Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg jobber som lærling på en VGS-skole, og er på utkikk etter et verktøy for å ta backup av AD. Vi hadde en uheldig episode her for noen måneder siden der AD bare bestemte seg for å tryne totalt, slik at vi måtte bruke _masse_ tid på å gjenopprette domenet etc.

Det er ikke snakk om noen system-state-backup, ikke brukerdata (disse ligger uansett på raid), men selve AD. Om noen har erfaringer og/eller tips til et verktøy setter jeg stor pris på om du deler dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepp.

Jeg jobber som lærling på en VGS-skole, og er på utkikk etter et verktøy for å ta backup av AD. Vi hadde en uheldig episode her for noen måneder siden der AD bare bestemte seg for å tryne totalt, slik at vi måtte bruke _masse_ tid på å gjenopprette domenet etc.

Det er ikke snakk om noen system-state-backup, ikke brukerdata (disse ligger uansett på raid), men selve AD. Om noen har erfaringer og/eller tips til et verktøy setter jeg stor pris på om du deler dette :)

Har ikke satt opp noe slik selv men kan du ikke legge til speiling på System partisjonen.?

Har står det noe om AD-backup: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb727048.aspx

Lenke til kommentar

Har du 2 DC'er, er det jo sjeldent du trenger å ta restore av hele AD, med mindre du virkelig har lekt deg med skjemautvidelser i AD. Har dere ikke 2 stk DC?

Og SystemState backup, inkulderer hele AD, ihvertfall er det sånn på eks BackpExec og i windows sitt eget innebygde NTBackup verktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...