Matsvonban Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Fant i dag en mobiltelefon av noe jeg tror er ganske ny type Sony Ericson. Den manglet det var ikke sim-kort eller batteri i den, og da jeg skjekket filer osv på minnekortet, viste det seg å være tomt for filer.. Kan jeg ringe feks. telenor og de kan finne kjøper av telefonen ved hjelp av noen av nr som står inne i telefonen? Håper den er riktig plassert, men om ikke, så tilgi meg! Prøver bare å finne den rette eieren.. På forhånd takk! -Mats Endret 31. mars 2008 av Matsvonban Lenke til kommentar
Shtian Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Vil anbefale å levere den til politiet De kan finne tilbake til eieren ved hjelp av IMEI-nummeret på mobilen. Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Vil anbefale å levere den til politiet De kan finne tilbake til eieren ved hjelp av IMEI-nummeret på mobilen. Okei, jeg får prøve det Men er ikke det kun om eier er registrert på telefon med et aboment? Husker moren til en klassekamerat fant en telefon for en stund tilbake, og hun leverte til politiet, og de kunne ikke spore den med noen av nummrene, for det viste seg at den var kjøpt uten aboment, til et vanlig kontantkort, og var derfor ikke registrert med navn i noe database.. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Dersom du tar kontakt med politiet vil den bli liggende på hittegodskontoret og deretter solgt på auksjon evt. kasta/sendt bort. Få som tar seg bryet med å sjekke, noe som forøvrig burde være ufattelig enkelt både for operatør og politi. Anyhow, hvis politiet sjekker IMEIen så vil de i dag hvertfall finne et navn da alle mobilabbonement i Norge skal være registrert på en person (eller et firma). Flott at du viser samfunnsånd og tar deg tid til å løse opp i dette Håper en som deg finner mobiltelefonen min hvis jeg en dag blir frastjålet- eller mister den Edit: Men det er absolutt verdt et forsøk å ringe telenor. Ventetiden på kundeservice har blitt korta drastisk ned i det siste Endret 28. mars 2008 av Melkekartong 1 Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvis det er telenor sim, så ring telenor og forklar at du har funnet telefonen, oppgi deretter simkort nr, og telenor vil ta kontakt med eieren. Det er det jeg har gjort før. Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Hvis det er telenor sim, så ring telenor og forklar at du har funnet telefonen, oppgi deretter simkort nr, og telenor vil ta kontakt med eieren.Det er det jeg har gjort før. Var dessverre ikke noe sim-kort i telefonen.. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Virkar litt merkeleg at nokon mistar ein telefon utan sim og batteri. Tykkjer dette tyder på at nokon har kasta han, f.eks. fordi han ikkje virka lenger. Er elles heilt einig med melkekartong i at det er flott at nokon bryr seg, og prøver å spore opp eigaren. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg mistenker at noen har forsøkt å bruke mobiltelefonen og deretter "disposed of it". Om den er mistet, stjålet, whatever.. Uansett er ikke den personen like rlig som trådstarter. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Dersom mobilen er kjøpt sammen med et mobilabonnement kan den spores. Men er den ikke det blir det fort verre. Man kan ikke spore en IMEI til en telefon som er kjøpt uten abonnement. Var jeg deg ville jeg bare beholdt den. Hvilken modell er det foresten? En ide kan være å få tak i et batteri, skru den på, og skjekke hvilke nummer som ligger på telefonen. Lenke til kommentar
Shtian Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Var jeg deg ville jeg bare beholdt den. Mistet selv en Sony Ericsson S500i knallny mobil for et par måneder siden, og hadde blitt sykt glad for å få den igjen. Sånn tenker sikkert personen som har mistet denne og, og det er bedre å prøve å levere den inn til politiet og se om de kan spore den. Hvis ikke så er et godt mulig at finnern vinnern Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Den er sikkert brukt i et drap så vill ikke de at noen skulle spore de Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hvem mister en telefon uten sim og batteri? Sikkert stjålet i en butikk.. Sjekk om den er medlt stjålet, er den ikke det hadde jeg beholdt den selv. 1 Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Fikk lånt et batteri av en kompis og prøvd telefonen med mitt sim-kort. Ringte politiet og de sa at siden jeg kunne bruke den med mitt sim-kort, var den ikke operatørsperret, og derfor ikke kunne spores. De annbefalte meg å bare hive telefonen om den ikke var brukelig, eller levere den inn til politiets hittegods.. Men en kamerat av meg har akkurat samme telefonen ( tror jeg ) som han mistet ned en trapp, så jeg har snakket med han og jeg skulle få deksler osv av han, om ikke jeg fant eier.. Men jeg får bare leite videre.. Mener telefonen heter w580i eller noe sånt .. På telefonen var det ingen filer og ingen numre eller noe som helst.. Så enten har noen kjøpt seg ny mobil og kastet den fra seg, ellers vet ikke jeg Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Grattis med ny mobil da? Lenke til kommentar
2mmen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hvis du går i en butikk, så kan man kanskje sjekke om den noengang har vært på service? ved å lete av imei nr.. Hvis det er en w580i så vet jeg at mange har hatt problemer med tastene, så skal ikke se bort ifra at den har vært på service? Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Hvis du går i en butikk, så kan man kanskje sjekke om den noengang har vært på service?ved å lete av imei nr.. Hvis det er en w580i så vet jeg at mange har hatt problemer med tastene, så skal ikke se bort ifra at den har vært på service? Bør vel muligens vite hvilken butikk den har hatt service i? Men er vel heller tvilsomt.. Er ingen hakk eller noe riper i skjermen.. Hvem legger fra seg en helt "ny" telefon på et fortau? Hmm Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Kan telefoner kjøpt uten aboment spores med Imei nummeret? Eller er det bare om man har et aboment tilkoblet til telefonen. Mobilen fungerer helt fint på mitt og søsteren min sitt sim-kort, så den er ikke låst.. Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Har nemlig en gammel kjenning som jobber for noe mobil ting, og de har et register over alle telefoner som er levert til leverandører som telenor og netcom osv.. Kan han da spore en telefon uten aboment? Lenke til kommentar
Matsvonban Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Virkelig ingen som kan svare på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå