abarth66 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Hei, ble portert over til MTU i dag, men får ikke sendt sms. Eg ser at sim kortet har lagt inn +4746160993 som nummer til meldingssentral, men eg får ingen sms, og andre mottat heller ingen sms fra meg. Har og prøvd Telenor sitt nr (+4790002100),siden eg er i et område med Telenor dekning, men da forsvinner ikkje sms ut av telefonen en gang Er det noen som har forklaring på problemet mitt? Endret 28. mars 2008 av Skagen Tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei, ble portert over til MTU i dag, men får ikke sendt sms.Eg ser at sim kortet har lagt inn +4746160993 som nummer til meldingssentral, men eg får ingen sms, og andre mottat heller ingen sms fra meg. Har og prøvd Telenor sitt nr (+4790002100),siden eg er i et område med Telenor dekning, men da forsvinner ikkje sms ut av telefonen en gang Er det noen som har forklaring på problemet mitt? Har samme problemet sjøl...håper og at noen vil oppklare det her. Det kan jo bare være en forsinkelse i systemet, spesiellt siden det var noen forsinkelser med porteringen. Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Ring MTU og spørr dem hvorfor du ikke kan sende SMS.. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hmm...virker som jeg får sendt...og de kommer fram, men jeg får en irriterende leveringsrapport (forøvrig på engelsk) jeg ikke klarer og slå av. Men jeg kan tydeligvis IKKE motta SMS. Jeg tror det er flere som sliter...for kundeservice har opptatt signal. Liker forøvrig veldig godt at de legger inn bedskjeder på opplesningsmenyen hos kundeservice slik at man slipper vente i lang kø bare for å få bekreftet at det er problemer, samt når de vil bli løst. Dette gjorde dem når aktiveringen var forsinket idag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 ¨Har selv gått over til mtu i dag og det ser ut som om dem har store problemer i dag. Ingen får ringt til meg på mitt nye eller mitt gamle nr og kundenr dems funker ikke nå. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Aha...det var jo oppklarende. Når jeg sjekker etter kan ikke jeg heller motta anrop. Så status er at jeg får til trafikk ut, men ikke trafikk inn! Da ser jeg bort fra den irriterende leveringsrapporten. Lenke til kommentar
fluxie Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg får både innkommende og utgående samtaler til, men nå ser det ut som jeg BARE kan sende sms til meg selv. Huffa --thomas Lenke til kommentar
fluxie Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg har sendt sms til en annen på forumet her som også har MTU, det viser seg at disse SMSene kommer frem. Så det er nok MTUs sentral som ikke har kontakt med omverdenen. --thomas Lenke til kommentar
abarth66 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Fant omsider en driftsmelding på siden til MTU: DRIFTSMELDING Vi har dessverre noe problemer med routing av enkelte mobilnummer som kan innebære vanskeligheter med å få ringt ut eller motta samtaler. Vi jobber med å få rettet feilen og beklager ulempen dette kan medføre. Lenke til kommentar
yoho Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Noen som har innstillinger for edge? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Såvidt jeg vet er ikke datatrafikk på plass hos MTU? Lenke til kommentar
Pak Ling Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Samme problemet her! Blir irritert til 1000. Jeg får ringt med begge mine abb, MTU og Netcom, men får ikke inn noe som helst, har ikke prøvd å sende melding dog! Håper det blir fikset til morgendagen da kunderservice ikke er oppe imorgen =P Keep me posted Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg kan ringe ut med mitt MTU-abonnement og mottar samtaler fra Telenor-abonnement uten problemer. Får sendt sms men innkommende sms kommer ikke frem. Får satse på de får løst problemet om ikke altfor lenge. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg ble også portert over til igår, og har problemer med både å sende og motta SMS. Jeg får sendt SMS, men de kommer ikke frem. Meldingene sendt til meg blir også sendt, men heller ikke de kommer frem. Må ringe til MTU kundeservice på mandag.. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg mottar enda ikke SMS. Samtaler går greit, men har ikke kommet en eneste melding siden tidlig fredag før porteringen... Har dere andre som hadde problemer fått ting til å virke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå