Gå til innhold

Avløser til Zen Vision:M

Anbefalte innlegg

Nå er spilleren min ripete og fæl, og et dunk har gjort den ubrukelig til video. Dessuten ljuger batteriindikatoren meg rett opp i trynet. Unnskyldning til ny dings, med andre ord. Arvtageren oppfyller mest mulig av følgende kriterier:

- Ikke proprietære kontakter, kobles til PC med USB og lades opp med plugg direkte i spilleren uten en klønete dings imellom

- Spiller alt den er fysisk kapabel til uten formatfascisme og DRM

- Mikrofoninngang eventuelt inn/ut i samme plugg (vet ikke om dette finnes på noen spillere, men det hadde vært snedig)

- Nødbatteripakke som går på vanlige AA-batterier

- Fjernkontroll

- Radio

- Ordentlig volumkontroll som er umiddelbart tilgjengelig til enhver tid

- Ikke behov for egen programvare til basale funksjoner som å legge til media

- Kan brukes som lagringsenhet uten driverinstallasjon

Mye av dette har Vision-spillerne, men jeg vil ha noe litt annet denne gangen. Trenger egentlig ikke bærbar video, selv om jeg har hatt glede av TV-utgangen ved et par anledninger, så om den kan det er uvesentlig. Enorm plass er ikke så viktig, har ikke det helt store behovet for å ha hele platesamlinga i lomma på en gang, men jeg utelukker på ingen måte at en diger mediespiller kan være det beste valget likevel.

Nye Zen er en kandidat, men jeg nøler fordi jeg tror den har det samme menysystemet som Vision, og det går meg ofte på nervene. Eksempel: Hvis jeg trykker "spilles nå"-knappen kommer jeg til låta, men kan ikke hoppe derfra og rett til albumet. Dessuten skulle jeg ønske å kunne bla både etter album og artist, slik at jeg f.eks. kan klikke meg inn på Hold Your Color-albumet til Pendulum via artist og likevel ha tilgang til låtene som er kreditert andre artister (uten å skifte til å browse per album). I det hele tatt er en god del lite intuitivt med den, men kanskje er det sånn med alle spillere så lenge idiot-systemet ID3 ikke erstattes med noe annet.

Jeg nekter å finne meg i Itunes, så alt fra Apple utgår med mindre de kan modifiseres til det ugjenkjennelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...