Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?


Anbefalte innlegg

Nå funker det å ringe til alle jeg har prøvd å ringe i det siste, men jeg opplever ofte at det bare er stille når de tar telefonen, men det ordner seg som oftest når jeg prøver en gang til

 

 

Samma her. Men det må ikke være slikt. Det må kunne gå ann å snakke i første forsøk.

Dette opplevde ejg titt og ofte mens jeg hadde netcom, så det er vell ikke noe enestående ift MTU ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å bli alvorlig lei.

 

Bestilte første gang i slutten av mars, og etter det har det bare vært rot. Jeg fikk dato for portering, samt simkort, og alt skulle være greit. Så, måtte jeg ringe dem før de fant ut at nummeret ikke lot seg portere. De prøvde igjen, med rett navn, og jeg fikk nytt simkort og ny dato. 21. mars skulle bli ny dato. Dagen kom, og på kvelden ringte jeg for å høre hvorfor jeg ikke var blitt overført. Svaret var at den sentrale nummerdatabasen hadde problemer. Fett nok, de skulle jo tross alt gi beskjed når ny dato kom. I dag, etter arbeidstid ringer jeg, og får til svar at det har skjedd en "feil". "Hvorfor har dere ikke ringt?". Nei, var en glipp i systemet. Så nå måtte HELE bestillingsprosessen forestas igjen. Jeg skulle visst nok ikke måtte ha nytt simkort enda en gang, men dette har jeg lite tvil på. Min nye dato er nå 5. Mai, noe som er helt utrolig. Ellers har de også bekreftet at de har nett i Bergen, så er bare å bruke internettdelen i Telenor sitt nett. De ga ingen informasjon om at dette ikke var slått på, så er bare å la de ta regningen. Poster mer enn gjerne mailen. Er helt utrolig!

Lenke til kommentar
Begynner å bli alvorlig lei.

 

Bestilte første gang i slutten av mars, og etter det har det bare vært rot. Jeg fikk dato for portering, samt simkort, og alt skulle være greit. Så, måtte jeg ringe dem før de fant ut at nummeret ikke lot seg portere. De prøvde igjen, med rett navn, og jeg fikk nytt simkort og ny dato. 21. mars skulle bli ny dato. Dagen kom, og på kvelden ringte jeg for å høre hvorfor jeg ikke var blitt overført. Svaret var at den sentrale nummerdatabasen hadde problemer. Fett nok, de skulle jo tross alt gi beskjed når ny dato kom. I dag, etter arbeidstid ringer jeg, og får til svar at det har skjedd en "feil". "Hvorfor har dere ikke ringt?". Nei, var en glipp i systemet. Så nå måtte HELE bestillingsprosessen forestas igjen. Jeg skulle visst nok ikke måtte ha nytt simkort enda en gang, men dette har jeg lite tvil på. Min nye dato er nå 5. Mai, noe som er helt utrolig. Ellers har de også bekreftet at de har nett i Bergen, så er bare å bruke internettdelen i Telenor sitt nett. De ga ingen informasjon om at dette ikke var slått på, så er bare å la de ta regningen. Poster mer enn gjerne mailen. Er helt utrolig!

 

21 mars var datoen hos meg også ventet lenge men.. Nå har dem byttet datoen.... Men 5 mai..?? er dette datoen de fleste har fått beskjed om? har ikke fått ny SMS..

Endret av Oceans
Lenke til kommentar

Jeg porterte i påskeuka. For to uker siden sendte jeg epost og spurte om porteringsdatoen. Fikk da til svar at porteringen ville skje den 23.04. Det stod i eposten at jeg ville motta en sms iforkant. Det har jeg til nå ikke mottatt. Når jeg setter inn simkortet, får jeg "inaktivt kort". Jeg har ikke mottatt noe mer info.

 

Hvor fikk du vite om den 5. mai? Fikk du beskjed om dette uoppfordret av MTU

Lenke til kommentar
Jeg porterte i påskeuka. For to uker siden sendte jeg epost og spurte om porteringsdatoen. Fikk da til svar at porteringen ville skje den 23.04. Det stod i eposten at jeg ville motta en sms iforkant. Det har jeg til nå ikke mottatt. Når jeg setter inn simkortet, får jeg "inaktivt kort". Jeg har ikke mottatt noe mer info.

 

Hvor fikk du vite om den 5. mai? Fikk du beskjed om dette uoppfordret av MTU

 

jeg trodde at alle får nok samme dato men... søte drømmer..

du for nesten ringe dem og høre.. skal nok ringe dem i morgen

Lenke til kommentar
Jeg porterte i påskeuka. For to uker siden sendte jeg epost og spurte om porteringsdatoen. Fikk da til svar at porteringen ville skje den 23.04. Det stod i eposten at jeg ville motta en sms iforkant. Det har jeg til nå ikke mottatt. Når jeg setter inn simkortet, får jeg "inaktivt kort". Jeg har ikke mottatt noe mer info.

 

Hvor fikk du vite om den 5. mai? Fikk du beskjed om dette uoppfordret av MTU

 

jeg trodde at alle får nok samme dato men... søte drømmer..

du for nesten ringe dem og høre.. skal nok ringe dem i morgen

Hvordan fikk du datoen 5. mai?

Lenke til kommentar

hadde porteringstidspunkt kl.11.00 idag, men etter all "skryt" her på forumet fikk jeg kalde føtter og avbestillte. Blir hos Tele2 til MTU har fått systemene skikkelig opp, da er det bytte. Tror nok de kan bli skikkelig bra etterhvert, men pr. idag er de for dårlige i alle ledd. Husker godt Nextgentel i begynnelsen, bare elendighet, og idag er de dønn stabile, har hatt et kort utfall av linje på 1 1/2 år. Føler med alle som er portert over og sliter.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en sms fra Telenor idag hvor de bekrefter ønske om å bytte operatør, og takker for kundeforholdet.

Jeg bestilte rundt 1 mars, fikk simkort 12 mars og fikk opplyst på telefon når jeg ringte kundeservice, at jeg var satt opp på portering idag 24 april.

Men jeg har ikke fått en eneste sms av MTU noen gang og simkortet funker fortsatt ikke.

Lenke til kommentar
Jeg porterte i påskeuka. For to uker siden sendte jeg epost og spurte om porteringsdatoen. Fikk da til svar at porteringen ville skje den 23.04. Det stod i eposten at jeg ville motta en sms iforkant. Det har jeg til nå ikke mottatt. Når jeg setter inn simkortet, får jeg "inaktivt kort". Jeg har ikke mottatt noe mer info.

 

Hvor fikk du vite om den 5. mai? Fikk du beskjed om dette uoppfordret av MTU

 

jeg trodde at alle får nok samme dato men... søte drømmer..

du for nesten ringe dem og høre.. skal nok ringe dem i morgen

Hvordan fikk du datoen 5. mai?

5. mai fikk jeg ved å purre på MTU for n-te gang. Har brukt noen timer i kø. Ellers så virker det ikke som om MTU har et system for å fange opp de bestillingene det er feil med. Dette er i alle fall både meg og min bror sine erfaringer. Han har hatt nesten like mye trøbbel som meg. Ingen som kontaktet han da det var feil på bestilling. Hadde visst nok skjedd en "glipp" her også. Hadde vært artig å sett hvor mange "glipper" det totalt har skjedd...!

 

Ellers fikk jeg denne mailen:

 

"Hei

 

Vi har utbygget nett i Oslo, Stavanger og Bergen. Utbygging i andre byer vil skje fortløpende ettersom etterspørselen øker. I områder hvor vi ikke har bygd ut nettet enda, benytter vi Telenor sin dekning. Dette innebærer Norges beste dekning på mobil, og du kan ha abonnement hos oss uavhengig av hvor i Norge du befinner deg.

 

3G/HSDPA er ting som er i vurderingsfasen og her er etterspørsel også en faktor.

 

Våre nett er altså åpen i Bergen, med noen små routingproblemer som kommer vi estimerer til å være i full gang iløpet av April måned.

 

 

Med vennlig hilsen

MTU kundeservice

v/Nina

 

Tlf 02688

www.mtu.no

 

Saks detaljer

===================

Saksnummer: XXXX

Avdeling:Mobil

Prioritet:Middels

Status: Åpen

"

 

Denne tolker jeg dit hen at det er dekning i Bergen, og det fungerer som det skal. Om de da etterpå sier noe annet, har jeg bare tenkt å vise til denne mailen. Jeg sendte tross alt spørsmål til de om de hadde nett i Bergen, noe de her langt på vei bekrefter. Ellers tar de ingen forbehold om at dette ikke er skrudd på.

Endret av christian1986
Lenke til kommentar

Porteringen ble gjennomført ca kl 1100 idag.

Uten at jeg har fått noen som helst info om det, foruten at 24 april ble opplyst på tlf når jeg ringte kundeservice for ca en uke siden.

Så langt er jeg fornøyd med hvordan det funker.

Ser ut som om det er bra dekning i Oslo men ikke dekning i noen tunneller og jeg syntes det ser ut som om det tar litt tid å skifte over fra nett til nett.

Får se imorgen hvordan det slår ut når jeg er i en samtale.

Lenke til kommentar
Nettet i Bergen er ikke skrudd på.

Så når de skriver "Våre nett er altså åpen i Bergen, med noen små routingproblemer som kommer vi estimerer til å være i full gang iløpet av April måned." så er det bare rein bløff?

Lenke til kommentar
Nettet i Bergen er ikke skrudd på.

Så når de skriver "Våre nett er altså åpen i Bergen, med noen små routingproblemer som kommer vi estimerer til å være i full gang iløpet av April måned." så er det bare rein bløff?

Virker slik ja. Så bare bruk GPRS fullt ut i telenor sitt nett, for så å vise til hva som faktisk står på sidene deres...

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått gprs til å funke i noen nett da?

Fikk brukt gprs her i oslo tidligere i uka. Var mandag eller tirsdag jeg tilfeldigvis prøvde og da fungerte den. Men den har ikke fungert siden ihvertfall..

Mms går så det suser ihvertfall.

Men en del tjenester kan man nok ikke bruke på en stund. Har prøvd å sende tlf til 1985 og får bare beskjed om at innholdsleverandøren ikke har avtale med Mtu om levering av innhold...

Lenke til kommentar

Hva er det som står på hjemmesidene som tror at du kan bruke Telenor sitt nett til å surfe "gratis" på det?

 

bo1e, ja det er feil.

 

Siste jeg har hørt er at de tetter noen hull i fleslandsområdet før det er klart. Jeg får heller ikke opp noe når jeg søker etter nett.

Lenke til kommentar

Noen som opplever at SIM kortet til MTU kortslutter telefonen?

 

Når jeg slår den på, og begynner å bruke den så slår den seg av?

dette skjedde aldri med det andre sim kortet

 

1 time siden jeg satte i sim kortet, og allerede har det skjedd hele 4 ganger :|

 

Er dette MTU's feil eller telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...