Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er forsterkeren min defekt ?

Anbefalte innlegg

Heisann, har akuratt fått en dynabel bf0756 forsterker i hus. Det jeg egentlig først reagerte på var at den ikke var pakken inn da jeg fikk den i posten, var bare esken liksom, med noe grått papir rundt, men tenkte at forsterkeren kanskje tåler frakten i posten som kan være ganske røff..

Jeg pakket så opp veldig spent og leste bruktanvisningen, fant ut at jeg måtte ha 25mm kabler, og la opp dette, la kabel fra batteriet, fra karoseriet til forsterker, og ny ledning fra batteri til forsterker..

Da jeg koblet til alt i forstekeren pluss REM så kom ikke det grønne power lyset på, jeg skjønnte ingenting, og begynnte og sjekke om jeg hadde koblet feil. Videre på kvelden prøvde jeg og koble forsterkeren rett i bateriet med pluss og minus, uten noe resultat. Enda ikke noe grønt power lys.

Er forsterkeren gåen ? Hva KAN være galt ? Skal jeg bare sende den inn og si at den er defekt og be om ny ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er remote viktig da ?

Har målt spenningen til forsterkeren, får 12V og 13 når motoren er igang,

Prøvde med en ledning fra + på forsterkeren til REM, da fikk jeg plutselig rødt protection lys, har jeg aldri fått før ? Hva vil dette si, er ledningen fram til REM på cd spilleren ikke rett da ? må jeg kanskje legge ny ?

Kanskje går den i protection pga dårlig jording ?

Endret av stianiquniez
Lenke til kommentar

Remote er litt viktig. Da skrur forsterkeren seg på med spilleren din, så bruker den ikke strøm når du ikke hører på musikk. Det lyser rødt på protect før den grønne lampa lyser på min bf 0804 forsterker.

Hvis du har 25mm^2 til både jord og pluss så brudte det være tistrekkelig.

Lenke til kommentar

jeg hadde problem emd at forsterkeren ikke ville skru seg på for litt siden.. når jeg tok en kabelstump fra strøm til remote så skrudde den seg på.. men tok kvelden like etter.. fant ut at det var den blå kabelen bak på selve cd-spilleren som kutta strømmen til remoten når den var tilkobla..

Dette var da på en Seat Cordoba.. sjappa jeg kjøpte spillern fra hadde hatt nøyaktig samme problem med en golf et par dager før.. er jo praktisk talt samme bilen..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Det står ingen høytalere koblet til forsterkeren, og har sjekket ledningene, la dem opp rett før jeg fikk forsterkeren så er ikke noe galt der ?

Noen som har noen anelse om hva det kan være ? Skulle jeg kanskje ikke lagt kabel fra + til REM ? Begynner og se mørkt på dette prosjektet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...