Gå til innhold

Hjelp med oppsett av ny gamer pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, for det første så ville jeg i dagens marked aldri valgt en amd cpu med mindre du ikke hadde noe annet valg, og med tanke på dette, er det en god del du burde bytte ut. i den prisklassen, ville jeg annbefalt en E8400dualcore og evt et p35 hovedkort med mindre du må kjøre SLI.

Lenke til kommentar

Hej! AMD? Hmm... Ville ikke gått for det jeg men men...

1. Konfigurer så du får Raptor harddisk + en til harddisk til lagring 500gb en eller noe sånt.

2. Windows Vista, med 2GB ram, jeg ville anbefalt 4GB (rask) ram og Vista 64bit hvis du skal kjøre Vista crap i det hele tatt.

3. Med Crossfire valg ville jeg valgt 2x av 512MB skjermkortene som dem har listet opp. Problemet er at jeg vet ikke hvordan man skal sammenligne disse Radeon greier med Nvidia sine.

4. AMD Phenom 9500, har ikke mye kjennskap til disse AMD prosessorene, personlig hadde jeg gått for Intel CPU / Asus hovedkort / Nvidia skjermkort og noen kjappe OCZ 4GB ram.

Dette er bare min personlig mening. Jeg ville ikke gått for AMD løsning men kjørt fullt med Intel.

HER ER MITT FORSLAG: Spillemaskinen Forslag

Her får du:

- Et av de beste gaming hovedkort der ute Asus Striker Formula!

- 4GB med OCZ kjempe bra og kjapp RAM

- Intel E8400 gaming prosessor stabil og kan til og med klokkes så mye du vil!

- XFX 9600 GT skjermkort! Fullt støtte for DX10 etc etc.

- WD Raptor 150GB X harddisk! + en til 500GB Seagate Barracuda harddisk!

- SATA DVD/RW Brenner fra NEC til 200kr

- 600 Watt lydløs strømforsyning!

- Engelsk Windows Vista Ultimate 64bit!

- Bra lydløs vifte til din CPU fra Zalman

- Floppy disk har jeg lagt inn også...

Pris lappen > 10000kr

Endret av nicholas
Lenke til kommentar
Noen som kan anbefalle et godt minne som kan velges blandt komplett sine minnebrikker på dette oppsettet? helst 4096mb.

Vet ikke hvor godt du kan pc, men jeg ville bygd min egen...

Har bygd pc i 4 år...

Aldri svikta meg;)

Det er ikke et problem, men er virkelig komplett sine oppsett så dumme?

Lenke til kommentar
Hej! AMD? Hmm... Ville ikke gått for det jeg men men...

1. Konfigurer så du får Raptor harddisk + en til harddisk til lagring 500gb en eller noe sånt.

2. Windows Vista, med 2GB ram, jeg ville anbefalt 4GB (rask) ram og Vista 64bit hvis du skal kjøre Vista crap i det hele tatt.

3. Med Crossfire valg ville jeg valgt 2x av 512MB skjermkortene som dem har listet opp. Problemet er at jeg vet ikke hvordan man skal sammenligne disse Radeon greier med Nvidia sine.

4. AMD Phenom 9500, har ikke mye kjennskap til disse AMD prosessorene, personlig hadde jeg gått for Intel CPU / Asus hovedkort / Nvidia skjermkort og noen kjappe OCZ 4GB ram.

Dette er bare min personlig mening. Jeg ville ikke gått for AMD løsning men kjørt fullt med Intel.

HER ER MITT FORSLAG: Spillemaskinen Forslag

Her får du:

- 4GB med OCZ kjempe bra og kjapp RAM

- XFX 9600 GT skjermkort! Fullt støtte for DX10 etc etc.

- SATA DVD/RW Brenner fra NEC til 200kr

- 600 Watt lydløs strømforsyning!

- Bra lydløs vifte til din CPU fra Zalman

Pris lappen > 10000kr

Det der ser meget lovendes ut :)

Lenke til kommentar
Gaming-hovedkort er bare et salgstriks, merker nok fint liten forskjell på det og et til halve prisen ;)

Alle prosessorere han klokkes så mye man vil, kommer bare ann på hovedkortet. Alle kan derimot ikke klokkes så langt man vil. Selv ikke E8400

Dropp raptordisk på s-ata. Forkjellen er mikroskopisk

Hvorfor engelsk?

:shrug: Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Jeg er glad for alle forslagene, og innvendinger... Sist jeg køpte pc var en PB fra elkjøp i 01 :p så er ikke direkte oppdatert på hva som er "best" til en billig penge...

Endret av quinz
Lenke til kommentar

'Crysis' er det folk benchmarker med nå, men spill som AoC og nyere må gå glatt :) Kan også nevne at PC-en kommer til å bli brukt til 3d, PS osv :)

Har forøvrig bare 22" skjerm

Endret av quinz
Lenke til kommentar

Ang. det oppsettet som jeg laget. Jeg prøvde å velge de riktige komponentene med tanke på pris/stabilitet/effekt/kvalitet. Jeg valgte komponenter på samme måte som om jeg ville velge dem for meg selv.

- Windows Vista "Engelsk" vel, fordi jeg kunne ikke finne noen Norske utgaver på nettet, det er jo alternativ kjøp lett å endre eller fjerne helt quinz. Opp til deg.

- Jeg også valgte 4GB RAM for deg, fordi det vil du trenge hvis du bestemmer deg å kjøre Windows Vista. Hvis ikke med en gang, kanskje i framtiden. Vær oppmerksom at Windows Vista 64bit utnytter 4gb ram bedre enn 32bit versjon + Ikke glem at DirectX 10 er KUN støttet fra Vista. Så så...

- Floppy disk, til 20kr eller noe, fint å ha, i tilfelle noe går galt under installeringen eller at du plutselig trenger noen drivere eller vet ikke jeg hva faen som kan hende, bedre å ha det liggende og bruke det hvis det trengs.

- CD/DVD/RW som jeg valgte er rimelig 200kr NEC SATA versjon, dvs. at du vil på denne måten slippe å bruke fete kabler rundt i kabinettet.

- Uansett hvor små forskjellene er ville jeg aldri kjørt vanlig harddisk som operativ systems harddisk. Raptor er det beste jeg vet om med tanke på kvalitet/hastighet/stabilitet etc. Du kjører alt på den alle programmer og alt, og du bruker den 500gb som jeg valgte til å lagre dine personlige dokumenter, filmer etc etc. Her snakker jeg om personlig erfaring fra både uber 15k SCSI disker, Raptor og vanlige 7200 RPM disker, ut fra mine erfaringer fant jeg at det eneste som kan sammenlignes med SCSI er Raptoren.

Du kjører Raptor + En til lagrings disk, den disken bør du i Windows sette at den skal slås av automatisk etter 10min hvis den ikke er i bruk. På denne måten vil du sikre lengre levetid på den og dine lagrede dokumenter vil være sikrere.

- Kabinett, Hovedkort, Grafikk Kort, Prosessor, Ekstra bra vifte for din processor som du skal erstatte den "originale" med, Strømforsyning etc. Er alt valgt for å fungere bra sammen. Hovedkort har Integrert Lyd + Nettverk så den delen er dekket + som jeg har lest en del om skal være stabil, fleksibel når det gjelder klokking.

Til slut Quinz.

Jeg kan jo ta feil kanskje her og der, men etter min mening og utfra informasjon som jeg har undersøkt skal de komponentene jeg valgte være ikke bare bra men kjempe bra og fungere bra sammen også! :)

Lenke til kommentar
Ang. det oppsettet som jeg laget. Jeg prøvde å velge de riktige komponentene med tanke på pris/stabilitet/effekt/kvalitet. Jeg valgte komponenter på samme måte som om jeg ville velge dem for meg selv.

- Windows Vista "Engelsk" vel, fordi jeg kunne ikke finne noen Norske utgaver på nettet, det er jo alternativ kjøp lett å endre eller fjerne helt quinz. Opp til deg.

- Jeg også valgte 4GB RAM for deg, fordi det vil du trenge hvis du bestemmer deg å kjøre Windows Vista. Hvis ikke med en gang, kanskje i framtiden. Vær oppmerksom at Windows Vista 64bit utnytter 4gb ram bedre enn 32bit versjon + Ikke glem at DirectX 10 er KUN støttet fra Vista. Så så...

- Floppy disk, til 20kr eller noe, fint å ha, i tilfelle noe går galt under installeringen eller at du plutselig trenger noen drivere eller vet ikke jeg hva faen som kan hende, bedre å ha det liggende og bruke det hvis det trengs.

- CD/DVD/RW som jeg valgte er rimelig 200kr NEC SATA versjon, dvs. at du vil på denne måten slippe å bruke fete kabler rundt i kabinettet.

- Uansett hvor små forskjellene er ville jeg aldri kjørt vanlig harddisk som operativ systems harddisk. Raptor er det beste jeg vet om med tanke på kvalitet/hastighet/stabilitet etc. Du kjører alt på den alle programmer og alt, og du bruker den 500gb som jeg valgte til å lagre dine personlige dokumenter, filmer etc etc. Her snakker jeg om personlig erfaring fra både uber 15k SCSI disker, Raptor og vanlige 7200 RPM disker, ut fra mine erfaringer fant jeg at det eneste som kan sammenlignes med SCSI er Raptoren.

Du kjører Raptor + En til lagrings disk, den disken bør du i Windows sette at den skal slås av automatisk etter 10min hvis den ikke er i bruk. På denne måten vil du sikre lengre levetid på den og dine lagrede dokumenter vil være sikrere.

- Kabinett, Hovedkort, Grafikk Kort, Prosessor, Ekstra bra vifte for din processor som du skal erstatte den "originale" med, Strømforsyning etc. Er alt valgt for å fungere bra sammen. Hovedkort har Integrert Lyd + Nettverk så den delen er dekket + som jeg har lest en del om skal være stabil, fleksibel når det gjelder klokking.

Til slut Quinz.

Jeg kan jo ta feil kanskje her og der, men etter min mening og utfra informasjon som jeg har undersøkt skal de komponentene jeg valgte være ikke bare bra men kjempe bra og fungere bra sammen også! :)

Spes grunn til at du ville gått for et 9600 kort istedet for 8800GT 512...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...