Gå til innhold

Gratisseminar 17 April - Linq og SQL Server

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper det er greit at jeg legger dette innlegget her. Jeg vet at det er mange her som driver med bl.a SQL server, og tror dette - dog det ikke er et spørsmål, kan være interessant for vedkommende. Jeg vil legge til at alle er invitert, uansett kunnskapsnivå. Vi skal holde et gratisseminar og tror at det er flere her som kunne vært interessert i ting som blitt tatt opp. Temaet denne gang blir Linq og SQL Server 2005 med fokus på ytelse og performance. Semiaret starter kl 11:00 og vil vare til ca 12:30, da vil det bli servert noe å bite i.

Linq

Linq representerer det nyeste innen

databasebehandling i .NET. Tilgjengelig delvis i .NET 3.0, og fullverdig i .NET 3.5, er dette en helt ny

fremgangsmåte for å jobbe med datakilder. Vi ser på ytelsen til Linq kontra andre metoder.

SQL Server 2005

Å tune Performance på en SQL Server er en kunst. Leif Arefjord viser deg hvordan du kan gjøre

databasen din kjappere ved å se på Performance

Monitor, Counters, SQL Profiler, Events og Columns samt resultater fra Performance Monitor/SQL Profiler.

Dersom det er av interesse, og om tiden tillater det, vil han også ta for seg hvordan du kan opprette en Database-change-log.

For de som synes dette kunne vært interessant kan dere få mer informasjon på www.softscenario.no ellers svarer jeg på meldinger her.

Endret av Software_Scenario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei dabear.

Vi holder til midt i Oslo. Holbergsgate 1. Det er ca 10 min gange fra Nasjonal, evt så kan man ta trikk som stopper på stasjonen Holdbergsplass.

Kart fra Gulesider

Æsj, det var synd. Kunne tenkt meg å delta, men dessverre lit langt å reise fra trondheim.

Det vil vel ikke bli lagt ut en videostream i etterkant?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...