ROFoto1 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er det noen av dere som i hele tatt får til data tilkobling i Telenor Nettet? Er veldig usikker på om jeg har fått satt oppsettet riktig opp. Langt fra alle meldinger kommer frem, men det er det sikkert fler en meg som opplever. mmm jeg byttet vist litt for tidlig for makan til surr og rot, og ikke får man noe svar heller, ja ja, billig er det da, men de får ikke mange dagene til av meg. Lenke til kommentar
afr Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg får ikke ut noe jeg, har prøvd både mms.mtu og den "T3 MMS GPRS" som kommer med sim kortet.Like dødt på begge to. La det inn på min k750i. Regner med at oppsettet på 850i ikke er så veldig annerledes, så forhåpentligvis klarer du det med dette. Alternativet er å bruke en annen leverandør, og laste ned innstillinger fra dem, og endre på innstillingene slik at de blir slik MTU har skrevet Gjør dette først. Opprett 3 datakontoer Innstillinger - Kommunikasjon - Datakommunikasjon - Datakontoer - Ny konto - velg: GPRS-data Navn: mms - APN: mms.mtu - Ny konto - velg: GPRS-data Navn: Wap - APN: wap.mtu - Ny konto - velg: GPRS-data Navn: Internett - APN: internett.mtu ************************************************************** Gå helt ut, og fortsett med å opprette internett innstillinger Innstillinger - Kommunikasjon - internett-inst. - internett-profiler - Ny profil Navn: mms koble til med: ( velg datakonto MMS) - Lagre Velg denne som du opprettet og trykk på mer, og velg innstillinger Internett-modus: HTML Bruk proxy:Ja Proxy adresse: 172.16.172.14 Portnummer: 9401 - Lagre - Ny profil Navn: wap koble til med: ( velg datakonto WAP) - Lagre Velg denne som du opprettet og trykk på mer, og velg innstillinger Internett-modus: HTML Bruk proxy:Ja Proxy adresse: 172.16.172.16 Portnummer: 9401 - Lagre - Ny profil Navn: internett koble til med: ( velg datakonto INTERNETT) - Lagre Velg denne som du opprettet og trykk på mer, og velg innstillinger Internett-modus: HTML Bruk proxy:Nei - Lagre Aktiver internett-profil Internett ************************************************************** Gå til meldinger - Innstillinger - MMS-melding meldingsserver: skriv inn "http://mms.t3mobil.no/mms" Internett-profil: velg 'MMS' som du opprettet tidligere. Nå skal du forhåpentligvis kunne bruke MMS og gprs via MTU. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 afr: virker dette for deg nå i Telenor eller MTU nettet? Eller er det noe som har funket tidligere? Lenke til kommentar
ROFoto1 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 afr: virker dette for deg nå i Telenor eller MTU nettet?Eller er det noe som har funket tidligere? Har prøvd det meste her hos meg, jeg er på Telenor nettet og der virker det som den ikke prøver å koble til engang, så fort det trenger noen form for data tilkobling så får jeg melding om at forbindelsen er koblett ned. Er vel ca 1 sekund før jeg får den meldingen. Noen andre som får til dette? Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er rimelig sikker på at det ikke finnes noen som kan bekrefte at de er på nett, eller kan sende mms eller har fått gjort dette siste uke. Ihvertfall ikke i Oslo området. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Har porteringsdato i dag. Dette fikk jeg først vite etter at jeg maste på dem pr mail. Intill videre fungerer fortsatt det gamle netcom kortet mitt, har heller ikke fått noen sms varsel i forkant av portering som de lovet. Ringer jeg 02688 blir bare samtalen brutt før jeg hører ringesignal (alle linjene opptatt)? Lenke til kommentar
ROFoto1 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ja ja, nett er ikke det viktigste da, egentlig et mindre problem, men hva med sms, får dere alle sms dere skal ha og kommer alle dere sender frem? Jeg har opplevd forskjellig der men litt usikker på om det har med MTU å gjøre eller andre ting. Dette virket som var værre i MTU sitt nett i oslo en Telenor sitt som jeg vanligvis er tilkoblett. Er rimelig surt å møte sure venner fordi man har gått glipp av ting, fordi man ikke fikk meldinger. Hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du må bare prøve MTU kortet fortløpende, det beste er å ha det i en annen telefon så er det enklere å sjekke det fortløpende. Jeg fikk også porteringsdato opplyst på telefon ved purring, men fikk aldri noen sms, portering ble gjennomført opplyst dato 24 april. Brutter og en kompis fikk sms om at portering skulle blitt kjennomført 21 april, men der har det ikke skjedd noe og de har heller ikke hørt noe mer. Lenke til kommentar
ROFoto1 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Har porteringsdato i dag.Dette fikk jeg først vite etter at jeg maste på dem pr mail. Intill videre fungerer fortsatt det gamle netcom kortet mitt, har heller ikke fått noen sms varsel i forkant av portering som de lovet. Ringer jeg 02688 blir bare samtalen brutt før jeg hører ringesignal (alle linjene opptatt)? Virker som de har lagt ned kundeservice i dag, det er sikkert like greit, tviler på at dem får rettet så mye på hver enkelt, men må jobbe med hele systemet sitt. Bruk det gamle kortet du, det er ikke så mye å trakte etter enda, med ting som ikke fungerer osv Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Jeg sender ikke og mottar ikke mye sms men har ikke merket noe feil med sms, hverken i MTU eller Telenor. Edit, glemte at sms banken ikke funker, sender sms til ett femsifret nummer, går greit ut men får ingen ting tilbake fra banken. Endret 30. april 2008 av B1ny Lenke til kommentar
Pak Ling Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg sender ikke og mottar ikke mye sms men har ikke merket noe feil med sms, hverken i MTU eller Telenor. Edit, glemte at sms banken ikke funker, sender sms til ett femsifret nummer, går greit ut men får ingen ting tilbake fra banken. Jeg sender men er ikke sikker på om disse kommer frem, igår dukket det opp meldinger fra 25 =/ Lenke til kommentar
afr Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 afr: virker dette for deg nå i Telenor eller MTU nettet?Eller er det noe som har funket tidligere? Har prøvd det meste her hos meg, jeg er på Telenor nettet og der virker det som den ikke prøver å koble til engang, så fort det trenger noen form for data tilkobling så får jeg melding om at forbindelsen er koblett ned. Er vel ca 1 sekund før jeg får den meldingen. Noen andre som får til dette? Dette fungerer kun i MTU's nett, ved roaming til telenor fungerer det ikke. Bor i utkanten av Oslo, så nettet bytter en del til telenor, og da virker ikke gprs og mms. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Kan det være mulig at noen kort eller abonnement funker og noen andre ikke funker i MTU nettet? Spesielt gprs skal vel ikke være så vanskelig å sette opp? Det er vel bare å sette opp internet.mtu kontoen under Tilgangspunkter, og så velge den kontoen når du kobler deg opp? Er det noen flere som klarer å koble seg opp på gprs på MTU nettet? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Viser seg at min portering ble kanselert, hvertfall det karen hos netcom sa. MTU har jeg enda ikke fått tak i. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg får ikke ut noe jeg, har prøvd både mms.mtu og den "T3 MMS GPRS" som kommer med sim kortet.Like dødt på begge to. - Ny konto - velg: GPRS-data Navn: Internett - APN: internett.mtu På MTUs side står det internet.mtu (kun en t). Jeg får uansett ikke noen av dem til å virke. Lenke til kommentar
Oceans Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei Trenger hjelp til å sette opp MMS/GPRS på Nokia 8800 Sirocco Edition Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg hadde portering i går, og opplevde fra første stund at enkelte meldinger ikke kom. Enkelte av disse har kommet i etterkant - ca. 8 timer for sent. Heller ingen fikk ringt meg i går kveld. Ingen krise, men jeg har altså portert til en annen leverandør, etter å hatt MTU i snaue 7 timer. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 ....men jeg har altså portert til en annen leverandør, etter å hatt MTU i snaue 7 timer. åssen rakk du det? Pleier å være minst 2 uker ventetid på å få portert et nummmer. Jeg sendte mtu en mail i stad og kansellerte bestillingen min.. Nå blir det OneCall i stedet. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Nei, si det. Jeg bestilte via Tele2 sine nettsider, og fikk bekreftelsesmail tilbake. Mulig jeg får nærmere beskjed senere. Selve ideen om 400,- i fastpris var utrolig bra. Selv jeg som alltid har vært skeptisk for gull og grønne skoger, var relativt kjapt på dette tilbudet. Håper mtu klarer å etablere en kundemasse og gode rutiner i månedene framover. I så fall kommer jeg til å bytte tilbake. Lenke til kommentar
apekatten123 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 jeg kommer ikke gjennom til folk. Får at nr ikke eksisterer, men det vet jeg helt klart at det gjør da det fungerer fra absolutt alle andre telefoner jeg ringer fra. De får også ringt inn til meg, men jeg får ikke ringt tilbake? Vet ikke om det gjelder samme type abb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå