Gå til innhold

Res/hz og gammel crt....CM2187TME

Anbefalte innlegg

Hei,har nett tatt i bruk ein Hitachi cm2187tme crt monitor og bruker d-sub inngangen på den.

Fungerer supert med res på 1920x1200 og 60hz,men problemet eg har er at uavhengig av kass res eg har får eg ikkje større enn ca 19" bildeflate.. Skjermen er 21".

Har eit ønske om å kunne utnytte heile skjermen på 1600x1200 så eg lurer på om det er noko som kan gjerest for å trikse det til?

Skjermkortet eg bruke er eit Msi 7900 GTO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være innstillinger på selve skjermen får å justere bredde og høyde. Det er helt normalt at man selv må tilpasse dette.

Noen skjermer har separate knapper, andre er helt menystyrt.

60 Hz er egentlig for lite på CRT, bildet vil flimre. Du bør over 70 Hz, helst 85.

Lenke til kommentar

Har benyttet meg av innstillingsmenyen på skjermen og kan få mindre enn 19",men ikkje større... Bildet eg har på 1920x1200 ved 60hz e krystallklart og ingen flimmer.Men dette er ein workstationskjerm og det er visst litt annleis enn vanlige monitorer når det gjeld frekvenser å sånn:-)

Kan det være mulighet for å få det til ved å endre defaultfrekvenser på skjermkortet?

Fant eit program på guru3d som gjør det,men i og med at eg ikkje veit den eksakte frekvensen skjermen vil ha e eg litt skeptisk til å endre noe:-)

Endret av Scorpionok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...