AudunSæther Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hepp. Jeg jobber som lærling på en VGS-skole, og er på utkikk etter et verktøy for å ta backup av AD. Vi hadde en uheldig episode her for noen måneder siden der AD bare bestemte seg for å tryne totalt, slik at vi måtte bruke _masse_ tid på å gjenopprette domenet etc. Det er ikke snakk om noen system-state-backup, ikke brukerdata (disse ligger uansett på raid), men selve AD. Om noen har erfaringer og/eller tips til et verktøy setter jeg stor pris på om du deler dette Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hepp. Jeg jobber som lærling på en VGS-skole, og er på utkikk etter et verktøy for å ta backup av AD. Vi hadde en uheldig episode her for noen måneder siden der AD bare bestemte seg for å tryne totalt, slik at vi måtte bruke _masse_ tid på å gjenopprette domenet etc. Det er ikke snakk om noen system-state-backup, ikke brukerdata (disse ligger uansett på raid), men selve AD. Om noen har erfaringer og/eller tips til et verktøy setter jeg stor pris på om du deler dette Har ikke satt opp noe slik selv men kan du ikke legge til speiling på System partisjonen.? Har står det noe om AD-backup: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb727048.aspx Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Ved speiling vil jo den andre disken inneholde det samme som den første, altså også de samme feilene om noe går galt. Men takk for url, jeg skal lese litt der. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Om det er folk der ute som har erfaringer med diverse verktøy setter jeg fortsatt stor pris på tilbakemelding Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har du 2 DC'er, er det jo sjeldent du trenger å ta restore av hele AD, med mindre du virkelig har lekt deg med skjemautvidelser i AD. Har dere ikke 2 stk DC? Og SystemState backup, inkulderer hele AD, ihvertfall er det sånn på eks BackpExec og i windows sitt eget innebygde NTBackup verktøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå