pleiadene Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg har hatt n95 en god del måneder og kjenner mange som har den. ikke en har vert/er misfornøyd,ikke er den dårlig sammenskrudd heller,ingen av de jeg kjenner har noe slark i sammenskruinga.så jeg kjønner ikke helt de som klager,det må jo være bruken deres som det er noe galt med,den skal jo ikke behandles som en gråstein,det er en liten høyteknologisk sak,som er ømfintlig ovenfor støv,fuktighet ,røff bruk mm,men virker som folk flest ikke har forståelse at dette er noe høytekeknlogisk,ikke et leketøy. det er innstillinga til folk som er feil Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Synd med batteriet, men det blir nok forhåpentligvis byttet ut med et enda kraftigere et, slik at det holder mer enn 2 dager ved bruk. Den ser stilig ut, og vesentlig finere design enn forgjengeren, N95. Men selvfølgelig finnes det finere telefoner, spørsmålet er om de har like mange funksjoner. Lenke til kommentar
poe Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg har hatt n95 en god del måneder og kjenner mange som har den.ikke en har vert/er misfornøyd,ikke er den dårlig sammenskrudd heller,ingen av de jeg kjenner har noe slark i sammenskruinga Akkurat der avslørte du deg selv. Det finnes ikke en N95 uten slark... Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det finnes ikke en N95 uten slark... De første versjonene kunne være slarkete. Dette kan man enkelt fikse på gratis... De som selges nå, skal ikke være slarkete. Har N95 selv, og har fått fikset slark på den. La egentlig aldri noe særlig merke til slark, men skulle fikse høytaleren på den og de byttet også slideren - så nå er den tight og fin. Forøvrig den beste mobilen jeg har hatt, og er veldig fornøyd. Må nok vurdere N96 når den kommer Lenke til kommentar
poe Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det finnes ikke en N95 uten slark... De første versjonene kunne være slarkete. Dette kan man enkelt fikse på gratis... De som selges nå, skal ikke være slarkete. Har N95 selv, og har fått fikset slark på den. La egentlig aldri noe særlig merke til slark, men skulle fikse høytaleren på den og de byttet også slideren - så nå er den tight og fin. Forøvrig den beste mobilen jeg har hatt, og er veldig fornøyd. Må nok vurdere N96 når den kommer Alle N95-ene jeg har kjent på har hatt en forferdelig slark i skyvemekanismen. Tilogmed den nye 8gb versjonen har denne slarken. Den er imidlertid litt tightere når den er ny, men etter kort tids bruk er den like ille som den originale. Dessuten er det svært mange som har sendt inne sin n95 til rep, av forskjellige årsaker, så den øvrige kvaliteten er ikke noe å rope hurra for. Du har jo selv hatt feil på din, men allikevel sier du at det er den beste telefonen du har hatt... jaja Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Poe, nå overdriver du. Jeg kjøpte den sjøl bare noen dager etter at den kom så jeg har nok tidligste versjonen og det er ikke så mye slark. Kanskje litt, men det er egentlig ikke et problem i det hele tatt. Hvis du skal kritisere N95 bør du kritisere batteriet, det er dårlig. Ellers er det en knallgod telefon som jeg er fornøyd med. Lenke til kommentar
Sarasahara Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Men hvorfor i alle dager velger amobil å linke til en test utført av et konkurrerende nettsted. Dette er da ikke første gangen at mobile-review tester telefoner lenge før de er allment tilgjengelig. Men det er jo Nokia sitt nye flaggskip, så da så... Du sier det jo selv. Dette er Nokias nye flaggskip. Teknomonsteret over alle andre, gadgetfrikenes drøm, arvtageren til den store sukksessen N95 (8GB). Attpåtil kommer telefonen ut i august. Selvfølgelig er dette mer interessant enn test av f.eks. K660i to mnd før release. Ta av deg Nokiabrillene så vil også du se en stygg usjarmerende plastdings, som har vokst ut av alle proposisjoner, og i tillegg mangler noe så elementært som qwerty og/eller trykkfølsomt brukergrensesnitt... En helt uinteressant telefon for voksne proffbrukere, som stiller krav til verktøyet, men sikkert en grei leke for bortskjemte kvisebefengte fjortisser. bare en liten kommentar til en "voksen proffbruker".. lurte litt på hvordan det var mulig å vokse ut av alle proposisjoner? så vidt jeg veit er preposisjon en ordklasse, og proporsjoner har med form og mål å gjøre.. Lenke til kommentar
poe Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Men hvorfor i alle dager velger amobil å linke til en test utført av et konkurrerende nettsted. Dette er da ikke første gangen at mobile-review tester telefoner lenge før de er allment tilgjengelig. Men det er jo Nokia sitt nye flaggskip, så da så... Du sier det jo selv. Dette er Nokias nye flaggskip. Teknomonsteret over alle andre, gadgetfrikenes drøm, arvtageren til den store sukksessen N95 (8GB). Attpåtil kommer telefonen ut i august. Selvfølgelig er dette mer interessant enn test av f.eks. K660i to mnd før release. Ta av deg Nokiabrillene så vil også du se en stygg usjarmerende plastdings, som har vokst ut av alle proposisjoner, og i tillegg mangler noe så elementært som qwerty og/eller trykkfølsomt brukergrensesnitt... En helt uinteressant telefon for voksne proffbrukere, som stiller krav til verktøyet, men sikkert en grei leke for bortskjemte kvisebefengte fjortisser. bare en liten kommentar til en "voksen proffbruker".. lurte litt på hvordan det var mulig å vokse ut av alle proposisjoner? så vidt jeg veit er preposisjon en ordklasse, og proporsjoner har med form og mål å gjøre.. Bra at du skjønte poenget mitt allikevel. Kanskje du skulle finne deg et forum der Norsk språk blir diskutert, ettersom det tydeligvis er det som interesserer deg mest... Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Alle N95-ene jeg har kjent på har hatt en forferdelig slark i skyvemekanismen. Tilogmed den nye 8gb versjonen har denne slarken. Den er imidlertid litt tightere når den er ny, men etter kort tids bruk er den like ille som den originale. Dessuten er det svært mange som har sendt inne sin n95 til rep, av forskjellige årsaker, så den øvrige kvaliteten er ikke noe å rope hurra for. Du har jo selv hatt feil på din, men allikevel sier du at det er den beste telefonen du har hatt... jaja Lurer litt på om du forstår bruken av begrepene dine. - Hva mener du med "forferdelig slark"? Er det slik at den er så "forferdelig" at du bare venter på at skyvemekanismen skal falle fra hverandre, eller er det slik at du ved å vri å vende, kan se at den flytter på seg litt? Det skal godt gjøres å designe bevegelige deler, uten noen form for "slark". Og er man så hårsår for litt normal bevegelse/slark, bør man vurdere tlf uten bevegelige deler. - Hvor mange er "svært mange" som har sendt N95 til rep.? - Jo, N95 er desidert beste tlf. jeg noengang har hatt. Da tenker jeg egentlig mer på funksjoner, muligheter etc. enn på byggekvalitet. Jeg har hatt slidertelefoner tidligere, og alle har en viss slark hvis man begynner å bøye og bende på de. men ved normal bruk, legger ikke jeg merke til noe spesiell slark. Jeg skal trekke frem en tlf som jeg er imponert over slideren på: Samsung D600 (og sikkert flere med den løsningen). Hadde Nokia valgt noe ala den løsningen, hadde vi nok ikke hatt denne diskusjonen...utenom de som river og røsker i slideren da, de ville nok aldri blitt fornøyd. Lenke til kommentar
poe Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Alle N95-ene jeg har kjent på har hatt en forferdelig slark i skyvemekanismen. Tilogmed den nye 8gb versjonen har denne slarken. Den er imidlertid litt tightere når den er ny, men etter kort tids bruk er den like ille som den originale. Dessuten er det svært mange som har sendt inne sin n95 til rep, av forskjellige årsaker, så den øvrige kvaliteten er ikke noe å rope hurra for. Du har jo selv hatt feil på din, men allikevel sier du at det er den beste telefonen du har hatt... jaja Lurer litt på om du forstår bruken av begrepene dine. - Hva mener du med "forferdelig slark"? Er det slik at den er så "forferdelig" at du bare venter på at skyvemekanismen skal falle fra hverandre, eller er det slik at du ved å vri å vende, kan se at den flytter på seg litt? Det skal godt gjøres å designe bevegelige deler, uten noen form for "slark". Og er man så hårsår for litt normal bevegelse/slark, bør man vurdere tlf uten bevegelige deler. - Hvor mange er "svært mange" som har sendt N95 til rep.? - Jo, N95 er desidert beste tlf. jeg noengang har hatt. Da tenker jeg egentlig mer på funksjoner, muligheter etc. enn på byggekvalitet. Jeg har hatt slidertelefoner tidligere, og alle har en viss slark hvis man begynner å bøye og bende på de. men ved normal bruk, legger ikke jeg merke til noe spesiell slark. Jeg skal trekke frem en tlf som jeg er imponert over slideren på: Samsung D600 (og sikkert flere med den løsningen). Hadde Nokia valgt noe ala den løsningen, hadde vi nok ikke hatt denne diskusjonen...utenom de som river og røsker i slideren da, de ville nok aldri blitt fornøyd. Mekanismen er så slarkete at man sitter egentlig å venter på at den skal gå i lås når som helst. Hadde faktisk et eksemplar på arbeid som man måtte skyve i begge sidene for i det hele tatt å få den opp. Den var brukt i under en mnd. En kompis av meg, som alltid har vekslet i mellom SE og Nokia, gikk fra en SE k750i til N95. Han er ikke så nøye med slark og slikt, men at telefonen har en tendens til å gå i sirup, er for ham uakseptabelt. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Alle N95-ene jeg har kjent på har hatt en forferdelig slark i skyvemekanismen. Tilogmed den nye 8gb versjonen har denne slarken. Den er imidlertid litt tightere når den er ny, men etter kort tids bruk er den like ille som den originale. Dessuten er det svært mange som har sendt inne sin n95 til rep, av forskjellige årsaker, så den øvrige kvaliteten er ikke noe å rope hurra for. Du har jo selv hatt feil på din, men allikevel sier du at det er den beste telefonen du har hatt... jaja Lurer litt på om du forstår bruken av begrepene dine. - Hva mener du med "forferdelig slark"? Er det slik at den er så "forferdelig" at du bare venter på at skyvemekanismen skal falle fra hverandre, eller er det slik at du ved å vri å vende, kan se at den flytter på seg litt? Det skal godt gjøres å designe bevegelige deler, uten noen form for "slark". Og er man så hårsår for litt normal bevegelse/slark, bør man vurdere tlf uten bevegelige deler. - Hvor mange er "svært mange" som har sendt N95 til rep.? - Jo, N95 er desidert beste tlf. jeg noengang har hatt. Da tenker jeg egentlig mer på funksjoner, muligheter etc. enn på byggekvalitet. Jeg har hatt slidertelefoner tidligere, og alle har en viss slark hvis man begynner å bøye og bende på de. men ved normal bruk, legger ikke jeg merke til noe spesiell slark. Jeg skal trekke frem en tlf som jeg er imponert over slideren på: Samsung D600 (og sikkert flere med den løsningen). Hadde Nokia valgt noe ala den løsningen, hadde vi nok ikke hatt denne diskusjonen...utenom de som river og røsker i slideren da, de ville nok aldri blitt fornøyd. Mekanismen er så slarkete at man sitter egentlig å venter på at den skal gå i lås når som helst. Hadde faktisk et eksemplar på arbeid som man måtte skyve i begge sidene for i det hele tatt å få den opp. Den var brukt i under en mnd. En kompis av meg, som alltid har vekslet i mellom SE og Nokia, gikk fra en SE k750i til N95. Han er ikke så nøye med slark og slikt, men at telefonen har en tendens til å gå i sirup, er for ham uakseptabelt. Da har man fått en "mandagstelefon" som enkelt kan fikses på. Dette er ihvertfall unormalt, og ikke hva flertallet opplever. Når det er sagt, så er det kjent at de første N95 hadde problem med slark, selv om tilfellet du beskriver høres ekstremt ut. Lenke til kommentar
roar1961 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg har hatt N95 i snart et år og dette er den beste telefonen jeg har hatt, og jeg har hatt mange opp gjennom årene. Samme erfaringen har mine kollegaer, og også de mener dette er den beste telefonen de har hatt. Svært gode taster, Mail for Exchange gjør at jeg er oppdatert med epost, og GPS'n gjør jobben sin når jeg skal finne fram. Fungerer glimrende i bilen ved hjelp av BT mot bilstereo, glimrende musikkspiller og et bra kamera som duger for enkle billedoppgaver. Gode backup-rutiner gir trygghet. Jeg er 47 år, ikke noe problem med å bruke funksjonene på telefonen. Aldri noe trøbbel, virker hver dag. Totalt sett den beste telefonen på markedet, og nå venter jeg på N96. Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Men hvorfor i alle dager velger amobil å linke til en test utført av et konkurrerende nettsted. Dette er da ikke første gangen at mobile-review tester telefoner lenge før de er allment tilgjengelig. Men det er jo Nokia sitt nye flaggskip, så da så... Du sier det jo selv. Dette er Nokias nye flaggskip. Teknomonsteret over alle andre, gadgetfrikenes drøm, arvtageren til den store sukksessen N95 (8GB). Attpåtil kommer telefonen ut i august. Selvfølgelig er dette mer interessant enn test av f.eks. K660i to mnd før release. Ta av deg Nokiabrillene så vil også du se en stygg usjarmerende plastdings, som har vokst ut av alle proposisjoner, og i tillegg mangler noe så elementært som qwerty og/eller trykkfølsomt brukergrensesnitt... En helt uinteressant telefon for voksne proffbrukere, som stiller krav til verktøyet, men sikkert en grei leke for bortskjemte kvisebefengte fjortisser. Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Nå er det allerede analyser og salgstall som peker mot et "enklere" mobilmarked, og den effekten kommer året etter at N95 har solgt i bøtter og spann, så hvis man skal dra noen konklusjon, så er det vel at hvermansen har oppdaget alle bakdelene med S-60 og går nå tilbake til simplere telefoner. Hadde hvermansen syntes at N95 var for komplisert hadde den ikke solgt i bøtter å spann. Over ett år etter release selger den nemlig fremdeles i bøtter å spann. Jeg vet ikke hvilken konklusjon du trekker utifra det, men jeg vil ihvertfall trekke den konklusjonen at det er fordi folk er fornøyd og fordi det er en veldig bra telefon. Da hadde jeg satt pris på at du kunne linke til en pålitelig statistikk som bygger opp under din påstand. Og alle jeg kjenner som har kjøpt denne, er enten missfornøyde, eller har skaffet seg ny telefon for lenge siden... Lenke til kommentar
poe Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Nå er det allerede analyser og salgstall som peker mot et "enklere" mobilmarked, og den effekten kommer året etter at N95 har solgt i bøtter og spann, så hvis man skal dra noen konklusjon, så er det vel at hvermansen har oppdaget alle bakdelene med S-60 og går nå tilbake til simplere telefoner. Hadde hvermansen syntes at N95 var for komplisert hadde den ikke solgt i bøtter å spann. Over ett år etter release selger den nemlig fremdeles i bøtter å spann. Jeg vet ikke hvilken konklusjon du trekker utifra det, men jeg vil ihvertfall trekke den konklusjonen at det er fordi folk er fornøyd og fordi det er en veldig bra telefon. Da hadde jeg satt pris på at du kunne linke til en pålitelig statistikk som bygger opp under din påstand. Og alle jeg kjenner som har kjøpt denne, er enten missfornøyde, eller har skaffet seg ny telefon for lenge siden... Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Oj! Det var ikke så ille pris , sammelignet med alt telefonen har , skulle ønske den hadde deksel foran kameraet som n95 Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Poe Du sier vi må ta av oss nokia brillene? jeg tror heller du skal ta av deg hat-nokia brillene... Du klager over slark i sliden? Hvor fölsom er hendene dine egentlig? Jeg så også noen som klaget på opplösningen på N95/N96. har du noen sinne sett en N95's skjerm? Den er stor å god å se på. Tastene på Nokia N95 er de beste tastene jeg har noen sinne prövd. Jeg synes fortsatt 6500slide har verdens beste slide funksjon, men dog er den 1 år nyere ++ Håper for Nokia sin del at N96 blir en like stor suksess som n95. Krig ut! -Salemonsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg