Gå til innhold

kurvede tastatur - bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et nytt tastatur til gaming, og tenker da å kjøpe et med USB-tilkobling istedet for den gamle PS2 koblingen. Har sett meg ut et Microsoft-tastatur, som visstnok skal være nokså komfortabelt. Det heter Microsoft Comfort Curved Keyboard 2000.

Jeg lurer på om det er noen der ute som kan si meg litt om dette med kurvede tastatur i forhold til gaming? Jeg er svært tilvenningsdyktig, oså det skal ikke ta lang tid å venne meg til det. Er det noen fordeler/ulemper ved et kurvet tastatur?

Prisen var så grei, at jeg tror nesten helt sikkert at det er dette tastaturet det blir.

Har sett at Clas Ohlson selger dette tastaturet til kr 198,-

Håper på rask respons, da det mest sannsynlig er i dag (fredag 28.mars) at jeg skal ut for å finne tastatur.

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dei som har/har hatt påstår det er meir komfortabelt enn vanlege tastatur, noko eg kan forstå sidan dei er forma etter hendene på ein betre måte. Grunnen til at eg ikkje har er at eg brukar 3-4 forskjellige tastsatur i løpet av dagen, eg ser for meg at det hadde blitt vanskeleg å tilpasse seg eit kurva tastatur når eg samtidig nyttar fleire flate samstundes.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg har samme tastatur hjemme og på jobben, og ja, dette er et kurvet tastatur. Regner med at det passer for de fleste forumbrukerne her inne, da man er nødt til å skrive "touch" for å ha nytte av et sånt tastatur. Når det er sagt klarer jeg meg fint med et vanlig tastatur også.

Kort oppsummert:

Skriver du touch og på samme maskin: Ja til kurvet tastatur.

Bruker du pek og klikk metoden eller bruker mange forskjellige: Nei til kurvet tastatur.

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar
Jeg har samme tastatur hjemme og på jobben, og ja, dette er et kurvet tastatur. Regner med at det passer for de fleste forumbrukerne her inne, da man er nødt til å skrive "touch" for å ha nytte av et sånt tastatur. Når det er sagt klarer jeg meg fint med et vanlig tastatur også.

Kort oppsummert:

Skriver du touch og på samme maskin: Ja til kurvet tastatur.

Bruker du pek og klikk metoden eller bruker mange forskjellige: Nei til kurvet tastatur.

Just my 2 cents.

Okey. Jeg skriver touch ja, samt at jeg planlegger å bruke tastaturet både på den stasjonære og den bærbare PC-en, ettersom det er USB-tilkobling. Laptop-tastatur er ok nok, men jeg syns de blir litt for kompakte og "tettsittende".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...