Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bindingstid. Lov til å flytte pga fryst abonnement?


Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jeg har et abonnement der det var 12 måneders bindingstid da jeg inngikk det. Dette er nå langt over 12 måneder siden og jeg har nå spurt om å få det sagt opp.

Saken er at abonnementet har vært fryst en periode under bindingstiden og jeg får beskjed om at bindingstiden er utvidet med så lenge som abonnementet har vært fryst..

 

Jeg ser at det er en enkel utvei å gå når deg gjelder bindingstid å bare kunne fryse det ut bindingstiden om de ikke har lov til å gjøre dette, men kan de virkelig flytte bindingstiden på denne måten?

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står nok om i vilkårene du også godtok da du opprettet abonnementet. Dersom du selv har fryst abonnementet, eller det har blitt fryst grunnet uoppgjorte fakturaer, skal du ikke se bort ifra at de kan utvide bindingstiden med like lenge som abonnementet har vært frosset.

Lenke til kommentar
Men det sier seg selv at operatøren har lov å utvide bindingstiden din like lenge som abonnementet har vært fryst.

 

Egentlig så sier det ikke seg selv at man har adgang til å utvide bindingstiden uten hjemmel i avtale eller lovverk.

 

Skal man forplikte seg til noe så må dette skje ved en avtale, og med mindre trådstarter uttrykkelig har avtalt at frys i abbonementet skal føre til tilsvarende økning av bindingstid så er dette et høyst reell problemstilling.

 

Kommer frysningen av betalingsmislighold fra trådstartersside, så må man også få dette inn i vurderingen.

 

Det mest naturlige er å gå til avtalevilkårene som trådstarter undertegnet når abbonementet ble inngått, event. vilkårene for at abbonementet ble fryst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...