Gå til innhold

For svak PSU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3870x2 korta drar 156W alene på maks, hele systemet hans skal dra rundt 330W.. jeg ville gått for en litt større PSU for å ha noe å gå på, f.eks. en Corsair HX520W eller til nød en VX450.

Her kan du se effekttrekket fra veggen på en 3870x2 med quad-core extreme overklokket, den ligger på 290 watt, med et estimat på 80% effektivitet så vil det si at maskinen samlet sett trekker 232 Watt.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=12

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Her hvor? (mangler det link?)

Den kalkisen jeg bruker regner med worst case load på både CPU og GPU, dette oppnår du ikke bare med 3Dmark06, må kjøre prime95/orthos i bakgrunnen i tillegg...

Linken manglet ja, beklager det. Selv med prime og 3dmark så er det snakk om kanskje bare 10-20 watt mer enn bare 3dmark. Slike kalkulatorer tar ofte ganske hardt i.

AtW

Lenke til kommentar

Den har vært "right on the money" i mange tilfeller før, men siden 3850x2 er såpass nytt er det mulig de har lagt inn produsent-tall bare for å ha noe å gå ut ifra.. jeg ville uansett lagt inn 40-50% overkill, så da er jo 450-520W helt ok.

Lenke til kommentar
Det er nok i haugevis, i bunn og grunn. En slik PSU kan drive to stk 3870x2 uten noen særlig problemer.

Konge:)

Men jeg har et p35 Intel basert hovedkort. Mister man mye ytelse viss man kjører Crossfire med 4x fart på den ene pci express sloten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...