PureTamil Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Bestilte en tid før påske portering av mitt trofaste privatnummer fra Telenor til MTU iom. at det er et uslåelig tilbud med god dekning. Mottok for noen dager siden "velkomstpakke" med SIM-kort og PIN/PUK. Portering var satt til å skulle skje i dag tidlig, men dette har de tydeligvis ikke greid å få til. Telefonen min er nå død, og om noen forsøker å ringe meg, kommer det lyder som fra en faksmaskin/modem i andre enden. Tenkte at dette må kunne løse seg med en telefon til MTU, men når jeg prøver 02688 får jeg opptattsignal (har prøvd en times tid)! Må si jeg ble meget skeptisk nå, og vurderer nesten retrett til den gamle statsmonopolisten allerede. Edit: skrivefeil Endret 28. mars 2008 av PureTamil Lenke til kommentar
fluxie Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei du! Jeg skulle goså bli portert i dag. Fikk beskjed om MTU hadde litt problemer, tydeligvis idag som er den STORE dagen for portering. Jeg la mobilen hjemme for å gå ut å spise lunch, når jeg nå kom tilbake og startet moben på ny virker det. Jeg er i Telenors nett, da de ikke har skrudd på sitt eget i Bergen. Har ringt 2 samtaler, sendt 1 sms, og mottatt 1 sms og 1 samtale. Virker bra til nå! Har du (Trådstarter) kommet i gang? --thomas Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg sliter med å motta SMS. Er det noen andre som får den irriterende leveringsbekreftelsen? Lenke til kommentar
fluxie Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Er det noen andre som får den irriterende leveringsbekreftelsen? Jepp! Håper den ikke koster noe ekstra. Finner du en måte å slå den av, post den her! --thomas Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 I all rettferdighet må det sies at jeg nå har fått signal (Telenor). Vet ikke om ting virker som de skal enda dog. Fortsatt opptattsignal hos kundeservice hos dem, er det min fasttelefon det er noe galt med? Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 I all rettferdighet må det sies at jeg nå har fått signal (Telenor). Vet ikke om ting virker som de skal enda dog. Fortsatt opptattsignal hos kundeservice hos dem, er det min fasttelefon det er noe galt med? Neida...ikke bare hos deg. Funker ikke for meg heller! Kom igjennom tidligere idag da..ved et par anledninger. Virker som om det er kapasiteten de står på. Lenke til kommentar
clark Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg skulle også ha portering i dag, fikk en sms i går om at mitt nye abb skulle fungere kl 0835 i dag tidlig. Befinner meg for tiden i malta, og får bare no service når jeg prøver å benytte det nye simkortet fra MTU. Her i malta er det to operatører, GoMobile og Vodaphone, får ikke koblet til noen av disse nettverkene. Mitt gamle Tele2 simkort har sluttet å fungere, ingen kan ringe meg eller sende sms, jeg kan heller ikke sende sms - men jeg kan derimot ringe andre personer med det gamle simkortet mitt.. Kommer hverken frem til telefonsupporten dems og får heller ikke svar på email, men som auto-svar når jeg sender email ser jeg provoserende nok at de klarer å få med følgende i mailen: Tittel: VIKTIG! Nytt abbonementDepartment: Kundeservice Priority: Lav Status: Åpen Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Når noen ringer meg får de bare beskjed om at nummeret ikke er i bruk! Endret 28. mars 2008 av clark Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Å befinne seg i utlandet på porteringsdagen er ikkje noko sjakktrekk. Når jobben gjekk frå ventelo til Netcom så blei det sendt ut mail om nokon kom til å vere i utlandet på den datoen. Viss ein gjorde det måtte ein ta kontakt med IT og flytta porteringsdatoen for det nummeret då det var garantert at ein ville bli ståande utan telefondekning. Så eg trur uavhengig av operatør så er det ikkje mulig å aktivere nytt sim når telefonen er i utlandet. Lenke til kommentar
kyrree Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Er det noen andre som får den irriterende leveringsbekreftelsen? Jepp! Håper den ikke koster noe ekstra. Finner du en måte å slå den av, post den her! --thomas Slå på leveringsbekreftelse på telefonen din, send en melding, slå deretter av leveringsbekreftelse. Du får en melding frå meldingssentralen om at du bare får bekreftelse dersom du ber om det. mvh Kyrre Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Er det noen andre som får den irriterende leveringsbekreftelsen? Jepp! Håper den ikke koster noe ekstra. Finner du en måte å slå den av, post den her! --thomas Slå på leveringsbekreftelse på telefonen din, send en melding, slå deretter av leveringsbekreftelse. Du får en melding frå meldingssentralen om at du bare får bekreftelse dersom du ber om det. mvh Kyrre Nydelig! Overnevnte metode fungerer glimrende. Takker! Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Da jeg bodde i Sverige porterte jeg fra Telenor til NetCom. Da porteringen til NetCom var gjort, slo jeg på NetCom kortet i Sverige og jeg fikk dekning. En til sak å nevne er at mitt Telenor nummer hadde blitt registrert på det svenske nettet før jeg bytta til mitt svenske kort. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Netcom = Teliasonera så sverige kan vere eit spesialtilfelle som går ann. Lenke til kommentar
pete d Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Noen som har funnet ut hvordan man setter opp GPRS/WAP hos denne leverandøren? Finner ikke noen ting på sidene deres, bare at man skal "passe på å ha de rette instillingene" !!! Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det står at GPRS ikke skal være aktivt før 1. april. Men hvis de har samme oppsett som teletopia, var oppsettet så enkelt som at APN var "internet". Håper bare mitt simkort blir aktivert i det hele tatt. Sukk. :/ Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Mitt simkort er aktivert, men kan bare ringe, ikke sende sms, noen tips til hvordan jeg får sendt sms? Får bare sending myslykkes? Og får heller ikke motatt sms . Lenke til kommentar
pete d Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Her også. Ingen sms inn eller ut! Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Her også. Ingen sms inn eller ut! Forbanna ubrulikge greier, på mandag ringer jeg og skal ha avslag på abonomangsprisen, for jeg betaler ikke full pris for en tjeneste som ikke fungerer som den SKAL! De må da snart klare å fikse dette? Suger å ikke kunne sende sms en hel helg? Lenke til kommentar
hsds Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Dere som har problemer med å sende sms, har dere sjekket at dere har rett meldingssentral? Det korrekte nummeret er +4746160993. Dette løste problemet for en kompis av meg ihvertfall.. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det drøyeste vil jeg likevel si er følgende når det gjelder fakturering av nye kunder; Hvordan fakturer MTU månedsavgifter og inklusive tjenester? Månedsavgifter og inklusive tjenester som tale, sms og MMS beregnes på basis av hele måneder fra den 1. i måneden til utgangen. I oppstartsmåneden for nye kunder og i avslutningsmåned for kunder som har sagt opp beregnes dette imidlertid på basis av perioden som man har hatt aktivt abonnement. Det vil si at er du ny kunde den 20. mars må du betale månedavgift for de 11 siste dager. Likeledes er det slik at har du et abonnement med inklusive tjenester er antallet inklusive avhengig av hvor lang periode du er aktiv i måneden. Blir du for eksempel kunde på "MTU Fri" den 20. mars vil du få de inklusive minutter for de siste 11 dager, dvs 142 minutter delt på 31 dager i en måned ganget med de 11 dager igjen; totalt ca 50 minutter. Ubenyttet inklusive tjenester overføres ikke til neste måned. (Link til siden det står er http://www.mtu.no/category.php?categoryID=273) Og samtidig porterer de over en hel haug med kunder 28. mars istedet for å vente til begynnelsen av april. Slik at man blir fakturert 398 kroner for 4 dager. Håper simkortet mitt IKKE blir aktivt før ETTER 1. april. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Om du ble aktivert 28 mars vil du ikke bli fakturert 398,- kr for den resterende perioden. Månedsbeløpet deles da på 31. Det kommer da vitterlig frem i teksten ovenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå