Gå til innhold

USA,Kina eller GLA på C&C Generals?


Anbefalte innlegg

Hvilket lag bruker du på C&C Generals?Og hvorfor?

Jeg bruker Kina,mest fordi de har Overlord tanks og MiG flyene sine.

De har gode units og er god til å forsvare seg og angripe.

Dragon tanksene griller alt av folk som kommer til basen,og Tank Hunter og MiG flyene tar tanksene.Flyene blir skutt ned av MiG flyene,Gattling Gun og Gattling tanks.

Med 10 MiG fly som Guard er det ikke mye som kommer inn i basen :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du bygger en bunker på toppen av overlordtanksene dine og setter rpgsoldiers i dem har du et ganske bra luftforsvar (jeg har ikke prøvd det har bare lest at det funker jævli bra, jeg har helt til nå bygd gatelinggun)...............desuten pleier jeg å sette opp propagandatovers som healer styrkene mine....etter som du øker i gradene kan du sette ut en del minefelt(ganske effektivt)......hvis du er usa bør du ha de humweeene oppgradert med 4rocketfolk og en sniper og stalthflyene til å fly over dem og husk å bygge battledrone som healer bilene...husk at usa sine tankser er veldig svake, men det er ikke farlig så lenge du kan backe dem opp med fly og comanche helikopter (men husk de er ubrukelige når de ikke har flere misiler så trekkk dem ut når dem er tomme)

 

hos gla er angry mob med ak47 helt konge men helt ubrukelige mot sånne traktorer og flammekastertingene til kina......jeg liker de trukene med bomber på.....men du skal være brø hvis du ikke oppdager dem før de treffer deg..............

 

 

 

sorry hvis noe av dette ble kødd eller feil (dårlig norsk og engelsk....faen jeg går jo bare allmen hva kan dere forvente) har sikkert feil på noen av unitene men dere skjønner pointet mitt

Lenke til kommentar

Liker også å være kina. De hackerene blir man rik på (om man har 20+ stk). Pleier alltid å bygge 4 bunkere som danner en firkant og så sette hackerene i midten, for når jeg spiller mot GLA tar de alltid sånn rebel ambush. Av de jeg misliker mest i spillet må det være GLA (det er dog bare når jeg spiller mot dem. Da kommer det en del stygge og muligens rasistiske ord fra meg :lol: )

Lenke til kommentar
..skitt jeg går jo bare allmen hva kan dere forvente

 

god norsk og engelsk, samt en skvett forståelse for tysk eller fransk?

 

:lol: joda jeg kan vel litt tysk og norsk (ikke engelsk siden jeg har matte fysikk og biologi) det var bare for å være ironisk mens jeg understreket at jeg hadde skrevet litt vell fort og at det da har en tendens til å bli klabb og babb :oops:

 

et eksempel på mine tyskkunskaper "Ich sauge dich grundich aus" (stod det på en av julegavene mine :D:D )

Lenke til kommentar

GLA er også - ironisk nok - blandt de sterkere jamnt over i spillet, missile-buggyene kan være harde å merke med en gang og derfor kan de gjøre en pen haug skade i et godt gammeldags hit-and-run-like-hell angrep... er jo skapt for det... men som sagt, så er forsvaret deres heller labert og ikke minst sårbart, så for GLA så gjelder regelen "angrep er det beste forsvar"... men så er det vel heller ikke så vanlig med terrorist-faksjoner som forsvarer seg? :D

 

Kina har etter min mening det beste forsvaret - okaj, gatlingene er litt dyre, men de tar glatt både fly og folk - en bunker til 500 med noen tankhuntere i peller lett ned det meste med tykt skinn (bortsett fra nevnte missile-buggyer som har en vanvittig rekkevidde)... i tillegg har de jo overlordene som kan moddes etter eget ønske - genial idé, og litt for mange dragon-tanker kan oxo bli et problem, gjerne med den fine blåe guffa i... nuke-tanker og ikke minst den store stygge nuken selv taler jo for seg, ypperlig til å gjøre skade på stasjonære mål... noe som er flott med generals er jo - så fremt du har råd og strøm til det - at det ikke er noe i veien for å produsere en tre-fire nuker samtidig...

 

USA har som spillet skryter av de beste luftstyrkene, derfor: bruk dem... folk bruker - av en eller annen merkelig grunn - lite anti-air i tankrusha sine, derfor er helikoptre helt ypperlige til å pelle ned og fra hverandre det som måtte være av trusler på bakken... aurora-bomberne er kanskje litt for dyre etter min smak, de gjør nytta si helt fram til etter avlevering og så er det fort 10000 rett i dass... paladinene er jo selvfølgelig en favoritt, lasersystemet som fjerner det meste av fiendtlig missil-rusk rundt om i lufta, og er fine å bruke til å backe opp helikoptre med... battle-drone-muligheten til de fleste tankene til amerikanerne gjør også at de er verdt prisen, siden det ikke er noen annen mulighet for reparasjoner enn å dytte dem inn i warfactory'ene ellers... plaffe ned myke mål er også noe de gjør med glans... ellers har amerikanerne tactics-senteret sitt, som kan gi store fordeler i store masser, pluss at de er de eneste som kan gi styrkene sine bedre trening som igjen gir raskere promotering...

 

personlig liker jeg derfor å spille random, jeg spiller vel egentlig ikke noe bedre med noen av dem... uansett så er generals utrolig bra balansert, og ellers et helt genialt spill! :)

Lenke til kommentar

Jeg DIGGER den mobbingen av Taliban/Irak/Palestina osv i GLA. "Don't hurt me I'll work" eller "I'm hungry". Det er så utrolig morsom når Osamaene kommer og man eier selvmordsbomberne med en Humvee el.

Det er så gjennomført dissing av disse landene. men hva ellers kunne man forvente av et amerikansk selskap i den situasjonen USA er i idag? :roll:

 

Svartebørs og jallamusikk er så jævlig lættis. også raner de døde tansker osv etterpå... jeg fikk komplett lættis første gangen jeg så det... :lol:

 

I neste patch får man sikkert fly som kjører inn i bygninger og sprenger istedenfor Scud storm... :roll:

 

og det som er morsomst er jo å nuke hele jallabasen deres... :D

 

rett og slett DIGGER det spillet.... :D

Lenke til kommentar

Med en gang eg fikk spillet i posten, testet jeg ut å spille på nettet med en gang. Siden det har jeg ikke våget meg å spille på nettet igjen. Jeg er blitt endel bedre etterhvert, men jeg tviler på at strategien min er på topp. Når jeg spiller mot dataen, pleier jeg å stille meg i forsvar til jeg har en stor styrke for så å brøyte gjennom basen deres......

 

Hyggelig å lese om andres sysnpunkter på spillet. Pleier forresten å være USA. Digger bensinbomben deres! Partikkelkannonen er forresten genial å bruke før man stormer en base. Moser bort alt forsvaret deres (styrer strålen) og kjører inn i basen!

 

Har dere forretsen sjekket "spinning"-funksjonen i spillet? Digget den og. Snurre rundt og rundt når jeg kriger! :lol:

Lenke til kommentar

bygg opp en pen liten hær med overlords og ha et par-tre nuker til å varme opp basen deres med... overlordene utstyrer du med diverse godsaker på ryggen og så er det bare å rulle i vei... ta gjerne med noen dragontanker også... det hele er en heller dyr prosess, men som nevnt ovenfor, hva kan vel ikke en pen gjeng kinesiske bankfunksjonærer ornde? :) og hvis du er flink til å forsvare deg så burde ikke dette være noe større problem...:)

 

 

tenkte litt når jeg satt igang en gjeng med datalommetyver, hvorfor i hule gehenna stjeler de bare 5 og 5 dollar om gangen? :D asså, uansett så må det jo bli en del sveitsere som sitter og klør seg i huet etter hvert, så hvorfor ikke starte på litt høyere beløp? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...