maakay Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Program til spill Jeg og en kamerat og noen flere driver og skal lage et tekstbasert spill.. kan der gi oss noen tips om hva vi skal bruker skal vi bruker C++, PHP eller C Hvilket program vi skal bruker OSV... Mvn maakay Endret 28. mars 2008 av maakay Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Velg det programmeringspråket dere kan best. Program: Din favoritt teksteditor Ikke lag mafia-spill, finn på en original idè. Ikke skriv med rød, midtstilt tekst. Lenke til kommentar
maakay Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Velg det programmeringspråket dere kan best.Program: Din favoritt teksteditor Ikke lag mafia-spill, finn på en original idè. Ikke skriv med rød, midtstilt tekst. takker Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 C og C++ er nok ikkje beste alternative til eit tekstbasert spel, iallefall viss ein skal kjøre det webbasert. Det er mulig men ein må bygge ein frontend i tillegg. PHP er eit typisk webspråk som kan både vere frontend og backend for webbaserte spel. Om ein ikkje er altfor avansert i programmeringskunnskapene så ville eg ha brukt eit eller anna rammeverk rundt slik at ein slepp å måtte skrive f.eks sockettilkoblingene på klient-server. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Anbefaler vel veien innom PHP først. så java derreter VB, C, C++ eller C# Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 veien innom PHP kan fort bli veien til grisekode og stygge uvaner seinare. php og fin kode er veldig sjeldant synonymer. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 C# er ett fint startpunkt. Fungerer fint på web via ASP.NET også. Dessuten lærer ikke C# bort grisekode, i motsetning til php. Kjenner jeg blir fryktelig lat når jeg skriver php. Ikkeno behov for å spesifisere datatyper og opprette variabler før de tas i bruk etc. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 C# er eit fint startspråk, men å hoppe rett i asp.net samtidig som ein skal lære C# kan blir ein litt tung lærekurve trur eg. globals i php er virkeleg latmansjobbing, når koden for eit system er langt over 1000000 linjer fordelt på ørten klasser så dukker plutseleg ein verdi opp som ein ikkje har anelse om kvar kjem ifrå eller kvar den er egentleg definert. Det er gøy å feilsøke. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Med gode utvikler-verktøy unngår man mye unødvendig jobbing, slik du beskriver, Jankee. Bruker selv Komodo, og om jeg høyreklikker på en variabel får jeg opp et 'Go to definition'-alternativ som tar meg rett til linja hvor variabelen settes. Funker for øvrig over filer også. Edit: Komodo kan for øvrig lastes ned her. Endret 29. mars 2008 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå