iver666 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hallo jeg kjøpte meg en splitte ny pc i juletider for og spille på. Men jeg syns av og til jeg hører ei vifte der inni som lager mere lyd, det er vel fordi den går fortere fordi det blir for varmt. Jeg lasta netopp ned Everest home edtion og der står det at CPUen er 56-58 grader når jeg bare leser på nettet. Er dette normalt? så faktisk den gikk til 71 grader når jeg spiller. Jeg har en firekjerns quad prosessor fra intel. Intel® core quad CPU q6600@ 2.40 Ghz, 2402 MHz x4 Romtempraturen ligger på 23 grader. Felt Verdi Seagate ST3500630AS 36 °C (97 °F) Felt Verdi GPU omgivelse 43 °C (109 °F) Felt Verdi GPU 57 °C (135 °F) Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 personlig ville jeg ha kjøpt ny cpu kjøler.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Det er over normalt når CPUen ikke er overklokket. Det høres ut som kjøleren kanskje kan ha dårlig kontakt. .Selv standardkjøleren skal ikke gå opp såpass høyt når den ikk er overklokket. Det er dog ikke farlig i forhold til stabiliteten med all sansynlighet. Om du er i tvil og vil teste det så kan du alltids teste med small FTTs torturtesten i prim95 (google it). Sidne du ikke har overklokket så har CPUen en god del alburom å gå på, og litt uvanlig høy temperatur vil neppe gjøre den ustabil. Men ærlig talt... Hver ENESTE dag ser jeg minst èn ny post med akkurat samme temaet. Kunne du ikke søkt forumet, funnet de andre 2518(!!) høyst relevante treffene ( https://www.diskusjon.no/?search=cpu+varm&a...;autocom=search ) og spart oss denne unødvendige tråden? Sorry for frustrasjonen men jeg begynner å bli litt lei av folk som ikke en gang gidder å prøve å lete etter informasjonen men heller vil poste på nytt og få noen andre til å lete det opp for seg. *Sukk* Ok, /ramble off -Stigma Endret 28. mars 2008 av Stigma Lenke til kommentar
iver666 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Tusen takk sigma og unskyld. hva i en liten hast og er ikke alle som har samme prosessor som meg. lurte bare om liksom at Intel quad tåler mere en andre liksom. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Felt VerdiGPU 57 °C (135 °F) Hvis det var den du så på når du fant ut tempraturen på CPU-en så er jo det helt feil, for det der er tempraturen på GPU, prosessoren på skjermkortet. Men uansett, når jeg hadde den CPU-en du har lå den på 40 grader idle, og max opp mot 50 under spilling. Dette var med orginalkjøler. Anbefaler deg HWmonitor til å sjekke CPU-tempraturen, den viser også tempraturen på hver enkelt kjerne. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Arekey gar selvfølgleig rett. jeg bare tok OP sin beskrivelse for god fisk. Dersom det faktisk er GPUen han har sett på så er det helt fullstendig normalt at den blir så mye som 70-80celcius under belastning. Det er selvfølgleig CPU du må se på (evt. CPU Core om du ser i Everest). -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå