tacomodo Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Skal ha en liten get-together i kveld og har en Ubuntuboks i stua med musikk til folket. Problemet er at folk alltid herjer så jævlig med playlisten. Jeg er på jakt etter et program hvor du kun kan adde sanger og ikke slette og endre rekkefølge. Har sett de har dette på mange utesteder, men finnes det noe slikt til Ubuntu? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Har ikke noe godt svar, men ettersom det haster kan det være en løsning å kjøre «lock-screen». Tastkombinasjon: ALT + CTRL + L Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Låse skjermen fungerer, men folk skal jo få lov til å legge til i playlisten. Amarok.. Har den slik funksjon? Edit: Ser ikke ut som Amarok har det, og Amarok klarer heller ikke legge til musikk fra nettverket. Endret 28. mars 2008 av tacomodo Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Songbird har god kontroll på nettet. Men tipper den mangler noen LOCK-funksjon. Har ikke testet det, men så en lovende video på hjemmesiden. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Låse skjermen fungerer, men folk skal jo få lov til å legge til i playlisten. Amarok.. Har den slik funksjon? Edit: Ser ikke ut som Amarok har det, og Amarok klarer heller ikke legge til musikk fra nettverket. Hvilken funksjon er det du er ute etter da? Jeg klarer å lage playlister og greier. Og avspilling fra nettverk burde ikke være problemet heller, har ikke prøvd da. Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Skal ha en liten get-together i kveld og har en Ubuntuboks i stua med musikk til folket.Høres ut som en god ide.Problemet er at folk alltid herjer så jævlig med playlisten. Jeg er på jakt etter et program hvor du kun kan adde sanger og ikke slette og endre rekkefølge. Har sett de har dette på mange utesteder, men finnes det noe slikt til Ubuntu?Jepp, vandaler er irriterende. Jeg har aldri tenkt på append-only spilliste, så jeg vet ikke om det finnes (skjønt det gjør det sikkert). Nå har i midlertidig Amarok ganske god kontroll med dette gjennom at du har innebygget fildialog hvor dobbeltklikk på sang legger den til nederst på lista. Hvis noen herjer med rekkefølge har du mulighet til å angre endringer til listen, slik at det de gjør blir fjernet. Jeg bruker å lagre spillisten før et slikt evenement, og nulle endringer til de uhøflige. Vet ikke hvilke folk du slipper inn, men hos meg har det fungert utmerket. Ingen problemer med å spille musikk i nettet. Du kan enten dele ut mapper, eksempelvis med samba, nfs eller ssh, eller bruke DAAP: http://amarok.kde.org/wiki/Samba http://amarok.kde.org/wiki/Music_Sharing Endret 28. mars 2008 av Del Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 "Append only" ja! Der var ordet. Ville vært en genial funksjon. Media Monkey mener jeg har dette, men har ikke windows i stua... Hvor i Amarok får du valgt å legge til mapper i library fra nettverket? Når jeg velger hva det nå enn het og skulle legge til en mappe så dukker ikke nettverket opp i..hmm..konqueror(?) menyen. Bare mappene på /. Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Bare monter mappen først, så blir den som en vanlig mappe på systemet. Hvis du bruker XP/Vista til å dele ut mappen, monterer du med mount.cifs kommandoen, sjekk hvordan i signaturen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå