Fiffik78 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hei, jeg har fått et utrolig tåpelig problem i Vista. Når jeg startet maskinen første gang ble jeg bedt om å velge et brukernavn, eks 123. Greit nok, så endret jeg brukernavnet til noe mer intelligent eks abc. Problemet nå er; når jeg går inn på datamaskin, velger OS, brukere - så kommer 123 opp, ikke abc som jeg endret maskinnavnet til? Noen som har en forklaring på hvorfor ikke brukermappen også endret navn når datamaskinnavn/brukernavn ved pålogging ble endret? Hva skjer dersom jeg sletter hele brukerkontoen, går dataene der tapt eller blir de overført noe sted? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Kanskje du lagde en ny brukerkonto istedenfor å forandre navn? Hvis du slette en brukerkonto så forsvinner dataene som er knyttet til den brukerkontoen, det vil si c:\brukere\123 og alle undermappene i 123. Endret 27. mars 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Kanskje du lagde en ny brukerkonto istedenfor å forandre navn? Hvis du slette en brukerkonto så forsvinner dataene som er knyttet til den brukerkontoen, det vil si c:\brukere\123 og alle undermappene i 123. Det vil vi unngå c:\brukere\123 endrer ikke navn, det er problemet.. Selv om alt annet står nå som abc (som er ønskelige) så er det kun c:\brukere\123 som ikke endrer navn. Går jeg inn på brukerkontoer og avanserte brukerprofilegenskaper heter kontoen jamen meg abc\123. Den har med andre ord akseptert å endre abc, men ikke slettet 123. Kreativt.. og totalt uforståelig. I og med at dette er den eneste kontoen jeg har på maskinen så er det ikke opprettet en ny konto. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Har ingen forklaring. Jeg selv ville bare reddet ut det som er av nyttige data i c:\brukere\123, laget en ny administrator-konto og så slette den gamle kontoen som åpenbart ikke er helt "frisk". Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Har ingen forklaring. Jeg selv ville bare reddet ut det som er av nyttige data i c:\brukere\123, laget en ny administrator-konto og så slette den gamle kontoen som åpenbart ikke er helt "frisk". Jeg henter ut alle data nå. Hvordan lager jeg en ny administratorkonto? Må jeg resette hele systemet? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Kontrollpanel, brukerkontoer, behandle en annen konto, opprette en ny konto, og da får du opp et vindu der du kan velge kontotype og kontonavn. Etterpå er det bare til å logge ut og logge inn på den nye kontoen, så kan du slette den gamle. Endret 27. mars 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Kontrollpanel, brukerkontoer, behandle en annen konto, opprette en ny konto, og da får du opp et vindu der du kan velge kontotype og kontonavn. Etterpå er det bare til å logge ut og logge inn på den nye kontoen, så kan du slette den gamle. Strålende, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå