp av noen av nr som står inne i telefonen? Håper den er riktig plassert, men om ikke, så tilgi meg! Prøver bare å finne den rette eieren.. På forhånd takk! -Mats Jeg anbefaler ikke politiet i denne saken. Gå til Elkjøp, få dem til å ringe de store feks, telenor, netcom, tele2 for å spore etter eier siden det er IMEI reg ved tegning av abo. Elkjøp og Lefdal bruker samme system og regger ALLE imei ved salg så dem kan spore opp alle sine salg da det gjelder mobiler. Jeg selv jobber i Elkjøp så bare å spørre hvis det skulle være noe mer du lurer på ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå