Choronzon Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei. Har et spørsmål angående krigsskolen. Det er en mulighet for at jeg vil ta utdanningen min i militæret, og derfor lurer jeg på hvordan det er der, siden jeg ikke har funnet så alt for mye informasjon ellers på nettet. Hvor vanskelig er den operative linjen, altså den som utdanner innen militære fag, i forhold til universitetstudier? Kanskje litt vagt spørsmål, men er det noen her som har erfaring fra denne linjen eller vet noe om den? Hadde vært kjempe fint om dere kunne gitt en tilbakemelding og fortalt litt om det! Takker for alle svar! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 jeg er også interessert i dette spørsmålet, så jeg henger meg med Lenke til kommentar
Choronzon Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Ingen som vet noen ting? Skuffende. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei. Har et spørsmål angående krigsskolen. Det er en mulighet for at jeg vil ta utdanningen min i militæret, og derfor lurer jeg på hvordan det er der, siden jeg ikke har funnet så alt for mye informasjon ellers på nettet. Hvor vanskelig er den operative linjen, altså den som utdanner innen militære fag, i forhold til universitetstudier? Kanskje litt vagt spørsmål, men er det noen her som har erfaring fra denne linjen eller vet noe om den? Hadde vært kjempe fint om dere kunne gitt en tilbakemelding og fortalt litt om det! Takker for alle svar! Jeg må basere mitt svar på hva jeg har hørt fra bekjente som går og har gått der. Har sett litt på pensumet deres, og det er ikke avskrekkende. Utdanninga er ikke vanskeligere enn universitetsstudier, men begge steder avhenger mye av hvor bra du ønsker å gjøre det. Det går alltid an å henge sånn halvveis med og klare seg med "bestått", men dersom man vil gjøre det bra, må man jo alltid jobbe hardt. I tillegg til vanlige universitetsstudier byr Krigsskolen også på en del fysisk aktivitet og felttjeneste, herunder øvelser, skytebanetjeneste med mer. Lenke til kommentar
dev85 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg skal søke til neste år tenkte jeg, så håper det kommer nyttig info hær:) Noen som har vært til opptak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå