Gå til innhold

Islamkritisk film er ute!


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Joda, jeg har fått med meg det.

 

Jeg er redd for muslimene som har så sterk tro at de virkelig tenker å drepe alle menneskene som ikke følger deres religion. Det er kanskje det de gjør allerede nå.

 

I hvert fall de mest ekstreme. Selv om jeg er ganske sikker på at jeg egentlig slår alle under samme kam.

 

En annen ting er at jeg var ikke klar over at koranen inneholdt så sterke beskjeder. Jeg synes det er rart at jeg ikke har hørt mer om det. Dersom det er tilfellet, så er de jo en direkte trussel mot oss.

 

Men som sagt er jeg ikke så veldig oppdatert når det gjelder dette.

 

Edit: Pol Pot og Amin tror jeg ikke jeg har hørt om, nei.

 

Jeg fikk med meg noen opplysninger over terrortrusselen vi kan forvente oss via radio i dag. Det har vært i overkant av 350 anslag i Europa forrige år. Og hele en kan bevises å være relatert til muslimske miljøer.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Mainstream muslimen" - for å kalle det det - er nok ikke allverden opptatt av disse versene, problemet er at det ikke er nok fordømmelse hos disse mot det som blir portrettert i filmen. Det er ikke tvil om at det skjer mye jævlig i islams navn, enten det er kulturelt inkorporert eller ei så har det uansett en religiøs vinkling.

Et eksempel på dette er omskjæring av jenter - som fortsatt foregår i Norge - forkastelig!

Så lenge dette er "godtatt" blandt de "normale" muslimene har fundamentalistene et grunnlag å bygge på og en base å rekruttere fra.

 

Inntil imamer i europa aktivt går ut og samlet og enhetlig fordømmer terror, jihad, utstedelser av fatwa samt modererer synet på homofili så er jeg meget skeptisk til islam.

Jeg er enig i at islam bør kritiseres, men denne filmen har for mye bias til at den kan bidra med annet enn å skremme folk til å fatte interesse for temaet og selv se hva som foregår.

Slik sett har den nok en funksjon...

 

Retten til å fornærme er uansett større enn retten til å ikke bli fornærmet, uanset hva slags budskap en kommer med. Islam fortjener såvisst ikke å være et unntak.

 

-Tyrkia er forøvrig i gang med det en kan kalle for reformasjon av hadith, en slags islamsk lightversjon av Luthersk reformasjon. Tar de til vettet redigeres endel av de lyssky formuleringene i selve koranen også, her i landet kan vi jo miste helvete i bibelen i 2010, så det er jo faktisk litt fremgang å spore, hehe :D

Lenke til kommentar
Jeg fikk med meg noen opplysninger over terrortrusselen vi kan forvente oss via radio i dag. Det har vært i overkant av 350 anslag i Europa forrige år. Og hele en kan bevises å være relatert til muslimske miljøer.

:yes:

 

Er du konvertitt?

Endret av haarod
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg fikk med meg noen opplysninger over terrortrusselen vi kan forvente oss via radio i dag. Det har vært i overkant av 350 anslag i Europa forrige år. Og hele en kan bevises å være relatert til muslimske miljøer.

:yes:

 

Er du konvertitt?

 

Nei, humanist!

Lenke til kommentar
... denne filmen har for mye bias til at den kan bidra med annet enn å skremme folk til å fatte interesse for temaet og selv se hva som foregår.

Slik sett har den nok en funksjon...

(forøvring ett godt innlegg :) )

 

Ett potensielt problem er at når folk blir skremt så blir det kun fokus på det ekstreme. Jeg tror ikke nok av de som fatter interesse for problemet, går nok i dyben eller bredden. Er viktig å ikke kun få ensidig informasjon, men prøve å se en helhet. En viktig sak kan f.eks være, hvorfor blir muslimer provosert av sak x ? Kan være en uskyldig handling av "oss i vesten" som oppfattest stikk motsatt i noen muslimske miljøer. Men man har også den andre siden, at muslimer må ha bedre forståelse for våre sikker o.l i vesten, slik at ikke "alt" oppfattes som ett angrep (på deres religion, kultur og levemåte).

 

Vestlig media må nok også ta sin del av skylden, hvor mye oppmerksomhet får ekstremister og deres handlinger, kontra de muslimer som prøver å gjøre noe med problemet ? En muslim med en ak-47 i hånda som skriker "Allahu Akbar" selger nok bedre enn noen muslimske lærde som oppfordrer til mer fredlige løsninger. Det siste må du nok søke deg frem til selv, mens det første serveres gladig på ett sølvfat (mulig noe overdrevet).

Media i f.eks den arabiske verden kan muligens beskyldes for noe av det samme, men det vet jeg ikke nok om til å uttale meg om. Men jeg vil bli overrasket hvis de er "helt uskyldige".

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Joda, jeg har fått med meg det.

 

Jeg er redd for muslimene som har så sterk tro at de virkelig tenker å drepe alle menneskene som ikke følger deres religion. Det er kanskje det de gjør allerede nå.

 

I hvert fall de mest ekstreme. Selv om jeg er ganske sikker på at jeg egentlig slår alle under samme kam.

 

En annen ting er at jeg var ikke klar over at koranen inneholdt så sterke beskjeder. Jeg synes det er rart at jeg ikke har hørt mer om det. Dersom det er tilfellet, så er de jo en direkte trussel mot oss.

 

Men som sagt er jeg ikke så veldig oppdatert når det gjelder dette.

 

Edit: Pol Pot og Amin tror jeg ikke jeg har hørt om, nei.

Edit2: Leste om begge på wikipedia, og jo, jeg har hørt om hendelsene, men ikke personene.

 

Jeg skylder deg en uforbeholden unnskyldning for å ikke respektere ditt syn fullt ut.

Adrenalinet og mangel på vettuge vurderinger fikk meg til å "glefse" etter deg. Beklager så meget!

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg fikk med meg noen opplysninger over terrortrusselen vi kan forvente oss via radio i dag. Det har vært i overkant av 350 anslag i Europa forrige år. Og hele en kan bevises å være relatert til muslimske miljøer.

:yes:

 

Er du konvertitt?

 

Nei, humanist!

Islamskhumanist??

 

 

Ja.

PencilCase er alltid PencilCase. ;)

 

[youtube*]j0jUuzdfqfc[/youtube*]

Foxnews trykker selvsagt denne nyttige idioten til sitt bryst. Men han hadde stilig hår da, det kan ingen ta fra han :mrgreen:

Hvis du følger med, så sa reporteren: "You know that you just offende 1.8billion people"

Det var en fin måte å si:"To our viewers:this is a dead man walking."

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Islamskhumanist??

 

Heisann vaio!

 

Ikke vet jeg om du tror jeg er helt kokt i nepa men jeg holder døren åpen for at det hele beror på en misforståelse.

 

Du kjenner meg såpass godt at slike utsagn blir hvis man overfører det til roing så blir det å fekte med årene i luften fremfor å holde dem der de hører hjemme.

 

Gudene vet hvor ferden da går ... :innocent:

Lenke til kommentar

Det er jo ikke stort mer å si om filmen enn at den er ensidig. Den tar bare med i betraktningen det fæle som enkelte ekstremistiske muslimer gjør, men tar ikke hensyn til om eventuelle andre "normale" muslimer skulle mene noe annet. Vi kan ikke si at filmen er en løgn, men vi kan heller ikke si at den er særlig objektiv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det som skremmer meg er at budskap fra kilder slike som denne nokså brune saken blir tatt til inntekt for oss alle. Det føles ikke behagelig. Heldigvis ser det ut som fjompen har forregnet seg, men slike duster kan bare karakteriseres som "loose canon on the deck."

Lenke til kommentar

Ah, nei nå har jeg nettopp hatt en lengre samtale med en fyr som er fast bestemt på å brenne ei kirke. Han vurderte ei stund å tenne på en moské, men fant ut at de som oftest var laget av stein, og dermed brant dårlig.

 

Hvordan tror dere reaksjonen for en moskébrann(eller bombing/whatever) ville vært?

Lenke til kommentar

Fornekter vi denne filmen av frykt for hva det ville bety, eller er det oppriktig talt ikke noe grunnlag for bekymring? Terrorangrep har skjedd og vil nok skje igjen, om ikke med noen av oss involvert. Før eller siden må man gjøre noe.

 

Nøyaktig hva tillot befolkningen i vestlige land å bevege seg mot moderat kristendom fremfor fundamentalisme?

Lenke til kommentar
Ah, nei nå har jeg nettopp hatt en lengre samtale med en fyr som er fast bestemt på å brenne ei kirke. Han vurderte ei stund å tenne på en moské, men fant ut at de som oftest var laget av stein, og dermed brant dårlig.

 

Hvordan tror dere reaksjonen for en moskébrann(eller bombing/whatever) ville vært?

 

Tror ikke akkurat reaksjonene hadde vært sukkersøte.

Lenke til kommentar
[youtube*]j0jUuzdfqfc[/youtube*]

Foxnews trykker selvsagt denne nyttige idioten til sitt bryst. Men han hadde stilig hår da, det kan ingen ta fra han :mrgreen:

Hvis du følger med, så sa reporteren: "You know that you just offende 1.8billion people"

Det var en fin måte å si:"To our viewers:this is a dead man walking."

Ser ikke på foxnews av prinsipp, da dette er en idiotkanal.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...