Software_Scenario Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Hei, jeg håper det er greit at jeg legger dette innlegget her. Jeg vet at det er mange her som driver med bl.a SQL server, og tror dette - dog det ikke er et spørsmål, kan være interessant for vedkommende. Jeg vil legge til at alle er invitert, uansett kunnskapsnivå. Vi skal holde et gratisseminar og tror at det er flere her som kunne vært interessert i ting som blitt tatt opp. Temaet denne gang blir Linq og SQL Server 2005 med fokus på ytelse og performance. Semiaret starter kl 11:00 og vil vare til ca 12:30, da vil det bli servert noe å bite i. Linq Linq representerer det nyeste innen databasebehandling i .NET. Tilgjengelig delvis i .NET 3.0, og fullverdig i .NET 3.5, er dette en helt ny fremgangsmåte for å jobbe med datakilder. Vi ser på ytelsen til Linq kontra andre metoder. SQL Server 2005 Å tune Performance på en SQL Server er en kunst. Leif Arefjord viser deg hvordan du kan gjøre databasen din kjappere ved å se på Performance Monitor, Counters, SQL Profiler, Events og Columns samt resultater fra Performance Monitor/SQL Profiler. Dersom det er av interesse, og om tiden tillater det, vil han også ta for seg hvordan du kan opprette en Database-change-log. For de som synes dette kunne vært interessant kan dere få mer informasjon på www.softscenario.no ellers svarer jeg på meldinger her. Endret 28. mars 2008 av Software_Scenario Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Lokalisasjon? Hvor holdes altså dette kurset? Lenke til kommentar
Software_Scenario Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Hei dabear. Vi holder til midt i Oslo. Holbergsgate 1. Det er ca 10 min gange fra Nasjonal, evt så kan man ta trikk som stopper på stasjonen Holdbergsplass. Kart fra Gulesider Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Har allerede rukket å sende påmeldingsmail for to stk Lenke til kommentar
Software_Scenario Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Fikk mailen din ja. Kjempe hyggelig å høre! Da sees vi hvertall da. Håper flere har lyst til å komme. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei dabear.Vi holder til midt i Oslo. Holbergsgate 1. Det er ca 10 min gange fra Nasjonal, evt så kan man ta trikk som stopper på stasjonen Holdbergsplass. Kart fra Gulesider Æsj, det var synd. Kunne tenkt meg å delta, men dessverre lit langt å reise fra trondheim. Det vil vel ikke bli lagt ut en videostream i etterkant? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Er det mange som har meldt sin interesse da? Lenke til kommentar
Software_Scenario Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Hei, Dabear: Det blir nok ikke noe videostream denne gangen. Mulig neste gang. Vi har planer om å holde fler i fremtiden. Mulig at videostream er noe som kommer etter hvert Manfred: Så langt er det 18 påmeldte og fler som har meldt interesse. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Er ganske ny på programmering, vil dette kurset være noe for meg? Lenke til kommentar
Software_Scenario Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Hei, Ja, jeg vil anta at dette vil være noe for deg. Seminaret vil gå ganske mye på database også, ikke bare programmering. Det er bare å melde seg på Ha en fortsatt fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå