RMR707 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei. Er veldig glad i fantasy bøker, og har lest flere bøker både på engelsk og norsk. Jeg driver på å studerer og har fått beskjed om at jeg bå lese en nordisk bok som er skerevt etter 1980... Jeg har tittet litt men finner ikke spesielt mange nordiske fantasybøker... Er det noen som vet om noe de vil anbefale??? Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Den jeg leser nå er råbra. Lushons plater av Andreas Bull Hansen. Er sci-fi da, hardcore postaopakalyptisk. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Sagaen om den siste Nattkrigeren, ein trilogi av Olaf Havnes, er ikkje so ille. Han har skrive nokre andre bøker ogso, men dei veit eg ingenting om. Har ogso høyrd ein del positivt om Skammar-serien av Lene Kaaberbøl, ein dansk forfattar. Veit ikkje kor mange det er, og om alle er omsett til norsk. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Ingen som har nevnt De Fire og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Fredrik Follestad? Humoristisk fantasy satt til nåtid med uvanlige helter. Kan ikke annet enn å anbefale den om du skal ha noe norsk. Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Skogland av Thore Hansen. Er kanskje litt barnslig, men er veldig lenge siden jeg leste den. Så husker ikke så veldig mye. Skogland Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Nå er jeg vell ganske sen med svar hær, men vill anbefale "Sagaen om den siste nattekriger" av Olaf Havnes og Horngudenes tale av B. Andreas Bull-Hansen, kan nevnes at jeg har lest alle horngudenes tale bøkerne 3 ganger og de er like gode hver gang, skrev faktisk en stil om Bull-Hansen for lenge siden i 10. klasse, fikk god karakter på den Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Selv kan jeg anbefale "Sagaen om Isfolket" av Margit Sandemo om du ikke har lest den allerede. Det er strengt tatt ikke direkte fantasy, men på den annen side er det ikke helt enkelt å plassere den i en kategori. Det kom 47 bøker pluss to andre serier som mer eller mindre er spin-off serien, så du får noe å lese en god stund fremover om du liker dette. Lenke til kommentar
IH7 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Har ogso høyrd ein del positivt om Skammar-serien av Lene Kaaberbøl, ein dansk forfattar. Veit ikkje kor mange det er, og om alle er omsett til norsk. Tre bøker. Hun er veldig god, og har også skrevet en trilogi om "Katriona Trivallia" (sølvhesten, Hermelinen og Isfuglen). Denne er ikke like god som Skammar-serien (som er veldig, veldig bra), men ganske lettlest og grei. Lenke til kommentar
meli Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 hei !! Jeg er ny på den forum og jeg vil hvis dere har en god nordmann skriver (til ?) ( anbefale ?) meg !!???? ( beklager ..... min norsk er elendig ......) Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Mer norsk fantasy - om bøkene stadig finnes i bibliotek-systemet (man kan glemme å få kjøpt dem). Forfatter: Felix Thoresen Bokserie: Amal Nor trilogien Handler om: To nordmenn som legger ut på vandring for å finne den hellige gralen på syttitallet en gang. ---- Ellers anbefales folket å ta en titt på forfatteren Øyvind Myhre, som har skrevet en litenm hærskare av bøker som er fantasy, sci fi eller en miks av disse genrene. Reidar jensen er en annen interessant forfatter, som har gitt ut en del novellesamlinger med fantasy såvel som sci-fi tilsnitt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ingen som har nevnt De Fire og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Fredrik Follestad? Humoristisk fantasy satt til nåtid med uvanlige helter. Kan ikke annet enn å anbefale den om du skal ha noe norsk. Eg støttar denne fullt ut! Lenke til kommentar
meli Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 takk for det svare hawkwind !! ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå