Gå til innhold

Er hk ødelagt?

AMDguru1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kabelen passer nok bare en vei =)

Nei ikke på min gjør den det, så derfor må eg passe på at eg setter kabelen riktig vei?

her også, men nyere kabler og drrit er noe annet, brukte min floppy fra en p100mhz da var det ikke sånn

Hos meg er det selve floppy'en som er feil konstruert, har en del kabler liggende, og alle er like. Så hos meg et det floppy'en som er feil, ikke kabelene.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har hatt en del floppy stasjoner igjennom tidene og på alle har det vert mulig å sette floppy'ens Interface kabel feil vei.

Men en ting som også har vert til felles for alle floppy stasjonene jeg har hatt er at vist Interface kablen er feil vei (noe som jeg ofte gjør når jeg roter inne i der), så lyser lyset på stasjonen konstant når maskinen er startet og da virker den seff ikke så da er det bare å snu den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Er kabelen satt i riktig kan diskett stasjonen være defekt siden den lyser hele tiden

Diskett stasjoner går ofte i stykker. Har opplevd at både 4-5 var defekte selvom de var helt nye

Lenke til kommentar

er kabelen satt feil vei i hoved kortet?

hvis ikke kan du skaffe deg en sånn "jalla" kabel uten sop durt øverst slik at du kan stappe den inn andre veien. har også et abit kd man da med raid. hadde et lignende problem med disketstasjonen men husker ikke hvordan jeg løste det. :roll:

Lenke til kommentar
Asså, alle mine ata 100 kabler passer kun 1 vei, kanskje du bruker noe jall uten den kanten oppe på kabelen som er der for å gjøre slikt at kabelen passer 1 vei, men dette er vel kvalitet i forholdsvis? :)

Joda, mine ata66 kabler passer og bare en vei? Men er forskjell på ide kabel og en floppy kabel? BTW så er det ikke noe som heter ata100 kabel. Alle kablene er ata66, 40pin og 80 ledere hvor av 40 ledere er jord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...