RulleRimfrost Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Nye Radeon-kortet mitt vil ikke kjøre på KT400 chipsett. Mail til webshop Handlet akkurat et Sapphire Radeon 9500 hos dere. Dette ser ikke ut til å fungere. Mulig dette kan være kompatibilitetsproblemer mellom Sapphire's nye 9500 pcb og VIa's KT400 chipsett. Under feilsøket (som jeg nå gir opp) har jeg sett meldinger om dette på div. forum.HK er MSI KT4 ultra Systemet er testet med andre skjermkort, og fungerer da. Har ellers testet lavere agp-multiplier og høyere spenning på agp-port, uten forandring. Svar Det er dessverre et kjent problem at det kan være litt kompatibilitetsproblemer mellom enkelte Radeon kort og KT400 baserte hovedkort. Er det noe galt med selve skjermkortet så bytter vi selvsagt dette men viser det seg at det kun er et kompatibilitetsproblem så dekkes dette dessverre ikke av garantien. Dette er etter retningslinjer vi har fått fra leverandører og produsenter. Kortet var bestilt på nett, men jeg hentet det selv fra lageret deres. Noen som vet om dette kan gå via angrefrist da, under definisjonen netthandel ? Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 nja... svaret webshopen har gitt deg er muligens litt i gråsonen, men også litt på det rene. Derimot kan du har du ikke rett til å heve kjøpet på en vare du har kjøpt over disk. Med det mener man en vare man fysisk kan se på, kjenne på og undersøke før du kjøper den. Har du sett en vare på hyllen og kjøpt denne, regnes dette som kjøp over disk. Har du derimot kjøpt en vare over NETTET så regnes dette som postordresalg. Når du bestiller en vare over nettet og velger å hente den fysisk der dem har fast utsalgsted, er dette å regne som kjøp over disk. Selv om du la inn ordre over nettet. Du kan ikke heve kjøpet på varen, men du kan kanskje (merk kanskje) få byttet den i en annen vare med tilsvarende egenskaper/ytelse om du er snill i tonen og ikke lar raseriet ditt ta overhånd. Webshopen har som sagt før, sitt på både det rene og litt ute på det våte hav med tanke på det svaret du fikk. S-Blazer (ansatt hos PCmax) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Mm. Angrefrist er en fin ting. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Angrefrist gjelder i 10 dager. Du kan altså returnere produktet innen den fristen. Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 joda, angrefristen er en kjekk sak den....Sålenge du har kjøpt varen over postordre og ikke over disk. Det er såfremt meg kjent, INGEN lov som pålegger en butikk å ta tilbake en vare innen 14 dager fra kjøpsdato når den er solgt over disk. Dersom butikken gjør dette, er det en ren bonus og for å blidgjøre kunder og få dem til å handle hos dem i fremtiden. 30 dagers returgaranti som Elkjøp opererer med er noe dem selv har funnet på.... S-Blazer Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 angrefrist, selv om varen er hentet på lager, slik fungerte det for meg da jeg kjøpte et tv kort hos pcutstyr.no, også i butikk: 2 mustek mini2 kameraer hos komplett i møllergata, oslo. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Jaja. Så lenge jeg ikke blir sittende med ubrukelig elektronikk til 1500,- er jeg såre fornøyd. Får teste byttemuligheten først (angrefrist), deretter forbrukerkjøpsloven ("det er desverre et kjent problem" - men ikke for meg) før jeg pusser advokaten min opp Hentet på lager - ikke utsalgssted, så jeg får vel bare håpe på en minnelig løsning. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 hvilken butikk/webshop er det snakk om? tror at en bruker her på forumet, LeD, har greie på dette. Har nok vært liknende tråder her på forumet også, søk litt Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Angrefrist gjelder i 10 dager. Du kan altså returnere produktet innen den fristen. Kortet var bestilt på nett, men jeg hentet det selv fra lageret deres. Noen som vet om dette kan gå via angrefrist da, under definisjonen netthandel ? Den siste fikk ikke jeg med meg, sorry :oops: Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 De har faktisk ingen butikk, bare webshop. Tror jeg venter å ser om vi er venner, først :wink: Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Sjekk om det står noen advarsel på eska når du kjøpte kortet, står det ikke at det ikke kan brukes med det og det hovedkortet bør du kunne bytte det mot et tilsvarende produkt da du ikke fikk opplyst dette da du kjøpte produktet. Det er ikke noe problem med at du hentet kortet hos webshoppen selv, stemmer ikke det som står på pakken så har du krav på å få pengene tilbake. Butikken som selger deg varen har også litt ansvar hvis det er litt sære produkter di selger å passe på at produktene har di advarselene som gjelder... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 angrerettsloven gjelder bare ved fjernsalg, har ikke noe å si hvor den kom fra, så lenge du betaler utenfor butikken (internett ol ikke utenfor selve butikken tror jeg...) så har du rett til angrerett selv om varen blir avhentet på lager/i butikk www.lovdata.no butikken har også plikt om å opplyseom angrerett ellers kan du angre over lengre tid, lykke til da forbrukerkjøpsloven har erstattet kjøpsloven Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 tror forbrukerkjøpsloven ikke holder for deg, så angre fortere jo bedre Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Men hvis Komplett.no satt inne med informasjon om at det var problemer mellom det hovedkortet/chipset'et og Radeonkort ... OG ikke opplyste om dette, så er det i beste fall dårlig foretningsskikk av Komplett.no. Kanskje kjøpslovens paragrafer om "Skjulte feil og mangler" kan brukes ? Uansett, så er det direkte ræva kundeservice å ikke opplyse om KJENTE kompabilitetsproblemer. Skal ikke forlange at Komplett.no finner alle kompabilitetsproblemer som er, men hvis det er blitt kjent at to enheter går dårlig mot hverandre, så får de enten opplyse om dette, eller heller være litt snille og bytte produktet for kunden. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Heh. Kan lønne seg å lese Lovdata gitt. 14 dagers tidsfrist er en MELDEfrist. Det vil si at en skal opplyse leverandør om hvordan varen returneres. Da har jeg gjordt det, og årsaken til at jeg kan gjøre det er faktisk at fjernsalg IKKE defineres etter fysisk overrekkelse av vare, men faktisk etter hvordan avtalen ble inngått (fjernSALG), altså via telefon, post, internett o.l.... Takker for støtten da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå