Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble litt overrasket av å se at MTU faktisk krever fem kroner per oppsett. Kan ikke si jeg har sett noen andre operatører kreve det.

Edit:

Er det bare jeg sliter med ugyldig KID-nummer på den sendte fakturaen?

Endret av PTRN
Lenke til kommentar
Det som slår meg som ufattelig, er hvordan MTU virkelig har klart å kjøre seg ut i grøfta så fort, mens andre nye operatører alá OneCall har klart seg så fint. Jeg hadde selv OneCall før jeg hoppet over til MTU, og der hadde jeg absolutt ingen problemer.

De er jo heller ikke akkurat nye heller, var jo MTU som eide combitel i lang tid og de har jo i følge nettsidene sine drevet med produkter og tjenester innen tele siden 2003 (mobiltelefoner har de solgt i 30 år...)

Det er vel ingen andre som har hatt ambisjoner om å bygge eget nett i Norge, bortsett fra de to store? Det kan være at Teletopia hadde noen, men de forsvant vel ganske fort?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne tråden litt igjen...

Sambo har MTU fastpris, og har hatt disse problemene siden hun begynte for tre måneder siden:

1. Prøver å ringe ut: "Nettverk opptatt" - skjer minst 1 av 4 ganger

2. Sendte SMS kommer ikke fram (skjer i perioder)

3. Sendte SMS kommer fram opptil et døgn senere (skjer i perioder)

4. Folk prøver å ringe henne når hun snakker i telefonen, og får "venter" - ingen rekasjon og ingen ubesvart på hennes telefon

5. Får ikke SMS andre har sendt henne (perioder)

6. Får SMS alt for sent (perioder)

7. Kjører ut av Oslo, og samtalen droppes når det ikke lenger er MTU-dekning

Lenke til kommentar
Bumper denne tråden litt igjen...

Sambo har MTU fastpris, og har hatt disse problemene siden hun begynte for tre måneder siden:

1. Prøver å ringe ut: "Nettverk opptatt" - skjer minst 1 av 4 ganger

2. Sendte SMS kommer ikke fram (skjer i perioder)

3. Sendte SMS kommer fram opptil et døgn senere (skjer i perioder)

4. Folk prøver å ringe henne når hun snakker i telefonen, og får "venter" - ingen rekasjon og ingen ubesvart på hennes telefon

5. Får ikke SMS andre har sendt henne (perioder)

6. Får SMS alt for sent (perioder)

7. Kjører ut av Oslo, og samtalen droppes når det ikke lenger er MTU-dekning

Hei,

Det er ganske utrolig at de ikke har klart enda å få slike elementære ting opp å stå. Dette er helt basale tjenester en nettverksoperatør må få til å fungere, om de hele tatt skal klare å få noen kunder, i alle fall fornøyde kunder. Pakkedata (GPRS og EDGE) funker kun i Telenors nett for MTU. MMS sliter de også med. Når det gjelder ditt punkt 7, så er årsaken at HandOver ikke er initiert skikkelig enda alle steder. MTU-kunder skal nemlig ha HandOver mellom MTU`s eget nett og Telenors nett UTEN at samtalen skal brytes.

Lenke til kommentar

Helt det samme som jeg opplever, det eneste som har blitt bedre siden oppstart er:

GPRS virker nå i Telenor nettet for alle telefoner og i MTU nettet for alt utenom nye Symbian. Og det er nå mulig å sende SMS til Ventelo.

Foruten om dette er vel alt det samme som ved oppstart for 3-4 måneder siden.

Det dere HandOver greiene er vel ikke oppe å går noen steder vil vel heller jeg si, enn ikke alle steder.

Og GPRS funker greit for meg i MTU nett med S40 og WM6.1

Det er vel bare siste S60 som ikke funker.

Endret av B1ny
Lenke til kommentar
Helt det samme som jeg opplever, det eneste som har blitt bedre siden oppstart er:

GPRS virker nå i Telenor nettet for alle telefoner og i MTU nettet for alt utenom nye Symbian. Og det er nå mulig å sende SMS til Ventelo.

Foruten om dette er vel alt det samme som ved oppstart for 3-4 måneder siden.

Det dere HandOver greiene er vel ikke oppe å går noen steder vil vel heller jeg si, enn ikke alle steder.

Og GPRS funker greit for meg i MTU nett med S40 og WM6.1

Det er vel bare siste S60 som ikke funker.

Hei B1ny,

HandOver skal fungere i Vålerengatunnellen. Hvis du har bil, så initier en samtale i MTU`s eget nett og kjør gjennom tunnellen. Jeg mener at du da skal få HandOver til Telenors nett.

Lenke til kommentar

Ok, mulig det funker inne i selve Oslo, men der slår det over ganske raskt uansett selv om du detter ut.

Problemet er når du forsvinner ut av MTU områdene og over til Telenor, da tar det utrolig lang tid.

Når du går fra Telenor og over til MTU så er det ikke like ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...