Gjest Guest_mmm_* Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei, jeg har trang forhud, sett noen poster om å bruke kortison. Jeg har Hydrokortison 1%, smørt meg en gang, prøvd å dratt litt i huden. Er dette riktig salve? Gjør jeg noe feil? Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det hjalp meg veldig fort ihvertfall. Smørte forhuden, og på strengen bak penishodet:) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det gjelder bare å gjenta det. Du kan også bruke litt feit fuktighetskrem (helst uten noe særlig parfyme). "Smøre og dra", rett og slett. Litt etter litt vil det hjelpe seg. Med mindre det er så trangt at man må til legen og snitte opp litt. Legen kan evt. også gi deg en spesiell hudkrem som gjør huden mer tøyelig, og som skal fungere veldig bra (ref. omtale fra helsepersonell). Så lenge det ikke er vondt, svir eller er ubehagelig så er vel sjansen for at du må operere ganske liten. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Cortison sørger for å hemme immunforsvaret ditt (dette er egentlig en bivirkning), og blir brukt på eksem blant andre ting. Ville ikke brukt det på penis, men har ikke noe holdepunkt for å si det... Endret 28. mars 2008 av w3p Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) EDIT: Endret 15. oktober 2010 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det er faktisk veldig mye vanligere enn folk tror, ja. Leste en prosentandel på det en gang, men husker ikke hvor mye det var. Men til en større eller mindre grad er det veldig mange som har dette problemet, spesielt rundt puberteten når ting vokser i litt ulik hastighet. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det er 1-2 % som har dette problemet i puberteten. Når det gjelder hydrokortison, skal du smøre morgen og kveld i 6-8 uker, og tøye huden jevnlig. Klarer du trekke den tilbake i slapp tilstand vil dette ganske snart ha en virkning. Du kan også gjøre som flyndrefjes sier, dusje, eller bade (helst) i varmt vann, og tøye forhuden din forsiktig, men ikke så langt at du begynner å blø. Bare vær flink med hydrokortisonen morgen og kveld, så ordner det seg sikkert. Du kan gå til legen og få resept på kortisonsalve, som er sterkere- w3p: Det er ikek farlig å bruke kortison på penis om du har fått resept på det av legen din Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hehe det er sant, men så ingen steder at han hadde fått resept. Syntes bare det hørtes rart ut med hydrocortison der nede... Men jeg kan lite om dette pr nå =) Gi meg noen år Dessuten så heter det ikke morgen og kveld, men hver 12 time. Dette er kanskje det samme for godt voksne folk, men ikke for ungdommer (som jeg regner med trådstarter er). Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hehe det er sant, men så ingen steder at han hadde fått resept. Syntes bare det hørtes rart ut med hydrocortison der nede... Men jeg kan lite om dette pr nå =) Gi meg noen år Dessuten så heter det ikke morgen og kveld, men hver 12 time. Dette er kanskje det samme for godt voksne folk, men ikke for ungdommer (som jeg regner med trådstarter er). Og om du får lut som du skal drikke på resept av legen din, betyr ikke det at det er bra... Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Haha. Du er noen år eldre enn meg allerede Nja. hver 12. time. Det kommer vel helt ann på? Er ikke sikkert man skal smøre på hver 12. time, men når du står opp, og når du legger deg. Nøyere enn det er de ikke med sånt Hvis du lurte så, ja jeg snakker av egen erfaring Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hva du enn gjør, husk at kortison er et syntetisk stoff som etterlikner et stoff som produseres i kroppen. Ved å tilfre dette utenifra, så setter kroppen ned sin egen produksjon. Har erfart dette selv etter eksembehandling. Om man bruker kortison over en lengre periode og plutselig stopper, kan huden bli kjempetørr igjen. Men om man trapper sakte ned, så blir huden normal. Jeg har dog fått streng beskjed far hudlegen min om å være forsiktig med å bruke kortison (Hydrokortison i mitt tilfelle) på områder med tynn og sensitiv hud. Og mange leger advarer om å bruke det på øyelokkene. Jeg må smøre veldig, veldig tynt på øyelokkene for å holde eksemet borte, men om jeg tar for mye, klør det fælt og øyet begynner å renne. Jeg vet ikke hvor trygg jeg ville ha følt meg om jeg smurte kortisonkrem på forhuden.. Spørre legen? Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg hadde dette problemet en god stund. Helt til jeg dro til badeland og la meg i sånn "pumpe" greier. Det ble mye "trykk" på penis og voila, forhuden ble trekt tilbake Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er 1-2 % som har dette problemet i puberteten. Må da være 1-2% som må opperer for dette? og er vel litt flere som har hatt trang forhud? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Sikkert fler som har hatt, ja Men husk at i puberteten vokser ikke alt helt jevnt. De aller fleste som opplever litt trang forhud, vil nok antakelig se etterhvert at også forhuden utvider seg samtidig som penis vokser Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kanskje litt OT, men kan noen definere trang forhud for meg? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tja. Å ikke kunne trekke forhuden tilbake, over penishodet i erigert tilstand. Enda verre er det om man ikke klarer det i slapp tilstand Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tja. Å ikke kunne trekke forhuden tilbake, over penishodet i erigert tilstand. Enda verre er det om man ikke klarer det i slapp tilstand Satan så irriterende det må være!? Vokser det ikke sopp og andre udyr inni der da a?:S Funker vel ikke akkurat så bra med sex da? Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg fikk ikke tilbake forhuden i slapp tilstand engang. men så var jeg jo bare rundt 10 år Jeg fikk noe merkelige hvite klumper der hvor forhuden "satt" fast. De forsvant såklart etterhvert. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 @Emil: Jo, det kan gjøre veldig vondt med sex om man har trang forhud, men er hun våt nok går det som regel greit Kuksopp. Om man ikke klarer å dra den tilbake i det hele tatt er det så klart vanskelig med hygiene og det kan fort bli sopp. Det har jeg sluppet, men så har jeg heller ikke noe problem med forhuden. Men derfor er det ekstra viktig med vask når man har trang forhud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg