Gå til innhold

Fujifilm FinePix F100fd, når kommer det og pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet når Fujifilm FinePix F100fd dukker opp i Norge, og hvilke webbutikk pris det mest sannsynlig vil komme til å få...?
Det er forventet å komme i løpet av mars, med andre ord er det nok farlig nær ankomst nå. Prisen er antydet til 3500 (villedende), men den første tiden vil nok prisnivået ligge omtrent der. Etter noen måneder faller nok prisen en del, regn med under 3000 i overgangen mai-juni - forutsatt at det faktisk kommer før april.
Lenke til kommentar
OK, så det blir priset en god del over F50fd. Finnes det noen tester på nett ennå, evt. previews?
http://www.digitalcamerainfo.com/content/F...eview-17575.htm

Kan advare om at den er _reklamefinansiert_, så det dukker opp en reklameside for hver underside - du kan klikke deg videre, men det er fantastisk irriterende likevel. Innholdet i previewen er dog ganske bra. Vi får dog ikke se noen bilder - det virker ikke som de har gjort heller, så det blir mest hvordan det er i bruk de har vurdert.

Lenke til kommentar
Takk! Det er i grunnen bildekvaliteten jeg er mest spent på, og sikker mange andre også mhp. F50fd :) Står helt på vippen om jeg skal bestille F40fd, eller vente på F100fd (men ut med dobbel pris av F40fd).
Ikke regn med at bildekvaliteten er _bedre_ enn F40fd - og det er ikke tvil om at du vil få mye mer for pengene med F40fd. Men jeg forstår fristelsen, det er et behagelig lommekamera de tilbyr i F100fd.
Lenke til kommentar
Takk! Det er i grunnen bildekvaliteten jeg er mest spent på, og sikker mange andre også mhp. F50fd :) Står helt på vippen om jeg skal bestille F40fd, eller vente på F100fd (men ut med dobbel pris av F40fd).
Ikke regn med at bildekvaliteten er _bedre_ enn F40fd - og det er ikke tvil om at du vil få mye mer for pengene med F40fd. Men jeg forstår fristelsen, det er et behagelig lommekamera de tilbyr i F100fd.

Nei, bedre skal nok litt til med større zoom-område samt høyere pixel tetthet. Men jeg skjønte det slik at CCD brikken i F100fd er større enn i F50fd, noe som i hvertfall teoretisk bør hjelpe i forhold til kritikken F50fd har mottatt.

Brukesområdet til dette kameraet er rent familiebruk for alle medlemmer, trigget mest på facedetection mulighetene, siden vi sliter veldig med at flere i familien fokuserer mellom to hoder med D70'n....

Fungere 'fd' OK på F40fd, ser jo at de aller fleste produsentene nå har kommet med slik funksjonalitet? F40fd er veldig fristende mhp. pris...

Lenke til kommentar
Fungere 'fd' OK på F40fd, ser jo at de aller fleste produsentene nå har kommet med slik funksjonalitet?
Ja, det fungerer tilfredsstillende. Det har blitt enda bedre på F50fd, men andelen bilder som er forbedret med fd i F40fd er heller ikke ubetydelig.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fujifilm f100fd har nå dukket opp i norske nettbutikker, MPX får det inn 14/4 og det er priset til 2899,- Link.

På forumet på DPReview så advares det mot "pink banding issue", en del kameraer gir visst et rosa skjær på venstre kant av bildet. Men så vidt jeg kan se så har det ikke kommet noen offisiell kommentar på dette ennå, og det gjelder også så langt bare kameraer i salg i østen (siden det ikke har blitt solgt mange i USA/Europa ennå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...