tepe Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Heisann! Reiser til sommeren på tur til Malaysia og da også kanskje Singapore. Disse stedene skal jo være et glimrende sted for å få tak i rimelig elektronikk. Er det noen som har erfaring med å kjøpe digitalkamera her? Vet noen hvor mye man sparer på å kjøpe det der..? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har hørt at det kan være veldig billig i Singapore, så man kan sikkert gjøre kupp. Man bør nok også sjekke at alt tilbehør følger med, at det er original vare og at man har verdensgaranti fra produsenten. MLW Lenke til kommentar
ossa Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 heisann, Jeg har bodd i singapore i 7 måneder nå og må si det kan være en god del å hente på kamera ja. kjøpte selv fuji finepix f601Zoom for 3200 norkse inkludert 128 minnebrikke, ekstra batteri, mini-tripod og ogrinal bæreveske. Det som skal legges til i den sammenheng er at god pris, er avhengig av at man har god kronekurs med seg. kursen nå er ca 1 sing.dollar= 4,15 norske. for et år siden var samme kurs 5,2. Det er altså ekstra billig om dagen. Men, enig med forrige innlegg, pass på med garantier etc, og se at kamera ligger i eske, og alt av utstyr er med i butikk. det har faktisk vært tilfeller der butikker har lurt folk kraftig der. I singapore er det to kjøpesentre som har spesialisert seg på foto/elektronikk; Funan - the IT mall og Sim-Lim square. Sim lim er der man kan få best priser (Store prutemuligheter!!!!), mens Funan er fullblodsseriøst. Som en konklusjon; Jeg vil anslå med dagens kronekurs at man får kamera 20 til 40% rimeligere i singapore enn Norge, og i enkelte tilfeller mer og! lykke til! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Som en konklusjon; Jeg vil anslå med dagens kronekurs at man får kamera 20 til 40% rimeligere i singapore enn Norge, og i enkelte tilfeller mer og! Egentlig skal man vel betale moms når man tar produktet inn til Norge. Da kommer 25 % i tillegg. Men jeg antar at de fleste ikke gjør dette... MLW Lenke til kommentar
ossa Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Har ikke grensa for hvor mye man kan ta momsfritt inn til norge økt til 5000 eller noe? får mye bra for 5000 i Singapore. Trenger ikke si ifra i tollen akkurat nei.. Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Vil forøvrig bare minne deg på at om du skal kjøpe i Singapore, må du inn i selve landet. På flyplassen er de dyrere enn i Norge, så om du vil ha det billig, må du inn i selve landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå