Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser på mystisk vis

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min maskin i 2,5 år, og har ikke hatt noen videre med problemer med den før, annet enn et lite kjøle-problem som slo inn etter at jeg hadde brukt den flittig i noen timer.

Jeg var på årets TG, men allerede da jeg kom dit funket den ikke.

IT-pro avdelingen på TG brukte tilsammen 11 timer på maskinen. Jeg kjøpte nytt skjermkort, og fikk ny kjøler til prosessoren, pluss at de installerte windows og drivere på nytt.

Da jeg kom hjem, hadde jeg enda ikke fått testet om det fungerte å spille på den, og det viste seg å være vanskelig.

Da jeg hadde vært innpå spillet i et par minutter (uansett om jeg var logget inn eller ei) så frøs maskinen (eller bildet).

Slik blir den nå stående til jeg manuellt skrur den av, og det har hendt utenfor spill også, når den har vært på en stund.

Skulle gjerne likt å visst hva som er problemet, og hadde derfor satt pris på om folk kom med forslag til hva som kan være galt, og hva jeg kan gjøre.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan forsøke med Driver Verifier for å gå over drivere for å være sikker på at de ikke går i vranglås.

Ellers er egentlig den enenste 100% sikkre måten å finne ut hvorfor en maskin fryser å koble til med serie eller firewire kabel for å feilsøke kjernen, men som regel om Driver Verifier ikke klarer å finne noen feil er det et maskinvareproblem og da er det ikke så mye man kan gjøre uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...