Gjest colgatesmile Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei, Håper jeg kan få litt hjelp til å få hvitere tenner og et bedre "opplegg" når det gjelder tannhelse. Altså, fra midten av tennene mine og ned til tannkjøttet, både oppe og nede i munne, er tennene mine gule. Altså den delen som sjelden "kommer klar" av leppene når du snakker. Har i det siste begynnt å pusse tenner både morgen og kveld, før har det bare vært om kvelden. Oki, det jeg lurer på er om hvordan jeg kan få hvitere tenner uten bleking? Vil tennene bli hvitere og hvitere etterhvert som jeg pusser oftere? Kan man pusse tennene for ofte? Jeg tenkte på sånn 3-4 ganger pr.dag? Er det for mye? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Dette er det de fleste tannleger anbefaler: 1. Bruk fluortannkrem. 2. Puss på morgenen. 3. På kvelden bruker du først tanntråd mellom alle tennene, så pusser du vanlig, og etterpå skyller du med fluorskyllevæske. Du sliter bare tennene unødig hvis du pusser 10 ganger pr. dag. Generelle råd: Etter at du drikker syreholdige væsker som brus, saft og juice, så drikk alltid et glass vann. Eller hold deg kun til vann hvis du klarer det....:-) Etter hvert måltid drikker du også et glass vann - da får du renset bort mesteparten av matrester som ellers blir liggende og virke på tennene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå