Gå til innhold

Hvilken 52" LCD? ukens tilbud hos netshop?

Anbefalte innlegg

Har lyst til å investere i 52" LCD TV, skal brukes sammen med stue PC og tror derfor LCD er bedre valg enn plasma. Vil ha en stor TV siden den skal brukes i stor stue med litt avstand til TVen.

Hva med Samsung LE52M87 ?

https://prisguiden.no/product.php?productId=75502

Koster 18 118 kr hos billigste webshop. Relativt mye penger for en TV, lurer derfor på om det er forventet noen rask nedgang i prisene på store LCD skjermer?

Endret av Ivan Drago
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De billigste 50" ligger allerede på 10 000,- så der skjer det nok ikke mye. Det som derimot vil skje, er at de råeste tvene blir billigere, altså at forskjellen mellom billigst og dyrest blir lavere.

I dag koster de råeste 52"'ene over 30 000,- - jeg tipper at til høsten koster de dyreste max 25 000,- - dvs at du får knallmodeller mellom 15-20 000,-.

Forøvrig ville jeg tenkt meg litt om før jeg kjøpte en M8 fra samsung gråimportert, det har vært svært mange mennesker som sliter med kompatibilitetsproblemer på disse.

Lenke til kommentar

Tven er ikke kjøpt igjennom Samsung Nordic. Det betyr følgende - skal du feks ha den reparert, må du ta kontakt med amentio og sende den inn via de - istedenfor å ringe samsung nordic (de vil si at de ikke har noe å gjøre med dette, men du kan betale om du vil få den reparert hos de). Amentio er en sovende butikk med svært få ansatte, og kan være vrien å få tak i (søk på webshoperfaringer).

Tven blir så reparert, kanskje må den til utlandet tilogmed = lengre tid på verkstedet. Og, om amentio går konk, så skal du ha lykke til med å sende epost til samsung tyskland og be om 5 års reklamasjonsrett.

I tillegg så har samsung nordic en egen garanti mot pixelfeil (dekkes ikke av forbrukerkjøpsloven i like stor grad). Denne får du ikke om du kjøper gråimportert.

De eneste butikkene (og dette har jeg fra samsung nordic) som ikke gråimporterer samsung er Siba/Computercity, elkjøp, expert, lefdal og euronics.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mener det er sånn at de fleste nettbutikker paralellimporterer som det heter. Så vil nok tro du får samme problemet med den TV'n. Men så spørs det om verdien av denne garantien du får ved kjøp av TV'er som er importert av samsung nordic er verd mer en prisbesparelsen du får ved å handle inn en paralellimportert TV.

Og faren for at store nettbutikker går konk som Alastor her nevner har jeg vel lite tro på. Uansett er du dekket av forbrukerloven når du handler over nett også.

Men som Alastor nevner så har samsung nordic nulltolleranse på Pixelfeil, det får du ikke på disse paralellimporterte.

Bestiller du over nett har du derimot 14 dagers returrett, så er bare å bruke de første 14 dagene på ålete etter pixelfeil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...