Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Jeg har et abonnement der det var 12 måneders bindingstid da jeg inngikk det. Dette er nå langt over 12 måneder siden og jeg har nå spurt om å få det sagt opp. Saken er at abonnementet har vært fryst en periode under bindingstiden og jeg får beskjed om at bindingstiden er utvidet med så lenge som abonnementet har vært fryst.. Jeg ser at det er en enkel utvei å gå når deg gjelder bindingstid å bare kunne fryse det ut bindingstiden om de ikke har lov til å gjøre dette, men kan de virkelig flytte bindingstiden på denne måten? Endret 27. mars 2008 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Det står nok om i vilkårene du også godtok da du opprettet abonnementet. Dersom du selv har fryst abonnementet, eller det har blitt fryst grunnet uoppgjorte fakturaer, skal du ikke se bort ifra at de kan utvide bindingstiden med like lenge som abonnementet har vært frosset. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Du kan også kjøpe deg ut av abonnementet. Dette beløpet synker etter hver måned som går. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 det vil koste deg under 400 kroner å bryte denne bindingstiden nå dersom det er privatabonnenent du har. Men det sier seg selv at operatøren har lov å utvide bindingstiden din like lenge som abonnementet har vært fryst. Du har jo ikke betalt månedsavgiften mens aboet var fryst. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Men det sier seg selv at operatøren har lov å utvide bindingstiden din like lenge som abonnementet har vært fryst. Egentlig så sier det ikke seg selv at man har adgang til å utvide bindingstiden uten hjemmel i avtale eller lovverk. Skal man forplikte seg til noe så må dette skje ved en avtale, og med mindre trådstarter uttrykkelig har avtalt at frys i abbonementet skal føre til tilsvarende økning av bindingstid så er dette et høyst reell problemstilling. Kommer frysningen av betalingsmislighold fra trådstartersside, så må man også få dette inn i vurderingen. Det mest naturlige er å gå til avtalevilkårene som trådstarter undertegnet når abbonementet ble inngått, event. vilkårene for at abbonementet ble fryst. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 vel, netcom har i alle fall dette i sine vilkår (du vet, det dokumentet man sjeldent gidder å lese igjennom) og da er jo saken i alle fall biff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå