Seig2 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dette er det største møkkaselskap jeg noen gang har opplevd.. Har ikke fått sendt/mottat sms siden fredag.. og enda ikke fått noen god forklaring på når dette vil bli fikset opp i. Har bestillt overflytting til Telenor.. men må ha MTU i noen uker.. eller er det mulig å komme seg ut av selskapet kjappere? Takk for tips.. Fraråder på det sterkeste alle om å melde seg inn i MTU Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Noen som overhode har noe informasjon om hva feilen med SMS skyldes, og hva som er rettetiden? Hvordan kan et slikt problem ta så lang tid å løse?! På nettsidene deres står det at GPRS, MMS osv skal bli klart i dag, men setter stor tvil til den informasjonen.. Mobilnettet i Stavanger skulle også komme opp, men det ser heller ikke ut til å skje. Endrer ikke denne situasjonen seg svært raskt (og til det positive) nå bestiller jeg portering over til ny operatør om kort tid. Dette holder bare ikke. Makan til dårlig selskap.. Fraråder ALLE å bestille abonnement hos MTU. Endret 1. april 2008 av ZerBox Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Litt seint å dømme det heeelt nedenom enda da...men mangelen på informasjon her gjør et skikkelig, direkte svakt inntrykk! Kunde-"servicen" demmes oppfordrer jo til å legge på og smøre tålmodigheten enda mer! For meg er den på tur og renne over...eller ut! Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Ja, de burde lagt ut mye mer informasjon på nettsidene sine. Driftsmeldingen de har ute gir alt for lite informasjon. Det som er betenkelig er at driftsmeldingen deres sist ble endret 19.mars, altså lenge før den store massen med folk ble portert over til dem på fredag. Hvorfor portere over folk når de vet at det vil skape trøbbel for alle sammen? Endret 1. april 2008 av ZerBox Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Mulig dem sliter med å finne feilen? Regner med at de ikke liker selv situasjonen og jobber for harde livet. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Noen som vet om nettet deres i Stavanger er oppe? Har hørt så, men har enda til gode å finne et sted i Stavanger kommune som har dekning. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Nettet er ikke påslått i Stavanger og Bergen - dette skal skje i April/Mai. Endret 1. april 2008 av hsds Lenke til kommentar
amolle86 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har også gått over til MTU(uuuuuu) på fredag. Begynner å bli rimelig lei nå, kan ikke motta sms å i tillegg er det en rekke nr jeg ikke kan ringe. f.eks 03100 som er gjensidige forsikring, men er å en rekke vanlige 8-siffrede nr. jeg ikke kan ringe. Ingen andre som har dette problemet? Å så lurte jeg på om noen av dere vet om hvilke rettigheter vi som kunder har med hensyn til betaling når ikke abonementet fungerer? Jeg kommer vertfall ikke til å godta å betale full pris på ett abonement som ikke fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Et lite tips til deg siden du vil ringe gjensidige http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=03100# Velg ring gratis. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Et lite tips til deg siden du vil ringe gjensidigehttp://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=03100# Velg ring gratis. http://www.amobil.no/artikler/mtu_-_som_et_mareritt/50241 "Noen uker" ...jaja Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Dette er vell grunnen til at jeg alltid venter ei stund før jeg bytter til en nyoppstartet operatør. Greit å se an at alt går for seg som det skal, er skeptisk av natur. Uansett synd å høre at det har vært så mye starttrøbbel. Lenke til kommentar
Seig2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Ikke engang kundeservicen fungerer, får kun "standard"-mail som svar ved henvendelse per e-post. Oppfordrer alle til snarest å komme seg ut av MTU. De kunne i det minste ha kommet med en skikkelig forklaring på nettsiden om hva som egentlig foregår, og ikke det vissvasset om at "sms meldinger til enkelte kunder ikke kommer frem"! Jeg er temmelig forbanna akkurat nå. Endret 2. april 2008 av anselmo Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Dette er vell grunnen til at jeg alltid venter ei stund før jeg bytter til en nyoppstartet operatør. Greit å se an at alt går for seg som det skal, er skeptisk av natur. Uansett synd å høre at det har vært så mye starttrøbbel. Jeg og er alltid skeptisk til ferske operatører. Blir alltid litt rot i oppstarten, spesielt når de har slengt ut tilbud om fastpris og gratise ringeminutter før de har alt klart Derfor jeg har bestilt meg et Fri abonnoment i første omgang for å prøve ut MTU som teleoperatør. Flytter ikke over "hoved" nummeret mitt før ting er på plass. edit:skrive fiel. Endret 2. april 2008 av jadz Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Vil bare informere om at eierne av OneCall har klart å ødelegge selskapet. Sliter med SMSproblemer etter overgangen til NetworkNorway, og ingen kan si når det blir rettet opp. Faen så forbannet jeg blir. Er det ikke mulig å tvinge alle over til netcom/telenor sitt nett fram til feilen er fikset??? Lenke til kommentar
Lille_Kanin Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Vil bare informere om at eierne av OneCall har klart å ødelegge selskapet. Jeg har til dags dato ikke hatt noen problemer med sms hos OneCall. Jeg ringer og sender og alt er helt ok. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Mail jeg har fått fra MTU: Kjære MTU mobil bruker Den 3. mars 2008 åpnet MTU eget mobilnett. Forventningene våre var store, etter å ha brukt masse penger og tid på å klargjøre for det 3dje mobilnettet i Norge. Gleden var stor over at du og flere tusen andre valgte oss som din mobiltilbyder, og det før vi har vært i drift 1 mnd. Første i Europa Som første mobiloperatør i Europa lanserte MTU ekte fastpris på mobil. For 398,- kan du ringe så mye du vil. Analytikere fra hele Skandinavia har konkludert med at vi med dette endret på fremtidens mobilkonkurranse. MTU har de siste 30 årene forsøkt å knytte seriøsitet og kvalitet til alt vi gjør, noe vi også har planer om i tiden fremover. MMS/GPRS og Voicemail Vi hadde håpet å kunne åpne for MMS/GPRS og voicemail den 1. april, men på grunn av noen problemer hos vår underleverandør blir vi nødt for å utsette åpningen av dette til 18. april. Jeg håper imidlertid at deler av disse tjenestene kommer på plass tidligere. Tvilling sim Det er med glede vi kan opplyse om at vi jobber for åpning av dette innen sommeren 2008. Priser og vilkår kommer på www.mtu.no Driftsproblemer Fredag 28/3 opplevde vi noe som må betegnes som en teleoperatørs mareritt. Vi hadde en feil på mobilplattformen som bidro til at samtaler ikke kom frem der de skulle. Jeg er utrolig lei meg for de problemer vi har påført deg. Vi som jobber i MTU tok dette selvfølgelig seriøst og i løpet av kvelden og natt til lørdag 29/3 var dirigeringen av samtaler ordnet opp i. Våre ingeniører har også avdekket svakheter ved at vi ikke klarer å sende eller motta SMS til Network Norway, OneCall, Tele2 og Ventelo. Dette er imidlertid noe vi løser raskt, og feilen skal være rettet innen søndag 6. april. Jeg beklager dette på det aller sterkeste og lover at vi jobber kontinuerlig med å løse de feil som måtte oppstå. Avregning for Mars Vi skulle normalt ha fakturert for mars trafikk nå i april. Jeg har imidlertid besluttet å droppe dette for mars. Det betyr at vi ikke kommer til å belaste deg for noe av din mobilbruk for mars. (både vanlig trafikk og trafikk til spesialnr og utland, inkl sms) Jeg håper du fortsatt har tillitt til MTU og at vi skal kunne levere deg et produkt som står i stil med dine forventninger. Jeg og mitt team gjør i hvert fall vårt for at du skal bli fornøyd. Med vennlig hilsen MTU *** Adm dir Endret 3. april 2008 av KVTL Fjernet navn Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Bra at MTU viser ansvar og informerer samt kompenserer (til en viss grad) for problemene. Kudos! Jeg har forøvrig ikke kunnet sende sms idag med mitt onecall-abonnement. Og min mor har hatt samme problemet. Så det er tydeligvis ikke bare MTU som kan snuble Driftsmeldinger fra onecall: Problemer med å sende SMSOnsdag 02.04.2008 kl 14:20: På grunn av en feil i nettet er det øyeblikket problemer med å sende SMS for våre mobilkunder. Feilretting pågår. Feilen ventes rettet i løpet av kort tid. Dekningsproblemer i Sør-Rogaland og Oppdal Onsdag 02.04.2008 kl 10:40: Det er for øyeblikket dekningsproblemer i Sør-Rogaland. Områder som er berørt er Egersund, Lund, Hå, Tonstad, deler av Sandnes, Sokndal og Gjesdal. I tillegg er det dekningsproblemer i Oppdal. Feilretting pågår. Retttid er foreløpig ukjent. Problemer med å sende sms for kontantkunder med nytt simkort Onsdag 02.04.2008 kl 10:40: Kontant-kunder med nytt simkort kan oppleve problemer med å sende SMS. Feilretting pågår, men rettetid er ukjent. Kunder som er rammet, bes avvente situasjonen og forsøke SMS-sending senere. Endret 2. april 2008 av bo1e Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Godt å se at MTU nå har uttalt seg litt mer om problemene, og håper inderlig de klarer å rette feilene i løpet av de kommende dagene. Har gått inn for å gi dem en sjanse, men jeg holder ikke ut lenge om feilene ikke blir løst i løpet av rimelig kort tid. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Har de fortsatt problemer? Jepp. Kommer nokk også til og være noen problemer liten stund til tipper jeg. Men tror de ender opp med og bli en solid operatør. En eller annen gang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå