stian90_2 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Heisann, har akuratt fått en dynabel bf0756 forsterker i hus. Det jeg egentlig først reagerte på var at den ikke var pakken inn da jeg fikk den i posten, var bare esken liksom, med noe grått papir rundt, men tenkte at forsterkeren kanskje tåler frakten i posten som kan være ganske røff.. Jeg pakket så opp veldig spent og leste bruktanvisningen, fant ut at jeg måtte ha 25mm kabler, og la opp dette, la kabel fra batteriet, fra karoseriet til forsterker, og ny ledning fra batteri til forsterker.. Da jeg koblet til alt i forstekeren pluss REM så kom ikke det grønne power lyset på, jeg skjønnte ingenting, og begynnte og sjekke om jeg hadde koblet feil. Videre på kvelden prøvde jeg og koble forsterkeren rett i bateriet med pluss og minus, uten noe resultat. Enda ikke noe grønt power lys. Er forsterkeren gåen ? Hva KAN være galt ? Skal jeg bare sende den inn og si at den er defekt og be om ny ? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 ville sjekket sikringer først;) Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Har sjekket sikringene, ingen er gått.. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 sikker på at den får remote? prøv en ledning fra + til REM på forsterkeren og så mål at det er spenning bak ved forsterkeren Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Er remote viktig da ? Har målt spenningen til forsterkeren, får 12V og 13 når motoren er igang, Prøvde med en ledning fra + på forsterkeren til REM, da fikk jeg plutselig rødt protection lys, har jeg aldri fått før ? Hva vil dette si, er ledningen fram til REM på cd spilleren ikke rett da ? må jeg kanskje legge ny ? Kanskje går den i protection pga dårlig jording ? Endret 28. mars 2008 av stianiquniez Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Remote er litt viktig. Da skrur forsterkeren seg på med spilleren din, så bruker den ikke strøm når du ikke hører på musikk. Det lyser rødt på protect før den grønne lampa lyser på min bf 0804 forsterker. Hvis du har 25mm^2 til både jord og pluss så brudte det være tistrekkelig. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Har en honda accord 88 modell.. Tenkte kanskje det var dårlig pussa på kaoseriet eller noe slikt.. Hvor skal REM kobles på da ? Skal jeg bare prøve og la den stå i protection en stund mener du ? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) jeg hadde problem emd at forsterkeren ikke ville skru seg på for litt siden.. når jeg tok en kabelstump fra strøm til remote så skrudde den seg på.. men tok kvelden like etter.. fant ut at det var den blå kabelen bak på selve cd-spilleren som kutta strømmen til remoten når den var tilkobla.. Dette var da på en Seat Cordoba.. sjappa jeg kjøpte spillern fra hadde hatt nøyaktig samme problem med en golf et par dager før.. er jo praktisk talt samme bilen.. Endret 28. mars 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Skal prøve og koble REM til den blåe ledningen framme og se om det blir noe forskjell... Er virkelig forvirret angående REM nå ^^, Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det er bare en kabel som gjør at forsterkeren skrur seg på samtidig med spillerene din. På norsk heter det styrestrøm. PS: Den skal kobles på den blå og hvite ledningen, ikke den blå. Du kan også koble på den røde. Se her Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 du kobla sikkert 2 blå ledninger sammen når du satt inn spilleren, koble ut den og se om forsterkeren skrur seg på! Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Kobla til REM på den blåhvite nå, forsterkeren går bare inn i protecrion mode, og det grønne power lyset tennes ikke, hva kan være årsaken til dette ? Skal jeg prøve og pusse jordingen bedre og legge ny kabel fra batteri til jord ? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Sjekk om du har en kortsluttning ett eller annet sted. Er alle kabler inn til forsterkeren skikkelig isolert? Endret 29. mars 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 du kan også prøve å ta ut høytalerne påutgangene å se hva forsterkern sier da Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Det står ingen høytalere koblet til forsterkeren, og har sjekket ledningene, la dem opp rett før jeg fikk forsterkeren så er ikke noe galt der ? Noen som har noen anelse om hva det kan være ? Skulle jeg kanskje ikke lagt kabel fra + til REM ? Begynner og se mørkt på dette prosjektet.. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 visst jeg forstod deg rett så har du lagt pluss fra batteriet til rem? rem er som oftest en blå ledning bak spilleren som du strekker til rem på forsterker Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg har lagt en kabel fra + på batteriet til pluss på forsterker, så fikk jeg forslag her oppe for og få liv i forsterkeren om og legge en kabel fra + på forsterker til REM, skulle jeg kanskje ikke gjort det ? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 du har ikke mulighet for å prøve med en annen spiller? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 på min gamle spiller var det en blå ledning til rem. på den jeg har nå er det blå og hvit så sjekk at rem er koblet på riktig plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå