NorvegianDad Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg kjøpte en forsterker brukt,den er nå 1,5 år gammel og jeg mistenker den for å ha en feil. Det er vanvittig støy på ene kanalen,jeg ringte butikken der den ble kjøpt og der sa de at garantien er gått ut. Enda i papirene på forsterkeren står det at det er 2 års garanti,kan importør av et produkt forandre garanti tiden etter eget ønske? De sa også at det kan være spilleren så det skal jeg selvfølgelig få sjekket opp i. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 At spilleren kan være årsaken er fullt mulig. Og garantien din på 2 år gjelder hvis det står i avtalen/papirene. Ta en iPod f.eks, den har garanti på akkurat 1 år fra den dagen du kjøper den, det er ingen importører som kan forandre den garantien. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Der er det jeg også synes var meeget merkelig,at han sa at importøren har satt den til et år,da burde de jo forandret papirene som fulgte med. Jeg var inne på siden deres nå og sjekket og der står det at de har 1 års garanti på bilstereo deler,hvis det ikke det står beskrevet noe annet. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ring igjen og bruk ordet 'reklamasjon', ikke garanti. Selv om forsterkeren er kjøpt brukt er du beskyttet av kjøpsloven (se kapittel XIV), og via springende regress muligens også av Forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Du har 5 års reklamasjonsrett på varen, så dersom produktet har en feil som ikke skyldes feil bruk, støtskade eller noe slikt, så skal du få det gratis fikset. Endret 29. mars 2008 av Alastor Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg kontaktet forbrukerombudet,sendte de en mail.Så jeg får høre hva de har å si før jeg kontakter butikken igjen. I mellomtiden får jeg bare kjøre begge høyttalerne på kanal 2 da. Er kanal 1 som skurrer,jeg brukte litt sånn el-spray på den og det hjalp en god del,men den ble ikke helt frisk,så det er nok en dårlig kontakt et sted. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg kontaktet forbrukerombudet,sendte de en mail. Da får du sende en ny epost til Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå