Douglas Quaid Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 I tidlegare versjonar av VLC Media Player har det gått an å høgreklikke på ei mappe og trykkje "Play with VLC Media player" for å spele av alt innhaldet. Noko som eg synest var ein særs praktisk funksjon! Dette ser ikkje ut til å gå i den nye versjonen. Her kan eg berre spele av enkeltfilar. Nokon som veit om ein måte å få tilbake denne funksjonen på? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Markere alle filene i mappen og dra dem inni VLC? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Markere alle filene i mappen og dra dem inni VLC? Det går jo an, men saknar likevel den gamle funksjonen. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Er VLC satt som standard program for avspilling av video? Hvis ikke kan det være svaret. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Er VLC satt som standard program for avspilling av video? Hvis ikke kan det være svaret. Eg har sett det til standard for dei filane eg skal spele av, men fugerte ikkje no heller. Finn ikkje ut korleis ein kan setje VLC som standard for all video utan å måtte gå gjennom alle dei hundrevis av filtypane. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Gå inn i registeret: (Dette gjelder Win XP) --All endring i registeret skjer på eget ansvar. Naviger til: HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell Lag en ny mappe (ny nøkkel) her med navn PlayWithVLC i (standard) data verdien som da kommer opp skriver du inn Play with VLC media player Så lager du enda en ny mappe inne i PlayWithVLC som du kaller command i (standard) data verdien som da kommer opp skriver du inn den komplette banen til VLC, og følgende C:\bane\bane\bane\vlc.exe --started-from-file --no-playlist-enqueue "%1" Mulig parameterene er endret i denne nye versjonen det vet jeg ikke helt. Lukk registeret, og se om det fungerer. NB: Dersom det skulle skje at du nå ved dobbeltklikking ikke lenger åpner mapper, men kanskje åpner søk mener jeg å huske at det bare var å sette data i (Standard) strengen i shell mappen/nøkkelen til none. NB2: Dersom dette høres greskt ut for deg, så har du nok dessverre ingenting i registeret å gjøre. Endret 29. mars 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Gå inn i registeret: (Dette gjelder Win XP) Eg har Vista. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Mulig Vista har samme oppbygning som Xp på dette området, men det kan jeg dessverre ikke svare på. Du kan jo se om du klarer å finne noe utav det. Directory\shell inneholder i Xp "noen" av valgene du får opp ved høyreklikking på mappe, og det går her fint ann å legge til flere valg selv (dersom man vet hva man gjør). Om det er likt i Vista kan jeg dessverre ikke svare på Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Du får spørsmål om du vil ha dette aktivert når du installerer. Jeg foreslår du installerer på nytt og huker av for det. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Du får spørsmål om du vil ha dette aktivert når du installerer. Jeg foreslår du installerer på nytt og huker av for det. Då var det ordna! Takkar for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå