G Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Er det noen som kan si litt om forskjellen på disse 2. Norman er veldig stolte over sin Sandbox, og benytter den som ett salgsargument for "alt den er verdt". hehe Norman har veldig ivrige telefonselgere. Heller selv litt mot Trend Micro, da de tidlig har framstått som profesjonelle. Noen som har meninger å dele om disse 2 antivirus aktørene? Fikk med meg den blemmen som Norman hadde med den der norske bank-kunden sin for litt tilbake siden. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 jeg har brukt trend micro-internett security, den har jeg brukt i 7 år, er sååååå fornøyd, har hatt norman på en bærbar .. men etter 1 år når lisensen var gått ut, bytta jeg til Trend micro... jeg synes bruker vennligheten er 10 ganger bedre, jeg må også legge til at jeg aldri har hatt problemer med virus på PC-en, og jeg har hatt mye shit på den Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Ja, er litt i samme gate som deg. Har hatt Norton, fordi den var best i test mange ganger. Men jeg ble så lei av at en ikke kunne avinstallere programmet. Det var sluttbrukerproduktet til Norton jeg kjørte. Leste på nettet at bedriftsversjonene var ett mye bedre produkt. Idioter sier jeg bare, hvorfor skal ikke sluttbrukerne (hjemmebrukerne) også ha glede av ordentlig programvare. Altså dersom påstanden som jeg så på ett forum på nettet holdt stand da. Så fikk jeg med Trend Micro PC-cillin sammen med ett hovedkort og ble hektet jeg også. Også nesten parallellt så ble Norman installert hos noen jeg hjalp. Norman framstod jo i norsk datapresse som ett lovende produkt. Kan jo nevne "sandkassen". Brukervennligheten sånn i 1999 var ikke god på Norman produktet. Det ble en skikkelig æsj-opplevelse. Hvordan kan de gi ut noe sånt noe.. Når var det du toazty prøvde deg på ett Norman produkt? Med mine egne PC-cillin erfaringer i "ryggsekken" så ble Norman byttet ut også hos de jeg hjalp. Sånn har det vært i flere år, at de har kjørt PC-cillin der. Selv har jeg sluttet med PC-cillin for min del. Jeg har ikke så mye til overs for brannmuren. Men brannmuren i PC-cillin passer perfekt for brukere som ikke vil trykke på dialogbokser for å lære opp "sin brannmur". Jeg selv heller til gratisproduktet ZoneAlarm FREE på brannmurbiten. Så kunne jeg jo kjørt hva jeg ville omtrent av anti-virus løsninger. Det er nettopp det jeg gjør. Foreløpig heller jeg til ett gratisprodukt også der. Penger spart. hehe Så lenge kvaliteten føles oppegående fra det gratisproduktet så.. Det skal bli spennende å se hva Norman gjør for sitt eget renomme, og hvilken kvalitet de leverer framover. Det nytter ihvertfall ikke å hvile på "sine Laurbær" som antivirus utvikler. Jeg tipper at Norman blir kjøpt opp av noen, eller eventuellt at Norman kjøper opp noen for å bre seg mer internasjonalt. Jeg har inntrykk av at Norman sånn helhetlig helst kun har innpass i Skandinavia. Endret 28. mars 2008 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Norton har gjort det stort. Det viktigste suksessen er at de har lykkes å få innpass i de store el-kjedene, sånn sett i forhold til privatmarkedet. Det var dessuten tidlig ute. McAfee er også en gammel aktør som har kjempet nesten i samme "liga". Norman har en veldig lang vei å gå, dersom de da ikke skulle være fornøyd med å "tjene peanøtter". Ellers har en hørt mangt ett antivirus navn. Noen har dukket under eller blitt kjøpt opp. Men særdeles mange av dem henger fortsatt med i svingen. Konkurransen må være knallhard, samtidig som det kan se ut til at de forskjellige land parallellt har utviklet seg litt forskjellig. Det er kanskje derfor Norman fremdeles klarer å henge med. Jeg tror de sliter litt jeg etter den kunde-skandalen. Trend Micro's PC-cillin gjorde kanskje noe smart med den hovedkort bundlingen. Endret 28. mars 2008 av G Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 jeg hadde norman på min bærbare for 2 år siden.. uaktuelt å gå tilbake... storfornøyd med "Internet security fra Trend... driver også å installerer dette på alle maskiner jeg kommer borti... ingen som har klaga enda.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Mne så er det jo slik at Norman sin sandbox er ganske effektiv og god. Det er også derfor den blir brukt mye, hos andre firmaer. Nå har de jo nettopp lansert Norman Security Suite, som jeg synes er god, i forhold til versjon 5.xx. Brukervennligheten og utseende (som var på tide å bytte ut), er blitt veldig fin og oversiktlig. Nå er Norman også forbedret, og er langt mer effektiv enn før. De har begynt å satse på markedet i USA, og har nettopp åpnet kontor i San Francisco. (Mener jeg det var). Så det betyr vel at de vil prøve seg på det store markedet. Norman har skjerpet seg veldig, spessielt med dette nye produketet de lanserte før jul. De gjør det faktisk ganske godt for tiden. Trend Micro er også et lovende og godt produkt. Så jeg vil anbefale å teste ut en trial av begge, for å finne ut hva som passer best. Endret 28. mars 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Ressursbruken er svært høy med Trend Micro, både 2007 og 2008-utgaven. Jeg har selv opplevd PCer som har knelt fullstendig etter installasjon av disse. Regn f.eks. med en økning i RAM-bruk på bortimot 150MB for 2008-utgaven. Dette står etter min mening ikke i forhold til kvaliteten på produktet ellers. Programmer som Avira, Kaspersky og NOD32 bruker langt mindre ressurser, og gjør det jevnt over langt bedre i tester. Selv den gamle PC-dödaren Norton har skjerpa seg i 2007/2008-utgavene. Eneste litt interessante er at Trend har fått en simple HIPS-funksjonalitet i de siste versjonene som kan forhindre uønskede forandringer på systemet, men de er ikke alene om dette. Kaspersky har hvertfall hatt det siden v 6.0, og denne er bedre bl.a. på keylogger-detection. Når det gjelder norske Norman, så har denne også tradisjonelt hatt for høyt ressursbruk, men som ÜberNinja nevner, er den nye Norman Security Suite en klar forbedring, selv om det nok er rom for enda mer forbedring. Endret 28. mars 2008 av Langbein Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 hvorfor driver folk og kjøper "tunge" programmer til pcen sin når de kan få minst like gode programmer gratis pluss at de er letter for PC-en ..? er vel en grunn for at pc-cillin koster penger, og det er vel ikke bare pga. kundeservice det koster.. er vel jevnt over bedre disse "tunge, kostbare" programmene ? og brukervennligheten til pc-cillin internet security er den beste jeg har sett... og jeg har vært borti de fleste antivirus programmene.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Vel, Avira Antivir Free Edition slår nesten alle betalte programmer, så selv om det koster, så betyr ikke det kvalitet. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 har dårlige erfaringer med trend micro scan da den blokker mange torrent sider jeg bruker, einaste muligheten e å skru av heile greia. går ikke ann å tilate sider jeg vil ha, men ellers heilt greit til vanlig bruk. Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Avira gir ett generellt bra inntrykk ja. Har ikke sett på for mange tester av Avira. Men det virker greit synes jeg. Til bruk i bedrifter så tar også Avira seg betalt for at du skal kunne kjøre med den lovlig. En grei gimmick med Avira er at de gir penger når du betaler for lisensen din hos dem Auerbach Foundation The Auerbach Foundation contributes to greater protection and security in the world. Five euros will go towards the foundation’s projects for every Avira AntiVir PersonalEdition Premium and Avira Premium Security Suite sold in the Avira online shop. Avira Antivir får du også til Linux. Det er jo supert for de som måtte trenge slikt. Ah, bare for 2 år siden så var Norman fremdeles dårlig sier du toazty. Det var jeg ikke klar over (har ikke prøvd Norman på årevis). Jeg har ikke hatt anledning til å teste Trend Micro's ressursbruk i det siste, da den PC-en det kjører på er sirupstreig likevel. Brannmuren til Trend Micro er genialt enkel for vanlige folk, også vil jeg jo tro at den beskytter bedre enn Microsoft sin bundlede brannmur i og med at Trend Micro sikkert aktivt arbeider med å finpusse på den. Noe jeg ikke tror Microsoft gjør med sin brannmur. Men det blir jo litt synsing fra meg det da. Microsoft tetter nok helst kun hull/feil med programmene, noe som uansett er strengt nødvendig vilkårlig hvilket program du betrakter. Har ennå ikke sett noen oppdatering av brannmuren bli tilbudt gjennom Windows Update. ÜberNinja: hvilke andre firma er det som benytter seg av Norman's sandbox, er det innbakt med andre sine sikkerhetsprogramvare da? Eller tenker du kun på firmakunder som generellt kjøper Norman programvaren til antivirus funksjon? Endret 28. mars 2008 av G Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg mener F-Secure og Eeye (kjent i USA), bruker Norman sin Sandbox. Dog går disse under andre navn hos firmaene. F.eks F-Secure kaller den for Pegasus (eller noe slik). Ellers så bruker mange sikkerhetsfirmaer, eller firmaer med sensitiv informasjon Norman Sandbox. Denne versjonen av Norman Sandbox koster da flerefoldige tusen, og er ikke et alternativ for hjemmebrukere. Her skriver Norman at de nettopp har solgt Norman Sanbox lisenser til et firma som heter SonicWall: http://www.norman.com/News/Press_releases/50938/en De bruker som oftest ikke å avsløre hvilke firmaer som kjøper Norman Sandbox da firmaene ikke vil at de som bruker virus skal vite hvilke sikkerhetsprogrammer de har. Derfor hører man ikke mye om hvilke firmaer som virkelig bruker Norman Sandbox. Men det er nok veldig mange. Så den er ganske populær. Og når jeg tenker på hvilke firmaer som bruker Norman Sandbox, så mener jeg ikke at de kjøper lisenser for Norman antivirus. Som du sikkert har forstått hvis du har lest over. Endret 28. mars 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) men trend Internet security er en foreferdelig god pakke til hjemme PC-en, den har alt.. du slepper flere sikkerhets programmer Antivirus Anti-spionprogrammer Antispam Antiphishing Beskyttelse mot identitetstyveri Toveis brannmur Foresattekontroll men du som sier du ikke kommer inn på torrent sider... jeg kommer glatt inn, jeg har min sikkerhet på medium, alltid hatt det, og har ALDRI hatt problemer med å komme meg inn på sider, får opp en tekst iblant at jeg entrer en usikker side, men det er som regel hvis jeg har skrevet feil, og kommer inn på feil side eller noe... null problemer, og kan glatt anbefale Trend internett security, 700kr for 2 år, er ikke så gale, og til deg som sier at disse programmene er tunge ? Din side testet ut mange antivirus program i 2006, norton er vel regnet som det tyngste for PC-er, og det var overaskende LITE forkjell i bruk av systemressurser i forhold til de andre antivirus programmene, AVG, nod32, panda, pc-cillin, norman, norton, var representert i testen.. Endret 28. mars 2008 av toazty Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 har trend micro officescan client. det fulgte med skolelaptoppen. går ikke ann å stille nokka. går bare å søke og se gamle logger. er ikke noen plasser eg kan bytte innstillinger. einaste løsning var å skru det av. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 men trend Internet security er en foreferdelig god pakke til hjemme PC-en, den har alt.. du slepper flere sikkerhets programmer Antivirus Anti-spionprogrammer Antispam Antiphishing Beskyttelse mot identitetstyveri Toveis brannmur Foresattekontroll Folk har forskjellige behov, og mange trenger ikke alle tingene på lista di Antispam trenger jeg ikke, fordi mail-leverandøren min har såpass god antispam at nesten ingenting slipper gjennom uansett. Antiphising trenger jeg heller ikke, fordi hodet mitt er den beste antiphisingen. I tillegg har de fleste nyere browsere innebygd antiphising, bl.a. Firefox, Opera og MSIE. Foresattekontroll har jeg definitivt ikke behov for. Forøvrig er ingen sikkerhetspakker komplette. HIPS-funksjonene er ikke så veldig avanserte i Trend Micro. Virtualisering/sandboxing virker som er fraværende? og til deg som sier at disse programmene er tunge ? Din side testet ut mange antivirus program i 2006, norton er vel regnet som det tyngste for PC-er, og det var overaskende LITE forkjell i bruk av systemressurser i forhold til de andre antivirus programmene, AVG, nod32, panda, pc-cillin, norman, norton, var representert i testen.. Norton var kanskje det tyngste i 2006, og har jo vært beryktet både for å sluke ressurser og være vanskelig å uninstallere. Men 2007/2008-utgavene bruke mye mindre ressurser, så de tyngste antivirus-programmene i dag er nok Trend Micro, Panda, og deretter kanskje McAfee og Norman. Poenget mitt er at programmer som Avira, Kaspersky, NOD32, AVG, F-Prot, og til dels Norton og F-Secure* bruker vesentlig mindre ressurser. * Litt avhengig av versjon. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Du trenger ikke betale noe for og få oppsett som står seg mot alt der ute. Bruker og anbefale avira+comodo+sas. Som er en bra gratis løsning,som bruke lite ressuser. Hmm når det er gratis så er det vel dårligere tror mange. Avira gratis bruker samme database som betalversjon,så da vet vi at det er bra. Brannvegg ser o-armor har dratt til med 100% http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php Sas er jo et av de faste verktøy vi bruker til og renske opp i systemer med virus-spyware og logger viser jo den gjør jobben bra. Klart mange ønsker og ha en ferdig pakke som har alt. Det er jo forstårlig det Endret 29. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Når det gjelder Trend så har jeg aldri fått virus på maskiner med dette installert. Det har jeg fått med Norman. Det kan bare være tilfeldigheter, men dette er hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Snippsat: Nyeste versjon av Comodo (som ble sluppet i går eller for to dager siden), klarer nå 100% på Matoustec testen. Så da er Comodo og Online Armor et veldig godt valg. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 SNIPPSAT: Kjekk oversikt det der. Hvordan står Commodo Firewall og Online Armor Personal Firewall, når de må jobbe sammen med følgende programvare: Avira Antivir og SpyBot Search & Destroy Er det noen konflikter, og bør en slå av TeaTimer i Spybot S&D? Lenke til kommentar
G Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Installerte likegodt Commodo Firewall på en PC som jeg bruker. La merke til at Windows brannmuren ikke ser ut til å ha blitt slått av automatisk av Commodo under installasjonen. Sikkerhetssenteret i Windows XP sier at det er en eller flere brannmurer installert. Hvordan skal en forholde seg til dette? Kanskje bare la det være satt opp slik som det står nå i Windows sikkerhetssenteret.. Det vil si at Windows brannmuren tilsynelatende er på. Støtter Commodo seg på Windows brannmuren kanskje? Synes dette er litt tvetydig av Commodo og ikke plassere navnet sitt inn i Sikkerhetssenteret som den aktive brannmuren i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå