Gå til innhold

Kjøp av digitalkamera i Malaysia/Singapore

Anbefalte innlegg

Heisann!

Reiser til sommeren på tur til Malaysia og da også kanskje Singapore. Disse stedene skal jo være et glimrende sted for å få tak i rimelig elektronikk. Er det noen som har erfaring med å kjøpe digitalkamera her? Vet noen hvor mye man sparer på å kjøpe det der..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

heisann,

Jeg har bodd i singapore i 7 måneder nå og må si det kan være en god del å hente på kamera ja. kjøpte selv fuji finepix f601Zoom for 3200 norkse inkludert 128 minnebrikke, ekstra batteri, mini-tripod og ogrinal bæreveske. Det som skal legges til i den sammenheng er at god pris, er avhengig av at man har god kronekurs med seg. kursen nå er ca 1 sing.dollar= 4,15 norske. for et år siden var samme kurs 5,2. Det er altså ekstra billig om dagen.

Men, enig med forrige innlegg, pass på med garantier etc, og se at kamera ligger i eske, og alt av utstyr er med i butikk. det har faktisk vært tilfeller der butikker har lurt folk kraftig der.

I singapore er det to kjøpesentre som har spesialisert seg på foto/elektronikk; Funan - the IT mall og Sim-Lim square. Sim lim er der man kan få best priser (Store prutemuligheter!!!!), mens Funan er fullblodsseriøst.

Som en konklusjon; Jeg vil anslå med dagens kronekurs at man får kamera 20 til 40% rimeligere i singapore enn Norge, og i enkelte tilfeller mer og!

lykke til!

Lenke til kommentar

Som en konklusjon; Jeg vil anslå med dagens kronekurs at man får kamera 20 til 40% rimeligere i singapore enn Norge, og i enkelte tilfeller mer og!

Egentlig skal man vel betale moms når man tar produktet inn til Norge. Da kommer 25 % i tillegg. Men jeg antar at de fleste ikke gjør dette...

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...