Theo343 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Ifølge taiwanske hovedkortprodusenter er Intel tvunget til å utsette tilgjengeligheten av P45-brikkesettet, fordi det er oppdaget kompatibilitetsproblemer mellom brikkesettets PCIe x16-port og... "alt som puttes i den porten"Er i grunn ordlyden her. legg merke til ordlyden i det som er understreket. Ergo må det være Intels brikkesett P45 som er problemet her. Endret 30. mars 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ergo må det være Intels brikkesett P45 som er problemet her. Ja, og det stemmer. P45 klarte ikke PCI SIG sin sertifisering. Om de klarer å fikse det i BIOS, eller om de trenger en ny spin gjenstår å se... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ergo må det være Intels brikkesett P45 som er problemet her. Ja, og det stemmer. P45 klarte ikke PCI SIG sin sertifisering. Om de klarer å fikse det i BIOS, eller om de trenger en ny spin gjenstår å se... Håpløst dårlig av en så stor produsent som Intel. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ergo må det være Intels brikkesett P45 som er problemet her. Ja, og det stemmer. P45 klarte ikke PCI SIG sin sertifisering. Om de klarer å fikse det i BIOS, eller om de trenger en ny spin gjenstår å se... Håpløst dårlig av en så stor produsent som Intel. Personlig skulle jeg ønske PCI SIG sin sertifisering var stregnere, det er plenty av hovedkort der ute som bare støtter skjermkort i PCIe16x-slotten. De burde i mine øyne ikke hatt lov til å reklamere for at PCIe støttes om det er tilfellet. Det er bra Intel får seg en "smekk på lanken" for det her. AtW Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det var merkelig kort tid de trengte på å fikse feilen med PCIe x16 kompatibiliteten. 1 mnd er ikke nok til å lage en ny stepping så det må være firmware eller PCB fiks. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ergo må det være Intels brikkesett P45 som er problemet her. Ja, og det stemmer. P45 klarte ikke PCI SIG sin sertifisering. Om de klarer å fikse det i BIOS, eller om de trenger en ny spin gjenstår å se... Håpløst dårlig av en så stor produsent som Intel. Personlig skulle jeg ønske PCI SIG sin sertifisering var stregnere, det er plenty av hovedkort der ute som bare støtter skjermkort i PCIe16x-slotten. De burde i mine øyne ikke hatt lov til å reklamere for at PCIe støttes om det er tilfellet. Det er bra Intel får seg en "smekk på lanken" for det her. AtW Helt enig, noe av vitsen med PCIe var jo nettopp en standard for alle kort med bakoverkompabilitet for kort med lavere elektronisk hastighet osv. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg er helt enig, standarder bør følges, men problemet er at disse Intell-gutta både skaper og styrer hele industrien og definerer mye av standardene selv. Hvis dere husker, en stund siden, like før lasering av 690i, plustlige hadde Intel noen små forandringer og på en merkelig måte klarte ikke å kommunisere det med Nvidia. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg er helt enig, standarder bør følges, men problemet er at disse Intell-gutta både skaper og styrer hele industrien og definerer mye av standardene selv. Hvis dere husker, en stund siden, like før lasering av 690i, plustlige hadde Intel noen små forandringer og på en merkelig måte klarte ikke å kommunisere det med Nvidia. Tror det er 780i/680i du tenker på. Det blir litt annerledes. Der er det Intel sin egen FSB (Front Side Bus) det er snakk om. Der kan de selvsagt gjøre hva de vil, hva motivene demmes var blir vel bare spekulasjoner fra min side... PCI Express derimot er en standard definert av PCI SIG (PCI Special Interest Group) Det er et stort konsortium med flere organisasjoner, her har ikke en aktør som Intel mulighet til å gjøre noe med en allerede deffinert standard. PCI Express 2.0 er allerede deffinert, det jobbes nå med å standardisere PCI Express 3.0, men det er enda litt frem. Blandt selskapene som er representert i PCI SIG sitt styre finner vi følgende Intel, AMD, nVIDIA, HP, Sun, IBM, Broadcom, Microsoft, Agilent og VTM. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg mente nok 680i. Du har rett, mange er involvert for å styre dise standardene, særlig på noe så viktig som PCI Express porton. Men jeg husker en tilsvarende sak i dataindustrien mange år siden, da var det også mange som var involvert i styring av Javascript som var under oppsyn av W3-standarder og mange mektige aktorer fra hele industrien hadde en finger i det. Men Microsoft klarte plustlig på en merklig måre å rote i Javascript-standardene og da oppsto det store problemer for erkerivalen Netscape. Etter det, fik Netskape store problemer, og mildsagt ble det bare rot. Det endte med en rettsaker og MS tapte nok, men endlige resultatet ble det slik at Netskape forsvant fra browser-markedet totalt og ble solgt for små penger. Med dette mener jeg, selv om mange er involvert, men du vet aldri hva disse gutta kan finne på, fordi det er snakk om store summer. Motivene trenger ikke spekulasjon, det er nok $$$. Endret 31. mars 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg synes også det er suspekt at Intel klarer å rote med så klare standarder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå