Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan unngå å bli smittet av munnsår?

Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

Dama har fått munnsår.

Betyr det at det bare er et tidsspørmål før jeg også får det på leppene eller snoppen?

Smitter det også når hun ikke har sår?

Bare lurer i og med at så mange er plaget med munnsår, da jeg går ut ifra at disse f.eks. ikke har drukket fra samme flaske med en de ser/vet har sår?

Takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det legen min sa til meg når jeg hadde samme spørsmål var:

"Da får du bare kysse henne andre steder".

Var ganske morsomt når han sa det ettersom han er en eldre engelsk mann med ganske kraftig (engelsk) aksent.

Jeg forstod det som at når hun ikke har sår går det fint og det er også min erfaring (gjennom 6 år).

Det er jo veldig ulikt hvordan det slår ut på folk, men jeg har aldri hatt problemer med det og såvidt jeg vet aldri fått det. Da damen fikk det for første gang (dette var før jeg traff henne) sa hun at hun ble ganske dårlig, med feber og greier.

Og needless to say så holder man også snoppen unna munnen hennes når hun har utbrudd:-)

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Det er jo snakk om hygiene. Når man har herpes-utbrudd på leppene, for jeg antar at det er slike munnsår du snakker om. Dere kan ikke kysse og husk at munn-herpes kan smitte over til kjønnsorganer. Jeg har hatt munnherpes siden tenårene men typen min som jeg har vært sammen med i 10 år har jeg ikke smittet. Ikke del flaske med henne. Det finnes salver man kan bruke for å begrense utbruddene. Jeg har brukt Vectovir lenge, den får man hos legen. Når man har sånn salve, kan man påføre den når man kjenner at munnsåret skal komme, og da får man ikke et ordentlig utbrudd.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Dessverre, kan du blir smitte av viruset, selv om du kysse henne i andre steder. ;)

Hva mente du med det?

Hvordan overføres smitten?

Takknemlig for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...