Gå til innhold

Jegerkompaniet (ISTAR) - Hvor mange andre?

ZealD

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er blitt kalt inn til Jegerkompaniet med innrykk den 6. August 2008. Er det flere som har vert så heldig å komme inn der? Jeg og en kamerat er kalt inn der.

Jegerkompaniet holder til ved garnisonen på Porsangermoen, rett sør for Lakselv. Selve leiren skal i følge bekjente være svært lukrativ og fin med både kino og stort treningsrom til bruk. Jegertjenesten blir vel sett på som en av de hardere førstegangstjenesten.

Jeg ønsker ikke mye spam i denne tråden, men oppfordrer folk til å skrive evt. erfaringer og forhåpninger om/til tjenesten så kanskje vi kan få besvart våre spørsmål. Dette kan være en plass der evt. innkalte kan bli kjent på forhånd :)

Til slutt håper jeg det finnes flere her på bruket som har kommet inn i Jegerkompaniet, selv om de kun tar inn 100 stk i Norge. Forøvrig viser statistikk at kun 30% av de innkalte kommer igjennom tjenesten.

Mvh. Thomas.

150px-JegerCoy-ISTAR.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
var der på skyteøvelse i 1uke i fjor vår, var en meget, meget, meget stusselig plass...

Var faktisk bedre standard på Bardufoss:P Men Velferdsbygget virket meget ok.

Kanskje like greit med en forholdsvis stusselig plass. Kan være greit for oss som ikke er vant til slikt. Jeg gleder meg i alle fall noe helt utrolig:D

Lenke til kommentar

Gleder meg i allefall utrolig mye :) Håper på en intens, hard, opplevelses rik, utfordrende og lærerik tjeneste! :)

"Utdanningstroppen i Jegerkp. Her blir ca 100 vernepliktige kalt inn, og ca 30% gjennomfører jegerutdannelsen. Etter 12 måneders tjeneste kan man søke om overføring til den profesjonelle troppen (Tropp 1)."

Kilde: Wikipedia

http://no.wikipedia.org/wiki/Jegerkompaniet

Lenke til kommentar
Jeg er kalt inn til Jegerkompaniet, i August:)

Kanon :D Er du motivert? :) Har du trent tilstrekkelig? :)

Så du hadde laget tråd på milforum, smart trekk! Finnes nok litt mer militærfaglig kompetanse der :D

Jeg måtte nesten det :p Er litt kult at det "henger" folk fra MJK, TMBT, osv der. Og så er det nok flere der som skal inn i Jegerkompaniet enn her. Muligheten er i alle fall større :)

Lenke til kommentar

Link til den tråden?

Ja, jeg er veldig motivert :) Trener styrke 5 ganger i uka, men det har ingenting med innkallelsen til jegekompaniet å gjøre sådan. Kondisen er litt smårusten, men skal ta en skippertak i Mai så får vi sjå.

Jeg ber til høyere makter om at det er et styrkerom der oppe. :innocent:

Da prates vi kankje i August ;) Har en bror på GSV, som jo ikke er en helt ulik tjeneste på mange måter og ifølge ham er det kjempe bra miljø der. Riktignok ikke samme sted, men det er garantert mye av det samme "opplegget" sosialt. Motiverte folk og derav blir det automatisk et godt miljø.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Jegerkompaniet holder til ved garnisonen på Porsangermoen, rett sør for Lakselv. Selve leiren skal i følge bekjente være svært lukrativ og fin med både kino og stort treningsrom til bruk. Jegertjenesten blir vel sett på som en av de hardere førstegangstjenesten.

Det blir i nær fremtid tatt opp politisk om evt. når Jegerkompaniet skal bli flyttet til Setermoen

Har ingen kilder da jeg har fått vite dette via jobben.

Endret av peryy
Lenke til kommentar

Takk for linky.

Orker ikke å lage meg bruker på milforum. Kan du spørre om fasilitetene der oppe for meg? Mer spesifikt om det er styrkerom der oppe? :)

Dersom du er intressert, så kan jeg sende deg MSN adressen min på PM, så kan vi bli litt "kjent" før innrykk (phannyboy)

Lenke til kommentar
Takk for linky.

Orker ikke å lage meg bruker på milforum. Kan du spørre om fasilitetene der oppe for meg? Mer spesifikt om det er styrkerom der oppe? :)

Dersom du er intressert, så kan jeg sende deg MSN adressen min på PM, så kan vi bli litt "kjent" før innrykk (phannyboy)

Jeg kan gi deg de svar du trenger ang. fasilitetene der oppe, i alle fall til en viss grad :)

MSN min: [email protected]

Alle som skal opp der kan legge meg til, fellesskap er viktig :D

Lenke til kommentar

Er et par stk på vaktlaget mitt som droppet ut av Jegerkompaniet i fjor høst. Under den tradisjonelle flyplasspilsen vår sist mandag fortalte de bittelitt om hvordan det var før de røk ut. Det hadde vært perioder med generelt mye fysisk og lite mat og søvn, og hver morgen under oppstilling ble det gitt beskjed om at det "bare var å ta ett steg frem, så havner dere i pulje 5 (dropouts)". I pulje 5 slipper man å slite seg ut, blir kjørt overalt osv, men disse er da såvidt jeg forsto i praksis ute av jegerkompaniet. Hver morgen var det noen som tok et skritt frem :)

Men befalet anstrenger seg visst for å psyke ut de som tilsynelatende ikke hører hjemme der, og selvsagt for å teste de resterende. Så det er bare å forberede seg på en fysisk og mentalt krevende tjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...