Gå til innhold

Gran Turismo, ubrukelige online? ASM = Godmode

hemsedal

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte Prologe i dag og har hatt en veldig artig kveld, så logget jeg på online.

Alle kjører Honda, og alle har på stabilitetskontroll som mer eller mindre gjør dette fra å være et kjørespill til å se ut som Zerg Tursimo. Helt utrolig å se at uansett hvor mye på gresset man er, hvor mye man feilberegner en sving, eller bare smeller inn i hva som helst så spinner ikke bilen ut.

Jeg prøvde å spille uten ASM og fant fort ut at det var bare å glemme om man skulle ha noen mulighet å henge på. Vet ikke hva dere mener, men jeg synes dette blir litt for dumt. Skal man har gøy racing så er det å miste kontrollen å spinne ut en del av gamet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreløpig er online-funksjonen rimelig døll ja. Trenger endel forbedringer.

Det jeg tror ville gjort online delen bedre:

-Regler:

Først og fremst at hosten kan velge å disable driving-aids sånn at ingen i racet kan bruke dette.

Innføre regler mtp på kutte curbsen, ramming osv.

-Skademodul :

Folk vil ikke lenger bruke deg som bremseklosse om bilen din blir skadet.

-Mulighet for å vote spillere ut av racet:

På LFS har man mulighet til å stemme folk ut av racet. Kanskje noe

man kunne innført på GT5 også? Og i FIFA har man jo en DNF%.

Kansje mulig å innføre noe av det samme, bare % på hvor mange ganger

man har blitt votet ut? Sånn at hosten har mulighet til å velge de bort fra racet før det starter.

Lenke til kommentar

Vil ikke si meg helt enig der. Spilte en del GT5P online i dag, og jeg spiller uten ASM og 0 traction control (beholder automatgiren når jeg er online). Og jeg ender som regel blandt de topp 3. ASM har en lei tendens til å sakke bilen unødvendig mye ned i skarpe svinger... lærte meg den leksen på Eiger Norwand.

Men ja, det er utrolig mange som kjører som de ikke vet hva en bremsepedal er, men de kræsjer og spinner som regel ut i en sving og ender lang bak i feltet.

Men vi kommer nok til å se noen forandringer på online play snart, spillet har jo tross alt bare vært ute noen dager i europa, og online delen har bare vært siden desember.

En annen ting er vel at hvis man spiller i Intermediate/Pro Racene online, så tror jeg de har strengere regler for kollisjoner (må kjøre sakte i noen sekunder før du får fortsette). Men det skal jeg ikke garantere.

Endret av Insolent
Lenke til kommentar
Kjøpte spillet i går og har ikke prøvd online delen, men kan man invitere venner fra venne-listen? Er keen på å ta en kamp med en kompis.

hehe...det er forbeholdt xbox live...;)

det er sagt att in-game chat mens du kjøyrer og andre tilleg funksjoner på online delen skal komme i nær framtid, men så langt er invites, eller generell kommunikasjon mellom spillere utan att ein har msn eller mobiltelefon liggende ved sidan av kun ein våt drøm enda..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

cptZiggy,

Enig med deg. Vi burde kunne få sette reger dem å sette driving ads til 0. Det er nok både enkelt og hadde løst problemene med at online racingen blir så veldig lite realistisk.

Uansett, jeg liker spillet utrolig godt. Masse morro og kan anbefale det til alle.

Selv kjøpte jeg der på Sony Store i Oslo, valge plate over nedlasting slik at jeg kan ta det med om jeg skal til en venner.

Lenke til kommentar
hehe...det er forbeholdt xbox live...wink.gif

Er vel litt å ta i.. man har anledning til dette i call of duty 4, resistance, burnout osv.. meeeeeeen jeg er enig.. det burde vært mulig i gt5 prologue også.

Egentlig burde det vært en standard i alle online spill på ps3.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
hehe...det er forbeholdt xbox live...wink.gif

Er vel litt å ta i.. man har anledning til dette i call of duty 4, resistance, burnout osv.. meeeeeeen jeg er enig.. det burde vært mulig i gt5 prologue også.

Egentlig burde det vært en standard i alle online spill på ps3.

Dette har de sagt kommer.

Det vil komme en oppdatering til GT Prologue rundt om den 15 april. Altså når usa får sin prologue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...