Gå til innhold

Vurderer psp, bør jeg?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe psp, spesielt fordi jeg skal reise en del til våren/sommeren og tenker at det kan være greit å ha noe å gjøre på flyet (spesielt når jeg skal til USA).

 

Enten psp, ellers så går jeg for NDS. Hva mener dere? Er en Zelda fan, og vil gjerne få prøve Phantom Hourglass. Det samme gjelder Mario Kart/Super Mario.

 

Noen innvendinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSP kan være veldig greit å ha ja når du reiser, men ellers kommer du nok nesten aldri til å bruke den :p

I forhold til hvor mye man kan gjøre med en PSP i dag forhold til DS, ville jeg gått for en PSP ja. Jeg synes også den har generelt mange bedre spill, DS har mye mer barnespill. Men det blir ditt valg :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kjøpte PSP 2001 og noen spill:

Ratchet & Clank: Size Matters

NFS: MOst Wanted

Final Fantasy VII: Crisis Core

God of War: Chains of Olympus

Patapon

 

Har vel knapt gjort annet enn å spille når jeg har hatt tid. Angrer ikke et sekund (tror jeg har spilt PSP mer enn jeg gjorde med PSX/PS2/PS3 når jeg fikk det. Anbefales!

Lenke til kommentar

Takk for raske og mange svar ;) Vet fremdeles ikke hvilken jeg går for...har veldig lyst på Zelda PH, kanskje jeg går for DS bare derfor...

 

Uansett hvilken jeg går for, psp/DS batteriet holder jo ikke en flytur fra Norge til Statene. Hvor lang er batterilevetiden? Noen som vet det?

 

Finnes det en form for portabel lader eller no? En sak man kan lade opp hjemme, for så å bruke den som strømkilde når batteriet går tomt?

Endret av Bendikbiversen
Lenke til kommentar

Jeg har selv psp og har prøvd NDS, psp har du flere muligheter med eks: se på film, internett, musikk, se på bilder osv.

 

Men NDS har mye bedre spill en det psp har. Kun bil spill som kan være bra på pspen, noen unntak er jo gta spillene og killzone da ;)

 

Men hvis du vil ha en håndholdt for å spille på, så ville jeg nok gått for NDSen :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde begge med meg på ferie nå i påsken. Brukte bare PSP mens søster brukte NDS for Mario Kart. Begge er noen juveler. Men om du vurderer PSP er Killzone, Patapon, God of War, GTA spillene, Castlevania Dracula X Chronicles, pluss pluss kjekt. Er mye bra på NDS også og har fler spill der enn på PSP, men PSP har mange fine funksjoner og har mer potensiale enn NDS som jeg ofte føler er litt "cheap". Men den har gode spill, MANGE gode spill..

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
Men NDS har mye bedre spill en det psp har. Kun bil spill som kan være bra på pspen, noen unntak er jo gta spillene og killzone da ;)

 

Så Crisis Core og det nye God of War er ikke noe å hoppe i taket for? ;)

Hehe jo av God of War så, men alldri vært no stort fan av FF serien ;)

 

Men det er vel ikke så mange andre bedre spill til psp en det? ;)

Endret av langkaas92
Lenke til kommentar
Jeg har selv psp og har prøvd NDS, psp har du flere muligheter med eks: se på film, internett, musikk, se på bilder osv.

 

Men NDS har mye bedre spill en det psp har. Kun bil spill som kan være bra på pspen, noen unntak er jo gta spillene og killzone da ;)

 

Men hvis du vil ha en håndholdt for å spille på, så ville jeg nok gått for NDSen :thumbup:

 

Ganske uening, DS har for det meste barne spill og dritt spill.

 

Kan jo nevne noen "topp" spill pspen har som er ganske bra:

 

Tekken: Dark Resurrection

Daxter

Patapon

Burnout Legends

Metal Gear Solid serien

Syphon Filter serien

Wipeout Pure

SSX On Tour

Ratchet & Clank: Size Matters

Prince of Persia serien

Tomb Raider serien

Silent Hill

Tony Hawk serien

Pro Evolution Soccer og Fifa

 

 

Utrolig bra spill hele gjengen, og det finnes også flere :thumbup: Såvidt jeg vet har ikke DS mye annet å by på enn Mario spillene og Metroid Prime.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Har begge selv, og begge er bare kos etter min mening. På psp spiller jeg Daxter og Crisis Core som kom i posten idag. På DS spiller jeg Apollo Justice og Ninja Gaiden Dragon Sword.

 

Begge har sine positive og negative sider. Å velge 1 av de kommer helt an på hver enkelt person og hva man ønsker.

Lenke til kommentar
PSP kan være veldig greit å ha ja når du reiser, men ellers kommer du nok nesten aldri til å bruke den :p

I forhold til hvor mye man kan gjøre med en PSP i dag forhold til DS, ville jeg gått for en PSP ja. Jeg synes også den har generelt mange bedre spill, DS har mye mer barnespill. Men det blir ditt valg :p

 

Hah, den var god!

Lenke til kommentar
Jeg har selv psp og har prøvd NDS, psp har du flere muligheter med eks: se på film, internett, musikk, se på bilder osv.

 

Men NDS har mye bedre spill en det psp har. Kun bil spill som kan være bra på pspen, noen unntak er jo gta spillene og killzone da ;)

 

Men hvis du vil ha en håndholdt for å spille på, så ville jeg nok gått for NDSen :thumbup:

 

Ganske uening, DS har for det meste barne spill og dritt spill.

 

Kan jo nevne noen "topp" spill pspen har som er ganske bra:

 

Tekken: Dark Resurrection

Daxter

Patapon

Burnout Legends

Metal Gear Solid serien

Syphon Filter serien

Wipeout Pure

SSX On Tour

Ratchet & Clank: Size Matters

Prince of Persia serien

Tomb Raider serien

Silent Hill

Tony Hawk serien

Pro Evolution Soccer og Fifa

 

 

Utrolig bra spill hele gjengen, og det finnes også flere :thumbup: Såvidt jeg vet har ikke DS mye annet å by på enn Mario spillene og Metroid Prime.

Her er i hverfall noen spill fra Ds:

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

Advance Wars: Dark Conflict

Hotel Dusk: Room 215

New Super Mario Bros

Mario Kart DS

Metroid Prime: Hunters

Tony Hawk’s American Sk8land

Geometry Wars: Galaxies

 

Det er noen Mario spill og et Prime her, men det finns faktisk noen bra spill til Ds ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...