Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arg. Har sittet i kø på kundeservice i snart en time, kommet meg fra 12 plass til 8 plass.

Forsøkte å sende forespørsel via nett i går kl 10:00, men har ikke hørt noe fra dem.

 

Tok nesten 2 måneder fra jeg valgte å bytte leverandør, til jeg ble portert, etter 3 utsettelser.

- Synes dekningen er dårlig, og at det blir mye roaming. Med medfølgende "nedetid"

 

Minner nesten om Nutel.

- Selg til alle

- Drit i ansatte som kan yte kundeservice. (Det tjener vi ikke penger på)

- Ikke gi info om noe som helst.

 

 

Noen som kan si noe om disse punktene?

- kan man sende / motta MMS. Evt hvordan setter man opp dette?

- Når noen ringer (ikke svar, opptatt osv.) kommer de til en telefonsvarer som ikke er aktivert.

- kan man bruke gprs. Evt hvordan setter man opp dette?

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått gprs til å funke i noen nett da?

Fikk brukt gprs her i oslo tidligere i uka. Var mandag eller tirsdag jeg tilfeldigvis prøvde og da fungerte den. Men den har ikke fungert siden ihvertfall..

Mms går så det suser ihvertfall.

Men en del tjenester kan man nok ikke bruke på en stund. Har prøvd å sende tlf til 1985 og får bare beskjed om at innholdsleverandøren ikke har avtale med Mtu om levering av innhold...

 

jeg får ikke til mms, HJELP! :D

Lenke til kommentar
larkje, er det i Telenor eller MTU du får sendt ut MMS?

Har ikke fått ut en eneste i Telenor jeg.

Hmm.. Huska ikkje heilt på stående fot om eg har prøvd i telenor sitt nett. Har ihvertfall sendt i mtu sitt nett.

Gikk no manuelt over i telenor sitt nett og sendte en mms til fruen. Den kom fram etter et par minutter..

 

Det som irriterer meg skikkelig, er mld som mottaker får.

Du har mottatt en mms fra +47900000, for å se mld gå til http://mmsc.t3mobil.no/mms_web/view.do?id=og enda 10 bokstaver..

Avsender: +4746161090

 

Og ikkje faen om det gikk an å gå inn for å sjå på mld mer enn en gang heller.

Det her bør dei fikse ei anna løsning på. Heldigvis ikkje mms eg bruka mest, men dog 100 gratis i mnd da..

Endret av larkje
Lenke til kommentar
Er det noen som har fått gprs til å funke i noen nett da?

Fikk brukt gprs her i oslo tidligere i uka. Var mandag eller tirsdag jeg tilfeldigvis prøvde og da fungerte den. Men den har ikke fungert siden ihvertfall..

Mms går så det suser ihvertfall.

Men en del tjenester kan man nok ikke bruke på en stund. Har prøvd å sende tlf til 1985 og får bare beskjed om at innholdsleverandøren ikke har avtale med Mtu om levering av innhold...

 

jeg får ikke til mms, HJELP! :D

Brukte bare dei her..

Port har eg ingen aning på. Har ikkje lagt inn noke port ihvertfall..

 

MMS innstillinger:

APN: mms.mtu

Proxy: 172.16.172.14 Port 9401

URL: http://mms.t3mobil.no/mms

 

 

GPRS innstillinger:

APN: internet.mtu

 

 

WAP 1.0

APN wap.mtu

Proxy: 172.16.172.16 Port 9201

 

 

WAP 2.0

APN: wap.mtu

Proxy: 172.16.172.16 Port 9401

Min Nokia N80 tok kvelden akkurat før eg skulle legge inn innstillingane, måtte bruke en gammel SE k750. Knøla en del før eg skjønte heilt kor ting skulle være.

Får tilbake min N80 i morga. Håpe håpe håpe......

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått gprs til å funke i noen nett da?

Fikk brukt gprs her i oslo tidligere i uka. Var mandag eller tirsdag jeg tilfeldigvis prøvde og da fungerte den. Men den har ikke fungert siden ihvertfall..

Mms går så det suser ihvertfall.

Men en del tjenester kan man nok ikke bruke på en stund. Har prøvd å sende tlf til 1985 og får bare beskjed om at innholdsleverandøren ikke har avtale med Mtu om levering av innhold...

 

jeg får ikke til mms, HJELP! :D

Brukte bare dei her..

Port har eg ingen aning på. Har ikkje lagt inn noke port ihvertfall..

 

MMS innstillinger:

APN: mms.mtu

Proxy: 172.16.172.14 Port 9401

URL: http://mms.t3mobil.no/mms

 

 

GPRS innstillinger:

APN: internet.mtu

 

 

WAP 1.0

APN wap.mtu

Proxy: 172.16.172.16 Port 9201

 

 

WAP 2.0

APN: wap.mtu

Proxy: 172.16.172.16 Port 9401

Min Nokia N80 tok kvelden akkurat før eg skulle legge inn innstillingane, måtte bruke en gammel SE k750. Knøla en del før eg skjønte heilt kor ting skulle være.

Får tilbake min N80 i morga. Håpe håpe håpe......

 

Jeg har en n82 jeg skjønner ikke åssen jeg får fikset dette? noen som care to hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Instillinger > Tilkobling >Tilgangspunkter > Velg > og så legg til nytt tilgangspunkt.

 

Så må du inn på Valg og avanserte innstillinger for å få lagt inn Proxy adressene.

 

Så må du til slutt gå inn i mms instillingene når du er inne i meldingsprogrammet å velge den nye profilen som "Tilgangspunkt i bruk"

Endret av B1ny
Lenke til kommentar

Mobil nummer, 4*******, skulle være aktivt for bruk den 24 april og til og med idager den ikke aktivt. For det første bruker dere evighet for å portere nummer og der etter glemmer dere at dere skal portere et nummer.

 

Nå vet jeg ikke hvilken stilling "XYZ" har, men om jeg ikke for bekreftelse på porteing av 4******* og 9******* inne klokka 1100 så ringer jeg direkte til han. Det ser ut som om det hjelpe å ringe til han. Hos deg må man ringe 10 ganger og vente over halv time i kø før det blir avbrutt.

 

CC kopi: amobil.no

Lenke til kommentar
Jeg porterte i påskeuka. For to uker siden sendte jeg epost og spurte om porteringsdatoen. Fikk da til svar at porteringen ville skje den 23.04. Det stod i eposten at jeg ville motta en sms iforkant. Det har jeg til nå ikke mottatt. Når jeg setter inn simkortet, får jeg "inaktivt kort". Jeg har ikke mottatt noe mer info.

 

Hvor fikk du vite om den 5. mai? Fikk du beskjed om dette uoppfordret av MTU

 

jeg trodde at alle får nok samme dato men... søte drømmer..

du for nesten ringe dem og høre.. skal nok ringe dem i morgen

Hvordan fikk du datoen 5. mai?

5. mai fikk jeg ved å purre på MTU for n-te gang. Har brukt noen timer i kø. Ellers så virker det ikke som om MTU har et system for å fange opp de bestillingene det er feil med. Dette er i alle fall både meg og min bror sine erfaringer. Han har hatt nesten like mye trøbbel som meg. Ingen som kontaktet han da det var feil på bestilling. Hadde visst nok skjedd en "glipp" her også. Hadde vært artig å sett hvor mange "glipper" det totalt har skjedd...!

 

Ellers fikk jeg denne mailen:

 

"Hei

 

Vi har utbygget nett i Oslo, Stavanger og Bergen. Utbygging i andre byer vil skje fortløpende ettersom etterspørselen øker. I områder hvor vi ikke har bygd ut nettet enda, benytter vi Telenor sin dekning. Dette innebærer Norges beste dekning på mobil, og du kan ha abonnement hos oss uavhengig av hvor i Norge du befinner deg.

 

3G/HSDPA er ting som er i vurderingsfasen og her er etterspørsel også en faktor.

 

Våre nett er altså åpen i Bergen, med noen små routingproblemer som kommer vi estimerer til å være i full gang iløpet av April måned.

 

 

Med vennlig hilsen

MTU kundeservice

v/Nina

 

Tlf 02688

www.mtu.no

 

Saks detaljer

===================

Saksnummer: XXXX

Avdeling:Mobil

Prioritet:Middels

Status: Åpen

"

 

Denne tolker jeg dit hen at det er dekning i Bergen, og det fungerer som det skal. Om de da etterpå sier noe annet, har jeg bare tenkt å vise til denne mailen. Jeg sendte tross alt spørsmål til de om de hadde nett i Bergen, noe de her langt på vei bekrefter. Ellers tar de ingen forbehold om at dette ikke er skrudd på.

 

Da har det skjedd igjen. Nå har jeg fått ny dato igjen. 8. mai er nå datoen. Fikk mail på en søndag, en uke etter at jeg sendte mail. Får heller ikke svar på om jeg må ha mitt tredje simkort.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Trenger sårt hjelp her, har ikke peiling på hvordan jeg skal fylle inn alle de innstillingene til mms og gprs.

 

Noen som er villige til å forklare litt? :D

 

Har en SE k850i.

 

Og ett par spørsmål, skal det ikke være en .no bak mms.mtu?

eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Jeg porterte i påskeuka. For to uker siden sendte jeg epost og spurte om porteringsdatoen. Fikk da til svar at porteringen ville skje den 23.04. Det stod i eposten at jeg ville motta en sms iforkant. Det har jeg til nå ikke mottatt. Når jeg setter inn simkortet, får jeg "inaktivt kort". Jeg har ikke mottatt noe mer info.

 

Hvor fikk du vite om den 5. mai? Fikk du beskjed om dette uoppfordret av MTU

 

jeg trodde at alle får nok samme dato men... søte drømmer..

du for nesten ringe dem og høre.. skal nok ringe dem i morgen

Hvordan fikk du datoen 5. mai?

5. mai fikk jeg ved å purre på MTU for n-te gang. Har brukt noen timer i kø. Ellers så virker det ikke som om MTU har et system for å fange opp de bestillingene det er feil med. Dette er i alle fall både meg og min bror sine erfaringer. Han har hatt nesten like mye trøbbel som meg. Ingen som kontaktet han da det var feil på bestilling. Hadde visst nok skjedd en "glipp" her også. Hadde vært artig å sett hvor mange "glipper" det totalt har skjedd...!

 

Ellers fikk jeg denne mailen:

 

"Hei

 

Vi har utbygget nett i Oslo, Stavanger og Bergen. Utbygging i andre byer vil skje fortløpende ettersom etterspørselen øker. I områder hvor vi ikke har bygd ut nettet enda, benytter vi Telenor sin dekning. Dette innebærer Norges beste dekning på mobil, og du kan ha abonnement hos oss uavhengig av hvor i Norge du befinner deg.

 

3G/HSDPA er ting som er i vurderingsfasen og her er etterspørsel også en faktor.

 

Våre nett er altså åpen i Bergen, med noen små routingproblemer som kommer vi estimerer til å være i full gang iløpet av April måned.

 

 

Med vennlig hilsen

MTU kundeservice

v/Nina

 

Tlf 02688

www.mtu.no

 

Saks detaljer

===================

Saksnummer: XXXX

Avdeling:Mobil

Prioritet:Middels

Status: Åpen

"

 

Denne tolker jeg dit hen at det er dekning i Bergen, og det fungerer som det skal. Om de da etterpå sier noe annet, har jeg bare tenkt å vise til denne mailen. Jeg sendte tross alt spørsmål til de om de hadde nett i Bergen, noe de her langt på vei bekrefter. Ellers tar de ingen forbehold om at dette ikke er skrudd på.

 

Da har det skjedd igjen. Nå har jeg fått ny dato igjen. 8. mai er nå datoen. Fikk mail på en søndag, en uke etter at jeg sendte mail. Får heller ikke svar på om jeg må ha mitt tredje simkort.

 

For å holde dere oppdatert, har fått enda en ny dato. 9. mai er nå dagen. Men denne dagen er ikke bekreftet........

 

Btw, 50 min i køtid på telefonen... Mail svarer de ikke på, før det er gått mange dager.

Endret av christian1986
Lenke til kommentar
Hadde portering idag(for første gang) og det har, utrolig nok, ikke skjedd noe enda.

Jeg, mener. Det høres ut som det ikke er noen som har fått nummeret portert etter gitt dato, og dermed må ha purret.

 

Såeee, burde jeg ringe MTU nesten uansett?

 

Send e post først deretter du ringer dem

Lenke til kommentar
Hadde portering idag(for første gang) og det har, utrolig nok, ikke skjedd noe enda.

Jeg, mener. Det høres ut som det ikke er noen som har fått nummeret portert etter gitt dato, og dermed må ha purret.

 

Såeee, burde jeg ringe MTU nesten uansett?

 

Send e post først deretter du ringer dem

E-post? Er du vittig;)? Bruker over en uke på å svare på det. Ville heller investert 30-60 min i en skikkelig telefonkø, da kan du i alle fall fortelle dem hva du mener.

Lenke til kommentar
Hadde portering idag(for første gang) og det har, utrolig nok, ikke skjedd noe enda.

Jeg, mener. Det høres ut som det ikke er noen som har fått nummeret portert etter gitt dato, og dermed må ha purret.

 

Såeee, burde jeg ringe MTU nesten uansett?

 

Send e post først deretter du ringer dem

E-post? Er du vittig;)? Bruker over en uke på å svare på det. Ville heller investert 30-60 min i en skikkelig telefonkø, da kan du i alle fall fortelle dem hva du mener.

 

hehe.. jeg fikk ikke mye ut av den telefon samtalen ventet mer enn 60 min! :mad: fikk bare beskjed om at du får dekning i løpet av neste uke......??

men på e-post fikk jeg mer info porterings dato. :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde portering idag(for første gang) og det har, utrolig nok, ikke skjedd noe enda.

Jeg, mener. Det høres ut som det ikke er noen som har fått nummeret portert etter gitt dato, og dermed må ha purret.

 

Såeee, burde jeg ringe MTU nesten uansett?

 

Send e post først deretter du ringer dem

E-post? Er du vittig;)? Bruker over en uke på å svare på det. Ville heller investert 30-60 min i en skikkelig telefonkø, da kan du i alle fall fortelle dem hva du mener.

 

hehe.. jeg fikk ikke mye ut av den telefon samtalen ventet mer enn 60 min! :mad: fikk bare beskjed om at du får dekning i løpet av neste uke......??

men på e-post fikk jeg mer info porterings dato. :hmm:

Det gjorde jeg og min bror også, bare at disse datoene ikke stemte overens med de endelige :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...