Herr Brun Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jegerkompaniet er ikke spesialstyrker. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jegerkompaniet er ikke spesialstyrker. Ingen som har sagt det, de siste innlegg har dreid seg om FSK, MJK og HJK. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 I innlegg nr 31 snakkes det om jenter i jegerkompaniet, i innlegg 33 snakkes det plutselig om jenter i FSK/HJK. gonjimann vil sikkert bare opplyse om at jegerkompaniet ikke sorterer under FSK/HJK, siden dette kan se ut som en misforståelse. Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Syntes det blir veldig mye offtopic nå... Noen som har lest tittelen? Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Finnes ikke en tråd med mer enn 5 poster i moderne forum som ikke går off topic Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hehehe vet Måtte bare skrive det, er sikker heller ingen tråder som ikke har et sånt svar jeg som skrev heller Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Synes ikke dere akkurat hjelper til Lenke til kommentar
moko Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Skal inn i august jeg også. Hvordan ligger dere an med øvelsene? Min stats: Pushups: 32 Hangups(overtak): 9 Situps kommer an på hvordan det testes. 3000m har jeg ikke peiling, da jeg ikke har trent kondis på lenge. Trener bare styrke for tiden 3 ganger i uka, men skal nå begynne å trene litt mer målrettet med kun kondis, og øvelsene nevnt over. Endret 12. april 2008 av moko Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Tror nok ikke push-ups eller sit-ups blir noen problem for meg. Jeg har satt meg som mål å klare 20 chinups, men tviler på at jeg klarer det på strickt vis. 3000 meteren tror jeg blir værst gitt. Hadde løpetrening i oppoverbakke i går og endte opp i veikantenen med sykt vonde calves. Holdt seriøst på å dø der jeg lå Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Skal inn i august jeg også. Hvordan ligger dere an med øvelsene? Min stats: Pushups: 32 Hangups: 9 Situps kommer an på hvordan det testes. 3000m har jeg ikke peiling, da jeg ikke har trent kondis på lenge. Trener bare styrke for tiden 3 ganger i uka, men skal nå begynne å trene litt mer målrettet med kun kondis, og øvelsene nevnt over. 3000m er du nødt til å trene på. Situps testes ved at du har 90 grader vinkel mellom legg og lår, og mellom lår og rygg, og beina ligger oppå en bukk mens noen sitter oppå disse. Du skal helt ned med ryggen, og for hver sit-up skal albuen berøre kneet. Jeg tror vekselvis høyre albue skal berøre venstre kne, og omvendt. edit: og det er ikke lov å ta pauser. Endret 11. april 2008 av srbz Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Tester: Push-Ups: 55 Sit-Ups: 70 (2 min) Hang-Ups: 15 Svømming 400m: mellom 5 og 6 minutter FSK Løpetest liten bane: 35,5 runder Ryggcurl: aner ikke, over 30 i alle fall, kanskje 40-45. 3000m: aner ikke, under 15 i alle fall. Andre tester? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Hvis det er dine resultater, så ligger du slett ikke verst an. Men du bør trene maks på 3000m. Skal den matche de andre fysiske resultatene dine, bør du helst ikke være særlig mye over 12 Opptakskrav for befalsskolen er 14. edit: blir altså mye det samme som mitt forrige innlegg, men 3000m er det de fleste ryker på når det kommer til opptak til utdanning eller tjenesteavdelinger i forsvaret. Ihvertfall blant jenter, men jeg er ganske sikker på at det gjelder oss gutter også. Endret 11. april 2008 av srbz Lenke til kommentar
moko Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 edit: blir altså mye det samme som mitt forrige innlegg, men 3000m er det de fleste ryker på når det kommer til opptak til utdanning eller tjenesteavdelinger i forsvaret. Ihvertfall blant jenter, men jeg er ganske sikker på at det gjelder oss gutter også. Det kan jeg tenke meg. Ingenting som virker så demoraliserende som å bli tvingt til å løpe når en har dårlig kondis. Lenke til kommentar
moko Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 btw. Blir folk kalt inn som ikke har ønsket seg inn dit i det hele tatt? Eller er det bare folk som har søkt seg dit? Jeg maste i alle fall på VPV for å komme inn. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Den fysiske kondisjonsformen min ligger svært dårlig ann sammnelignet med styrken, det vet jeg.. Er kjipt å løpe Men jeg løper nå hver dag (utenom søndag ) og går langtur med sekk hver onsdag, så jeg håper på forbedringer Starter forresten også på mitt nye (selvkomponerte) styrkeprogram på mandag, så da blir det action! Lenke til kommentar
DeltaSniper Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Phannyboy: Svært gode resultater på styrke, det skal du ha. Det er bra at du satster på å forbedre kondisjonen, men det holder med å løpe 3 turer i uka, 2 rolige på 6-8 km og ett intervall (4x4 min med 3 min hvile). Du burde satse på, som nevnt tidligere her, å komme under 12 min på 3000m for å matche de andre resultatene, dette gjelder særlig hvis du vil ha noen sjanse på skarpskytter-stillingen da denne ofte krever at man er blant de bedre angående kondisjon, hvis du løper 3000m under 12 min (eller ideelt under 11 min) tror jeg du har MYE bedre sjanse på sksk. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Thomas: Du vet at vi blir testet i chin-ups og IKKE hang-ups? Dvs overgrep og ikke undergrep. 15 stykker er forresten utrolig bra, samme gjelder de øvrige statsa dine. Er de strickte eller? Altså utførelsen. Liten (høyde) og tynn eller stor og sterk? Blir mer imponert hvis det er den siste egentlig. Spess chin-ups er viren om du har mye muskelmasse. Men jeg skal gi deg kamp Henrik Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Heisann Henrik Jeg visste ikke at det het Chin-Ups når det var overgrep, men ja, det var det jeg mente Jeg er ca 1.87 høy og veier 71 kg, altså høy og slank med veldig høy muskelmasse med tanke på vekten. Alle øvelsene uføres etter militær standard Btw, er det noen som vet om man får startstup med på svømmingen, og om man kan bruke egen svømmetøy / briller? Stor fordel om jeg får ta med min svømmedrakt Phannyboy: Svært gode resultater på styrke, det skal du ha. Det er bra at du satster på å forbedre kondisjonen, men det holder med å løpe 3 turer i uka, 2 rolige på 6-8 km og ett intervall (4x4 min med 3 min hvile). Du burde satse på, som nevnt tidligere her, å komme under 12 min på 3000m for å matche de andre resultatene, dette gjelder særlig hvis du vil ha noen sjanse på skarpskytter-stillingen da denne ofte krever at man er blant de bedre angående kondisjon, hvis du løper 3000m under 12 min (eller ideelt under 11 min) tror jeg du har MYE bedre sjanse på sksk. Takk, jeg skal følge rådet ditt Lenke til kommentar
40mm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) I militæret så heter det hangups med overtak, ikke chins, chins er for sivile Endret 12. april 2008 av HV-I BW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå