Footy Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Har satt sammen en PC til brodern her og kunne tenke meg en annens synspunkt... https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69245. Noe som må legge til, fjernes, forandres? PC-en skal Brukes mye til spill, film og skole... I forhold til pris... så burde vi holde oss der jeg har lagt meg eller mindre da en skjerm skal kjøpes i etterkant og det går under samme budsjett... Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Bare fyi, husk at det lønner seg kanskje å bestille litt dyrere deler på ett og samme firma da det koster en del med frakt. Ser ganske bra ut, men eneste jeg lurer litt på er om 580w faktisk er nok. Det er det sikkert noen andre her inne som har mer peiling enn meg som kan svare på. Men selv syntes jeg det hørtes lite ut. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Ser ganske bra ut, men eneste jeg lurer litt på er om 580w faktisk er nok. Det er det sikkert noen andre her inne som har mer peiling enn meg som kan svare på. Men selv syntes jeg det hørtes lite ut. Har ikke så mye peil selv, men syntes det virket veldig lite. Og har et lite spørsmål. Dette er jo en bra pc. Går utifra at den skal spilles med. Hvordan kan du da kjøpe trådløst tastatur og mus? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 850W burde da være nok? Mener slev folk kjøper altfor mye None som vet bedre? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 580W er mer enn nok, men ville ikke satser på Hiper. De er kjent for å bruke kondensatorer med relativt laber kvalitet. Ville sett på merker som Corsair feks HX620W eller VX650W. Hadde personlig også gått for et DDR2 oppsett med 4gb minne for rundt 800 kr. Du får også GTX nede i 2000 kr nå, tør å påstå at det vil være et bedre kjøp enn GTS for 500 kr mer. Ellers et fint oppsett spør du meg. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) 580W er mer enn nok, men ville ikke satser på Hiper. De er kjent for å bruke kondensatorer med relativt laber kvalitet. Grunnen til at jeg valgte den var vel egentlig pga avtagbare kabler, noen andre anbefalninger (Har lyst det skal være avtagbare kabler, men ikke et must.. Hadde personlig også gått for et DDR2 oppsett med 4gb minne for rundt 800 kr. Jeg vet DDR2 er kjempebilligt nå for tiden, men er ikke DDR3 mer fremtidsrettet? eller det bare Bull. Tenkte i forhold til neste gang så slipper man å oppgradere HK da det allerede er DDR3 Kompatibelt Du får også GTX nede i 2000 kr nå, tør å påstå at det vil være et bedre kjøp enn GTS for 500 kr mer. Ellers et fint oppsett spør du meg. GTS'ene har vel nyere brikker i forhold til GTX'en har den ikke? Og at den derfor yter mye bedre enn GTX. Noen som også sa at GTS var mindre i forlhold til støynivåb] Endret 28. mars 2008 av Footy Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Det er sant at GTS er en nyere chip med mindre strømbruk. GTX er dog bedre i høye oppløsninger med mye AA/AF skrudd på. GTX er også et stillegående skjermkort (broren min har det). Når det gjelder anbefaling av PSU: Corsair HX520/620W er modulære og yter som bare det. Det med "fremtidsrettet" er alltid litt vanskelig å si, den gangen 4gb ddr2 minne ikke blir nok så vil du nok bytte ut hele maskinen m/hovedkort inkludert. Jeg har iallfall gitt opp det "fremtidsrettet" fokuset, og går for det som gir billigst og best ytelse per i dag og er happy med det. Man får fortsatt kjøpt DDR1 brikker på nettbutikkene, og man skulle jo tro at DDR2 også vil være tilgjengelig rimelig lenge fremover. Endret 28. mars 2008 av fflex Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69245. Da er handlevognen oppdatert, er lite oppdatert på Minnesiden og prøvde meg med Mushkin og ser hva folket her sier... Ikke bestemt meg om jeg går for GTX enda... skal titte litt mer rundt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå