Gå til innhold

Mulig å få tak i SO-DIMM (DDR) PC2100?

vinzenT

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Pacard Bell EASYNOTE E2221 D, som jeg har tengt å oppgradere ram-en på. På hjemmesidene står det at pc-en bare støtter SO-DIMM (DDR) PC2100. Jeg letet på komplett og diverse steder, men fant bare PC2700. Det er snakk om 1024 mb ram.

Er det mulig å få tak i nye PC2100-brikker, eller må jeg ty til bruktmarkedet?

Takker for alle svar :)

PS. På hjemmesidene står det: Type: PC266 (PC2100 / DDR-266) DDR SDRAM 200-pin SO-DIMM.

-vinzenT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stor sjangs for at PC2700 eller PC3200 brikker vil funke i maskina di. Selv om RAM-brikkene takler høyere frekvenser, er ikke det det samme som at de kjøre på den frekvensen, men kan kjøre på lavere frekvens (PC2100).

Lenke til kommentar
Det er stor sjangs for at PC2700 eller PC3200 brikker vil funke i maskina di. Selv om RAM-brikkene takler høyere frekvenser, er ikke det det samme som at de kjøre på den frekvensen, men kan kjøre på lavere frekvens (PC2100).

Om jeg har rett så er det der en bærbar PC.

Min HP bærbare var ett mareritt RAM messig, den skulle ha DDR minne på PC2700 hastighet, noe annet kom ikke på tale.

Prøvde en del brikker der iblant en PC3200 og resultatet var at den ikke bootet, skjermen ble svart som det ble ingen POST heller.

Kan hende du klarer å få den til å starte med PC2700 RAM i ditt tilfelle men det er ikke sikkert.

Lenke til kommentar

Det skal i utgangspunktet ikke være noe problem å kjøre PC2700 eller PC3200 selv om det originalt er PC2100. Men noen maskiner er sære. Jeg har selv et par eldre HP maskiner, og av 4 forskjellige minne merker jeg har testet, så er det kun Crucial som har fungert. Har testet Twinmos, A-Data og Apacer (som jeg kommer på i farten). Så HP er nok sær på minne. Har også en Fujitsu simens maskin som er enda eldre, og den har tatt alle brikkene jeg har testet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

hvordan gikk det?

kult å fått høre hvordan det funket da.

Jeg er på utkikk etter akkurat det samme.

Fatter har ei Easynote E2221 D maskin som er sykt treg.

Har fjernet alt unødvendig drit og disablet det som går ann å fikse på.

Det er bare 256mb ram på den så mistenker at Norton stikker av med alt under oppstart for det tar 15 min før den er mulig å bruke.

Prøvde å starte den uten sidevekslingsfil, men fikk da beskjed om at NIP.exe (norton internet protection) ikke kunne starte pga for lite minne.

Pappa nekter å bytte ut Norton med noe mer fornuftig så spørs om det er like greit å oppgradere ram ettersom han bare bruker den til å sjekke epost uansett.

den har en 1.3Gh prosessor.

hva har du?

Vidar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...